Met ons paard een dubbelgebroken RVS watertrensje, we hadden eerst K&K Sprenger Dynamic RS omdat we dachten dat dat vriendelijker was maar ze reageert veel beter op een normaal dubbelgebroken watertrensje, van simpel RVS. Dat aurigan en anatomische gedoe is dus blijkbaar toch niet altijd beter?
Voor mijn nieuwe pony heb ik een ongebroken watertrensje met kleine tongboog en er komt nog een dubbelgebroken RVS watertrensje bij voor haar!
Baileys_7
Geplaatst: 15-08-10 14:32
Bustrens stangbitje, al ben ik nu opzoek naar het k&k correctiebit voor een mooi prijsje aangezien hij snel de tong over het bit gooit en er niet lekker op loopt.
rosa_emmelie
Geplaatst: 15-08-10 14:46
geen. ik rijd bitloos en het bevalt mij heel goed. ik heb het hoofdstel kaakkruislings geloof ik
Chaos
Geplaatst: 15-08-10 15:09
Bijna alles op een dubbelgebroken trensje. Een enkeling op een stangetje, Myler of een enkelgebroken. Gewoon RVS en Aurigaan.
Hm, m'n verzorgpaard rijd ik met een heel scherp stangbit. Is niet mijn keus, maar moet van de eigenaar. 'M'n eigen paardje ga ik met gewone gebroken trens inrijden en misschien later als hij goed luisterd, overstappen op bitloos
Ik rij altijd met een dubbelgebroken watertrens van RVS. Lopen al mijn paarden altijd fijn op is mijn ervaring. Heel soms rij ik met een Myler, als ik bv. een nieuw paard te rijden krijg die nog wat stug in de mond is. Dit bit werkt ook wel fijn bij paarden die lang op stang en trens zijn gereden.
Heb ze allemaal op een dubbelgebroken bitje lopen, merk toch dat ze er alledrie fijner op lopen dan op een enkelgebroken.
Charlie heeft een rvs watertrens. Famiera een koperkleurige watertrens. En Phantom een rvs bustrens (deze trouwens ook vaak bitloos met een halstertje).
Leslie90
Geplaatst: 15-08-10 21:06
Ik ben een voorstander van de dubbelgebroken watertrens Niet dat ik nu rij, maar met inrijden zou ik die wel gaan gebruiken.
Odysseus
Geplaatst: 15-08-10 21:07
Ik heb een Sprenger dubbel gebroken watertrens van Aurigan. Reageert ze erg lekker op
Wranglerbutt
Geplaatst: 15-08-10 21:07
Myler comfort snaffle of bitloos (bosal of ropehalter)
ezelGEK
Geplaatst: 16-08-10 11:41
ik rijd bitloos gewoon met halster en de touw gebruk ik als teugels
wij rijden met een dik dubbelgebroken goudkleurig bit. we hadden eerst een vrij dun dubbelgebroken bit en op aanradar van de intructrice hebben we uiteindelijk een extra dik dubbelgebroken bit gekocht en onze merrie loopt hier veel prettiger mee.
op Renske, 21 jarige friese merrie (bijnaam oma) enkelgebroken D-trens. en op Eelke, 9 jarige friese merrie. een pessoa bit. teugels meestal aan de grote ring of de ring daaronder
Sinds kort met een Myler level 1 wat zeer goed bevalt .
Voorheen altijd met een KK dubbel gebroken watertrens, wissel deze 2 bitten af en toe af .
Marrleen
Geplaatst: 18-08-10 14:25
ik rij met een dikkere dubbelgebroken watertrens en een wat dunnere enkelgebroken watertrens. De enkelgebroken gebruik ik enkel als ik een tijdje niet gereden heb omdat ik anders mijn paard helemaal niet meer kan houden. In haar 'manegehoofdstel' zit een dikkere enkelgebroken watertrens, maar daar rij ik niet mee.
Farfalla_
Geplaatst: 18-08-10 18:48
Dubbelgebroken bustrens. Waarom, ik weet niet beter, hiermee heb ik mijn paard ingereden, en eigenlijk nog nooit een ander bit geprobeerd
xx_tassjuhh
Geplaatst: 18-08-10 19:57
een dubbel gebroken gummy bitje, omdat ze eigenlijk heel erg dood in de mond is en op dit bitje een beetje gaat kauwen en makkelijker te rijden is.
NoekAa_
Geplaatst: 18-08-10 22:14
Een dubbelgebroken watertrensje, gaat al jaren prima
Ene paard met dubbelgebroken watertrens Andere met enkelgebroken kneveltrens of heel soms de enkelgebroken bustrens Shet of enkelgebroken bustrens of dubbelgebroken kneveltrens (hangt ervan af welk hoofdstel ik gebruik maar hij loopt op beide prima) en als hij net geschoren en dus een beetje te fris is voor de verzorgster gebruik we tijdelijk een ongebroken pelham, als ik met hem ga mennen gebruik ik een liverpool