Wie helpt. Fijn merk voor BRUIN hoofdstel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 18:22

ambre schreef:
Ik heb de Döbert,alleen wel de Stallmeister kwaliteit.Deze is wat droog dus kies dan voor de duurdere uitvoering.
De Schockemohle is geweldig!

Heb je goede ervaringen met Schockemohle? Welke type heb je? (gehad)

Odysseus

Re: Wie helpt. Fijn merk voor BRUIN hoofdstel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:31

Mijn ervaring met Schockemöhle is dat het mooi leer is, maar niet te vergelijken met Döbert of Stübben. Maar de prijs kun je natuurlijk ook niet vergelijken.

Döbert is zachter leer, Schockemöhle is duidelijk stugger en minder soepel. Met goed onderhoud blijft hij mooi, maar slijtage is zeker duidelijker zichtbaar :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:35

Ik heb de Virginia in het zwart en de Malmö in st&tr.
Blijft erg mooi en relatief goedkoop.Heb de st$tr al dik 3 jaar en rijd er iedre dag mee in de buitenlucht.Ziet er nog steeds top uit.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 19:39

Focussed schreef:
Mijn ervaring met Schockemöhle is dat het mooi leer is, maar niet te vergelijken met Döbert of Stübben. Maar de prijs kun je natuurlijk ook niet vergelijken.

Döbert is zachter leer, Schockemöhle is duidelijk stugger en minder soepel. Met goed onderhoud blijft hij mooi, maar slijtage is zeker duidelijker zichtbaar :j

Dan moet ik eerlijk zeggen dat ik het hoofdstel wat ik vandaag in de winkel in handen heb gehad, soepel vond en boterzacht.

Ik kan me wel herinneren dat ik op een beurs de Doberts en de Schumachers vond tegenvallen. Dan vond ik de Schockemohle die ik nu in handen had veel beter. Maar het kan natuurlijk zijn dat dit een duurder model is en die op de beurs de goedkoopste modellen

renske1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:37

vantaggio is ook mooi in het bruin, hulsebosch, en anky en kieffer

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:43

prestige ook een super hoofdstel...fijn leer

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:29

Shumacher kun je helemaal naar eigen wens samen stellen. Ik heb een zwart Shumacher hoofdstel wat goed bevalt.

Edit: Mijn bruine hoofdstel is een HKM deze heb ik ook al heel wat jaartjes en is ook nog steeds netjes.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:48

JPS heeft mooie hoofdstellen voor een aardige prijs.
Of ze ook de kleur bruin hebben die je zoekt, weet ik niet

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:18

WinBinChes schreef:
Ik heb een hele mooie Schoekmohle gezien. Helaas alleen in het zwart op het plaatje, dus ik heb een gevraagd in het bruin

Het is deze

[ img]http://www.zz-online.nl/producten/Schockemohle_Michigan.jpg[/img]

Ik heb deze in het zwart en het is echt een ontzettend gaaf hoofdstel! :j
Ik ben ook wel benieuwd naar de bruine kleur :j

Ik weet niet wat voor prijsklasse je zoekt? Marengo heeft ook hele fijne hoofdstellen in verschillende tinten.
En anders idd schumacher, hele fijne kwaliteit, of stubben/passier. :)

Ik vind het leer van Schockemohle erg mooi, ze hebben ook erg goede service. Ik heb eens een bruin hoofdstel gehad waarvan het stiksel los ging terwijl het nog niet eens gebruikt was. Kreeg een hele nieuwe van Schockemohle :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:27

In ieder geval géén Isabell Werth..
Heb mijn hoofdstel nog geen maand en de kleur gaat er af. Ga je terug naar de winkel en dan zeggen ze dat het normaal is bij bruin leer. Nou dat het verkleurd als het nat wordt snap ik, maar het is gewoon een verflaag die eraf gaat..
Zit me nog te beraden wat ik nu ga doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:31

@Kamsel: andere reseller zoeken die ook dat merk verkoopt. De Duitsers hebben het hoog qua kwaliteit en service. Ogf gewoon voet bij stuk houden, en eisen dat ze hem opsturen.
Daarnaast heb je 1 jaar garantie (minimaal) en hier moeten ze gewoon iets mee doen.

@TS: Schockemoehle is top kwaliteit, blijft mooi, is mooi en blijft op kleur.

Verder hebben we Marengo gehad, ook goed merk, blijft ook super.

en dan dus TC hoofdstellen, ook een aanrader.

Maar dat zijn het meest de hoofdstellen in de midden sectie qua prijs. vanaf 100 euro gemiddeld tot ca 200 euro.

btw vandaag een Rossner in de handen gehad en voelde niet verkeerd, heb er verder geen ervaring mee qua gebruik

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 20:07

Alane schreef:
@Kamsel: andere reseller zoeken die ook dat merk verkoopt. De Duitsers hebben het hoog qua kwaliteit en service. Ogf gewoon voet bij stuk houden, en eisen dat ze hem opsturen.
Daarnaast heb je 1 jaar garantie (minimaal) en hier moeten ze gewoon iets mee doen.

@TS: Schockemoehle is top kwaliteit, blijft mooi, is mooi en blijft op kleur.

Verder hebben we Marengo gehad, ook goed merk, blijft ook super.

en dan dus TC hoofdstellen, ook een aanrader.

Maar dat zijn het meest de hoofdstellen in de midden sectie qua prijs. vanaf 100 euro gemiddeld tot ca 200 euro.

btw vandaag een Rossner in de handen gehad en voelde niet verkeerd, heb er verder geen ervaring mee qua gebruik

Dat ben ik blij te lezen. Het wordt denk ik ook de schockemohle. De andere vind ik of niet mooi, of niet goed genoeg kwa kwaliteit

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 20:09

Ben heel benieuwd als je hem hebt, zie graag een foto tegemoet! (Hou van mooie hoofdstellen haha)

Ik moet zeggen dat ik de Schockemöhle Sports Paris wel errug mooi vind.
Afbeelding

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 20:16

Als ik hem heb, zal ik hier zeker een foto plaatsen :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:25

Alane schreef:

Dank je, de verkoper wil hem in september meenemen naar DLD, maar ben bang dat hij hem niet laat zien aangezien hij het normaal vindt.
Ben inderdaad op zoek naar een andere reseller. Maar ben het nog niet zoveel tegen gekomen in NL.
Misschien kan ik beter in Duitsland zoeken naar een verkoper.
(Het is wel een geweldig mooi hoofdstel)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:04

Ik heb een lemetex hoofdstel bruin (nog een oudere versie deze is donkerder dan de kleur bruin die nu verkocht wordt) en ben erg tevreden met dit hoofdstel! blijft echt mooi en is van goede kwaliteit. Heb het hoofdstel al meerdere jaren maar blijft mooi! en zo vaak poets ik het niet :o

foto staat wel in mijn profiel.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:45

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:22

NienSCHaap schreef:
Antilope heeft hele fijne hoofdstellen, en je kunt ze ook roze en blauw onderlegd krijgen enzo.
het is een engels merk volgens mij, heb er nu zelf nog maar 1 van een bruine met roze onderlegd.
heel fijn hoofdstel vind ik dat :9

Antilope is inderdaad een aanrader. Betaalbaar en goede kwaliteit leer, lekker soepel! Heb ze alleen nog nergens in de winkel gezien.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:24

Ik heb ook een bruin hoofdstel van schockemöhle. :j Ik vind het een fijn hoofdstel alleen wordt de mijn hoofdstel op sommige plekjes wel iets zwart.

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:36

ik heb er één van LJ in chestnut bruin, vind het heel mooi, zacht leder voor een schappelijke prijs (iets van een 55€) voor een hoofdstel in de zin vanhttp://www.demanshoeve.be/product.php?id_product=27 (hebben ze ook met mexicaanse, maar ietsje duurder) - en er zaten dan ook nog eens teugels met rubber anti-slip bij

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:59

Op Marktplaats :j Heb daar laatst een super mooi hoofdstel gekocht, bruin en superkwaliteit. Er wordt daar ook heel veel nieuw verkocht, door eenmanszaakjes bijvoorbeeld. Dan moet je bij Uitgebreid Zoeken, zoeken bij Dieren en Toebehoren, en dan Hoofdstellen en Tuigage. (dan niks invullen bij de zoekbalk) Succes ;)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:13

ik ben ook hard op zoek. Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de passier juno.

enkel, geen blinde sluitingen zie ik nu.
Afbeelding

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:20

WinBinChes schreef:
Ik zoek een bruin hoofdstel en ik kan dus niks vinden. Alles wat ik mooi en gaaf vind, is er alleen in het zwart.

Wie kan mij vertellen waar ik mooie en gave BRUINE hoofdstellen kan vinden van GOEDE kwaliteit. Hoofdstellen van €40,- geloof ik niet in.

Ik heb zelf een Imperial Riding stang en trenshoofdstel en een gewone bruine bruine van Imperial Riding,beide met blinde sluitingen en messingkleurige gespen,de stang en trens zat rond de 100,= euro en de gewone rond de 55,=,je mag ze van mij wel overkopen voor het dubbele als je er dan wel in geloofd,ze zien er nog uit als nieuw,dan koop ik wel weer nieuwe van hetzelfde merk! :P :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:34

kamsel schreef:
Alane schreef:

Dank je, de verkoper wil hem in september meenemen naar DLD, maar ben bang dat hij hem niet laat zien aangezien hij het normaal vindt.
Ben inderdaad op zoek naar een andere reseller. Maar ben het nog niet zoveel tegen gekomen in NL.
Misschien kan ik beter in Duitsland zoeken naar een verkoper.
(Het is wel een geweldig mooi hoofdstel)

Ondanks dat dit een oud topic is, even een update (het heeft echt zolang geduurd)
Heb gisteren na veel gez**k mijn geld teruggekregen.. Dat is dus een winkel waar ik niet meer kom..
Ben naar een andere winkel gegaan en heb daar een Stübben gekocht.. Zelfde kleur als die van Chrissie..