Ik heb de voorpluk altijd over de frontriem, zo heb ik dat geleerd. Maar ik zie ook wel eens (heel zelden) dat ze de voorpluk onder de frontriem doen? Maar ik weet wel zeker dat de voorpluk over de frontriem hoort, kijk maar eens naar wedstrijdruiters, die doen het altijd over de frontriem. Whaha, idd, briljant!
Mitchall
Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 13:20
Goudlokje@ Ik kon het me ook niet voorstellen, maar kwam ineens zo'n foto tegen waar ze de voorpluk er toch écht onder hadden gedaan.. Lijkt me trouwens helemaal niet lekker zitten voor het paard
Black_White
Geplaatst: 11-08-10 13:20
Met rijden er over, met mennen er onder.
monica08
Geplaatst: 11-08-10 13:20
Ik heb de voorpluk ook over de frontriem, maar nu heeft mijn paard ook geen lange voorpluk. Als je pony/paard er wel last van heeft zou je hem ook snel kunnen invlechten, lijkt me wel zo fijn voor het paard!
jarytj
Geplaatst: 11-08-10 13:22
Ik doe het er over, soms vlecht ik hem in.. maar altijd erover,
Ladybird
Geplaatst: 11-08-10 13:24
voorpluk heb ik altijd over de frontriem, in het regelementenboekje van de KNHS MOET je volgens mij de voorpluk ook altijd over de frontriem heen doen.
bij aangespannen rijden moet de voorpluk echter wel altijd onder de frontriem door.
AaronYve
Geplaatst: 11-08-10 13:26
Kon ik de voorpluk maar over of onder het hoofdstel doen..
een vriendin die rijd met haar vz-pony's voor de kar. en die doet ze er soms wel onder..
NienSCHaap
Geplaatst: 13-08-10 09:06
Bij mijn paard hoef ik me niet zo druk te maken, die is niet zo lang en ze heeft niet zo veel als voorpluk dus. maar doe altijd een voorpluk over de frontriem, vroeger zo geleerd gewoonte.
Maar ik heb ooit mijn shet zijn manen afgeknipt en hij zag er verschrikkelijk uit xD Maar iemand tips hoe ik zijn dikke lange voorpluk kan uitdunnen/korter maken? Manen trekken doe ik niet, zeker niet bij de voorpluk.
Champie_Me
Geplaatst: 13-08-10 19:31
zeker erover, aangezien je kans hebt dat je hoofdstel afschuift omdat je een andere druk krijgt doordat het hoofdstel NORMAAL steunt achter de oren en als je het erover doet dan staat er een voorwaartse druk richting de neus zeg maar, dat is dus niet handig als je MET hoofdstel wil rijden!!
ik doe hem er altijd onder vooral in combinatie met de vlecht die er bij mij standaard bij beide merries inzit, staat dat chiquer, en is minder irritant voor het paard ivm rondzwieberen tijdens het rijden