Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pernill schreef:Ts, als je nuttig advies wilt kan je veel beter de reden hier zetten.
Heel bokt zal je niet aanvallen, we komen je niet martelen, niks ergs.
We geven dan alleen een nuttig advies, waar je wat aan kan hebben met je pony.
Want zonder reden valt er geen advies te geven, en kunnen we dus ook niet helpen.
Sommige berichten komen mischien aanvallend over, maar bedenk wel dat het alleen is om je te helpen, het is gewoon goed bedoelt
edit: typfout
Arwenride schreef:Noouu, als je al die topics hier ziet denk ik daar heel anders over!
tamary schreef:Arwenride schreef:Noouu, als je al die topics hier ziet denk ik daar heel anders over!
Het juist opschrijven van wat je wil vragen is soms net zo moeilijk als het goed interpreteren daarvan.
Zal niet de eerste keer zijn dat met vraag om scherper bit een dunner bit bedoelt werd, omdat paard niet genoeg ruimte in de mond had voor het bit wat er in hing. Om maar een voorbeeld te noemen.
Schrijf het dus hier op en zie wat eruit komt. Je kan altijd stoppen met lezen als de reacties onvriendelijk worden.
Tat_jana schreef:als je geen vervelende reacties wil weet je us blijkbaar al wel dat je een rede hebt die je niet gaat kunnen oplossen met een scherper bit.
mijn antwoord... hang er een gewoon trensje in,, of ga over op niet meer rijden

Jaimyliefje schreef:Arwenride: ff toch een tip, heb je er al eens gewoon een slofje aan proberen te hangen? Zo kun je ze op paniek momenten vaak weer onder controle krijgen en verder gewoon los laten hangen![]()
Dat andere is echt heel pijnlijk
Arwenride schreef:Ik moeet het denkik wel oplossen met een scherper bit. Ik vraag niet om juullie kommentaar. Ik vraga alleen wat jullie va die oplossing vonden en nog ietsd beters wisten, dan schiet iuk niets op met een trensje, dan lig ik met gebroken bene in het zieken huis
Arwenride schreef:In de bak dubbelgebroken aurigan D-trens, buiten Pelham.

UltimOo schreef:Arwenride schreef:Ik moeet het denkik wel oplossen met een scherper bit. Ik vraag niet om juullie kommentaar. Ik vraga alleen wat jullie va die oplossing vonden en nog ietsd beters wisten, dan schiet iuk niets op met een trensje, dan lig ik met gebroken bene in het zieken huis
en in een ander topic typ je dit:Arwenride schreef:In de bak dubbelgebroken aurigan D-trens, buiten Pelham.
dus je rijd wel met een trensje, en ook met een pelham.. die is al scherp genoeg denk ik?
het is gewoon moeilijk advies te geven als je de reden niet weet..
dan is het ook veel moeilijker op te lossen voor ons..
moonfish13 schreef:Ik denk dat een martingaal al een hoop kan schelen in jou situatie.
Dat voorkomt dat een paard zijn hoofd omhoog kan gooien en dus onbestuurbaar word.
Zou er een reden kunnen zijn dat je paard het op het lopen zet als je de onderste teugel erbij pakt?
Denk hierbij aan gebitsproblemen of dat je paard gewoon totaal niet tegen dit bit kan.
Als er geen lichamelijke problemen zijn zou ik het proberen met een martingaal en je normale bit.
Wil dat niet zou ik een slof overwegen, mits je hier mee overweg kunt.
Je kan er een hoop schade mee aanrichten, omdat je er erg sterk mee kan inwerken.
Arwenride schreef:Ik wil gewoon geen vervelende reacties klaae.
Chaos schreef:Arwenride schreef:Ik wil gewoon geen vervelende reacties klaae.
Je wilt toch het beste voor je pony?
Nou dan zijn er 2 dingen die je nu kunt doen:
- Niet meer rijden tot je ouders overtuigd zijn dat dat dus niet de manier is. Verzamel desnoods informatie van internet en laat ze dat lezen. Ouders zijn vaak ontwetend, maar dat maakt ze niet blind voor feiten.
- Vertellen wat er aan de hand is, of gewoon echt een poos niet meer rijden. Met zulke bitten maak je je paard alleen maar kapot. Dus ik zou me nu gewoon eens eroverheen zetten en gewoon de waarheid vertellen.
Voor mij gaat op deze manier het waarheidsgehalte wel omlaag, TS wil niks vertellen, misschien is er niks te vertellen? Het is nog vakantie immers...