zadel waar je vast in zit. Diepe zit. Hoge kniewrongen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 14:28

aafje87 schreef:
- KN Tango of Allegro.
- Prestige Leonard, top dressage, D1, Venus, Optimax(big block) of mondena(er zijn nog maar modellen prestige welke jou voorkeur kunnen hebben)
Ook kan je eens kijken naar jaguar of albion.
Er is heel veel keus in zulke zadels! Diepe zit en hoge wrongen is momenteel er "in"
Ik kan er niet mee overweg ben ik achtergekomen, ik zet me vast, mijn beenligging is prut en lekker zitten doet het niet in mijn rug.
Nee geef mij maar een "ouderwets" zadel zonder poespas(waar wel een zachte zit) :j

De KN Tango heeft inderdaad diepe zit en veel wrong, maar de Allegro juist niet hoor, die heeft alleen een iets diepe zit( in vergelijking met de symphony).. (de allegretto heeft daarintegen weer wel fllinke wrongen)

Ik heb zelf een Tango gekocht, heb hem nu een maand of 3 en wil echt noooit meer een ander zadel! Echt een super fijne zit, en heerlijke wrongen die op de juiste plek zitten! (boven je kniën i.p.v. er tegenaan)

aafje87

Re: zadel waar je vast in zit. Diepe zit. Hoge kniewrongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:23

Volgens mij heb ik op een allegro gereden, en die haate ik juist omdat het zadel me zo vastzetten.
Zou kunnen hoor(maar kan we echt de naam allegro op het blad herinderen), ik hou het wel bij modellentjes ala kn symphony, max benz en daaleman

LKdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:40

Ik denk dat dat dan een allegretto was, de allegro verschilt niet zo heel veel van de sympony namelijk, alleen een iets diepere zit ;)

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:44

Hoi!
Kijk eens naar de KM Worldriding!
Echt een fantastisch zadel als je gesloten wilt zitten.
Ik heb er zelf zo 1. zijn nieuw rond de €1500,-
Ik heb eventueel ook nog een 2e handse (z.g.a.n.) te koop. 17,5 inch.

Groetjes en succes!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 17:47

ik heb een black country zadel inmiddels gekocht :d

Caline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:55

LKdressage schreef:
aafje87 schreef:
- KN Tango of Allegro.
- Prestige Leonard, top dressage, D1, Venus, Optimax(big block) of mondena(er zijn nog maar modellen prestige welke jou voorkeur kunnen hebben)
Ook kan je eens kijken naar jaguar of albion.
Er is heel veel keus in zulke zadels! Diepe zit en hoge wrongen is momenteel er "in"
Ik kan er niet mee overweg ben ik achtergekomen, ik zet me vast, mijn beenligging is prut en lekker zitten doet het niet in mijn rug.
Nee geef mij maar een "ouderwets" zadel zonder poespas(waar wel een zachte zit) :j

De KN Tango heeft inderdaad diepe zit en veel wrong, maar de Allegro juist niet hoor, die heeft alleen een iets diepe zit( in vergelijking met de symphony).. (de allegretto heeft daarintegen weer wel fllinke wrongen)

Ik heb zelf een Tango gekocht, heb hem nu een maand of 3 en wil echt noooit meer een ander zadel! Echt een super fijne zit, en heerlijke wrongen die op de juiste plek zitten! (boven je kniën i.p.v. er tegenaan)

Sluit me er bij aan! De KN Tango!!!
Ik heb op veel zadels gereden maar dit zadel is echt super!

Angie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 14:42

De County Competitor vind ik persoonlijk een heerlijk zadel, met een lekkere diepe zit.
Je hebt ook nog de County Perfection, deze heeft meer kniewrong.

Heb ook ooit op een ainsley vanguard popular gereden, dit was ook een lekker zadel met een diepe zit en kniewrong

kevin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:21

Ik heb een hulsebos die aan jouw eisen voldoet. Verder klinkt de euroriding luxor (als ik het goed heb :o ) wel als een zadel voor jou en de passier grand gilbert extra ook.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:24

ik heb een zaldi GP Millenium met flair!
Afbeelding

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:37

Ik heb sinds een week de km worldriding deluxe! Geweldig zadel, zit er nog vaster in als mn hulsebos! En was 1 van de weinige zadels die echt fijn lag op mn paard!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:16

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:19

ik heb een 'ideal' helemaal geweldig!

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 11:23

Kn vicotria ouveture plus
ik heb m besteld in het bruin en hij is onderweg!
Zelf heb ik weinig kracht in mijn benen en dat zal binnenkort helemaal weg zijn dus ik moet die kniewrong wel hebben anders blijven mijn benen niet op zn plek strakjes

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:00

Ik heb een Anatomica Octant, zit heerlijk. Helaas past hij niet goed op mijn paard dus hij komt te koop. Als iemand interesse heeft, 17,7 inch, zwart, medium boom.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:46

Ik heb 4 jaar geleden de Prestige Doge gekocht voor mijn kwpn-er, super zadel. Diepe zit, flinke knie wrongen, mooi lang zweetblad en heerlijk zachte zit.
Nu heb ik ditzelfde zadel helemaal aan laten passen aan mijn nieuwe drie en half jarige noorzweed, heel ander type paard. De prestige is heel goed aan te passen op bijna elk type paard, altijd handig. Ik zou niet anders meer willen ;) !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:51

is een australisch stok zadel niks voor jouw ?
daar zit je heel erg vast rond onmogelijk om er uit te vallen bij ene bok
of stijger ! vand e knieen zelf weet ik niet ik weet wel dat je door in zo een zadle te rijden zeer netjes gaat gaan zitten