Ik vind de schoftvrijheid goed voor een paard zoals mijn haflinger maar twijfel of die voldoende blijft bij een paard met hoge schoft??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JoviBan schreef:jodi schreef:ja,dat bedoel ik
Ik niet.![]()
Ik wil graag de totale lengte van de zadels weten. Of liever nog, de lengte gemeten vanaf de voorkant pommel tot de achterkant van het zadel/kussen.

JoviBan schreef:Ik snap wat je bedoelt singasong.
Dat de lederen rondingen van het zadel op de schouders komt te liggen, is niet zo erg. In ieder geval mag de pommel nièt op de schouders liggen (en drukken). Vandaar dat ik de maat vanaf voorkant pommel tot de achterkant van het zadel/kussen belangrijk vind om te weten.
Loes'sCorner schreef:Ik vind de schoftvrijheid goed voor een paard zoals mijn haflinger maar twijfel of die voldoende blijft bij een paard met hoge schoft??

JoviBan schreef:Loes'sCorner schreef:Ik vind de schoftvrijheid goed voor een paard zoals mijn haflinger maar twijfel of die voldoende blijft bij een paard met hoge schoft??
De Trekker Pro toch hè.
Die heeft toch een verstelbare pommel? Of niet zodanig verstelbaar voor een hoge schoft?
Nu heeft mijn paard niet echt een hoge schoft (in tegenstelling tot mijn andere paard), maar meer een 'gemiddelde' schoft.

JoviBan schreef:Mijn vraag is niet of een boomloos zadel kan schuiven.
Wat ik graag wil weten, stel het zadel ligt helemaal prima en stabiel in de draf. Kàn het dan nog zijn dat ie in de galop niet meer zo prima ligt?
Ter verduidelijking: met een boomzadel kan dit dus verschillen en denk je in draf "hé dit zadel ligt goed en paard vindt 'm fijn", terwijl ie vervolgens in galop niet meer goed ligt.
Dus kan een boomloos zadel qua ligging in de galop nog anders zijn dan in draf?