FRA Singel doet het niet ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:45

foxy80 schreef:
Saray en Andrea, weet niet of jullie de extra anatomische Mattes singel ook geprobeerd hebben?

Nee, die heb ik nog niet geprobeerd,maar voor de prijs van €100 ga ik het ook niet proberen.
Het gaat echt financieel uit de hand lopen.
Er zijn meerdere "verkopers" van singels die je aanraden om "hun" singel te kopen, want dat zou nou net die singel zijn die dat wonder verricht.
En je probeerd er ook verschillende van, en toch werkt het niet.
Maar dan vraag ik me af of er een verkoper/vertegenwoordiger is die zo zeker van zijn zaak is, die de singel gratis aanbiedt?

Anoniem

Re: FRA Singel doet het niet ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:41

Ik had ookal gevraagd om een proefperiode :+ Wil alles best wel proberen, en ik wil er ook best wel voor betalen als het echt werkt, maar om steeds maar te kopen en dan tot de conclusie te komen dat het niet werkt ....

Bedankt voor de verdere reacties/tips nog, ik ga het nog eens rustig doorlezen over een paar dagen, lig momenteel met een hersenschudding plat en dan gaat dat lezen (en zeker op pc) niet zo goed ... Maar ik lees dus zeker alles nog eens door, dus reacties blijven welkom ;)

saray1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:29

Er wordt inderdaad van alles aangeprezen qua singels maar je moet het eerst wel even kopen.
En als het niet werkt is niemand thuis.
Je wil niet weten wat ik allemaal aan singels en bontjes heb liggen (vele honderden euro's), ik heb zeker 3 jaar lopen klooien met dit probleem.
Van een zogenaamd geweldige anatomische singel met ellebooguitsparingen van prestige (absoluut mooie singel, maar paard krijgt gewoon drukkingen) tot de supersonische F.R.A. singel (als je fabrikant mag geloven), die verre van supersonisch is.
Vanwege die singel van prestige geloof ik ook beslist niet in een zogenaamd geweldige singel van mattes.
Het is dat ik via mijn instructrice en een aantal andere gebruikers bij mij op stal in aanraking ben gekomen met die tixerant singel, anders had ik die ook niet zomaar aangeschaft. Is de enige singel waar ik enthousiast over ben (ps ik heb er verder geen enkel belang bij om deze singel te promoten mocht iemand dat denken).
De clou bij deze singel is volgens mij dat hij bijna helemaal elastisch is (en dus geen druk veroorzaakt) in combinatie met een rubberen buikplaat die de singel op zijn plaats houdt.
Soms wordt er wel eens een aangeboden op marktplaats.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:45

Kom dit probleem plotseling ook tegen. Dikke leren singel en meteen ook wondjes voor de singel. Oude, dunne! singel voorzien van neopreen hoes van andere oude singel en veel witte vaseline smeren. Na het rijden smeer ik sudocreme (en dan voornamelijk ivm de vliegen) Tot nu toe gaat dat goed.

Anatomische vormpjes zijn hier nutteloos trouwens, maar dat kan aan vorm pony liggen. Let er ook op dat je singel lang genoeg is ivm wrijving van de gespen in de oksel.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:41

Ik ben wel benieuwd of zo een FRA singel die wondje kan voorkomen.
Ik heb er ook last van bij mijn paard, maar dan alleen wanneer we een endurance westrijd rijden, omdat hij dan ruimere passen maakt.

Hij komt precies met zijn elleboog tegen de singels aan, waardoor hij wondjes krijgt. Zijn velletje komt precies tussen de singel en zijn elleboog.

Soest ben ik gestopt op de P/A hierdoor.
Ik heb nu een banaansingel van pfiff, maar ben er niet helemaal enthousiast over.

Ik heb een platte koordsingel van katoen en daarmee zou het over zijn, maar dan moet ik mijn singelstoten verkorten en dat zie ik niet zo zitten.

Ik zit te denken aan een katoenen singel met een bontje erom heen, volgens mij helpt dat ook.

Anatomisch helpt bij ons ook niet. Het moet gewoon superplat zijn, daarom denk ik dat die FRA singel nog wel eens kan helpen.
Hoe plat is die?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:53

Ik herken je probleem. Mijn paard kreeg ook altijd snel schuurplekken en als ik dan niet oppaste ook zulke wondjes zoals die van jou heeft, bij alle singels die ik destijds heb geprobeerd: stof, neopreen, noem maar op...
Inmiddels rij ik met een soortgelijke singel als waar je zelf mee kwam, namelijk deze: http://www.westernstore.nl/index.php?target=products&product_id=2297 maar dan in de vorm van deze: http://www.justwestern.nl/?catalogproduct/3499742/Singel+wclc003.aspx
Sinds ik met deze singel rijd geen enkel probleem meer gehad, geen wondjes en ook helemaal geen schuurplekken!
Het enige is dat je de wol geregeld moet wassen, anders krijg je van die harde zweetplekken erin maar wassen is helemaal niet moeilijk!
Ik zou je dus aanraden de singel die je zelf al hebt gevonden aan te schaffen, als dat niet de oplossing is dan weet ik het ook niet meer...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:56

dat is dus hetzelfde idee met een katoenen singel (omdat deze platter zijn dan leer) en dan een bontje erover toch ?
Ik heb nog wel een paar mogelijkheden. Die mattes singel is ook zo en anders kan ik altijd nog korte singel stoten erop laten zetten.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:01

Dat is inderdaad hetzelfde idee, alleen dan met de makkelijkheid dat het netjes aan elkaar vast zit en dus niet kan gaan schuiven en toch met het voordeel dat je het bont kan wassen zonder de hele singel in de was te moeten doen!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:11

Heb zelf een singel vermaakt. Aan de binnenkant klitteband tegenaan genaaid net zo breed als de singel. Vervolgens een bontje en daar ook klitteband tegenaan genaaid. Tegen elkaar aan kleven en klaar. Als je het wilt wassen eraf halen en in de wasmachine.
Ik heb 2 versies gemaakt. 1tje van een echt schapenjasje en 1tje van teddystof met daar een strook van een wollen deken tussen.
Las dat je TREC rijdt. Ga je de 15de naar Kootwijk? Ben van plan om te komen kijken wil de singel dan wel mee nemen.

Zie nu in de berichtjes hierboven dat ze ook kant en klaar te koop zijn.