Jullie zijn allemaal heel Lief dat jullie met andere wintec zadels komen, maar de veelzijdigheid 500 komt er bij mij niet meer in
ik heb het zadel ooid gehad maar ga dr nooid meer op zitten Wel bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb het zadel ooid gehad maar ga dr nooid meer op zitten
en kun je weer een nieuwe gaan kopen.. zonde dus.
hihi youngster schreef:Wat ik zo zie is dat die idd te krap lijkt te zijn, maar ook teveel op de lendenpartij drukt. En ik vraag me af of je dat op kunt lossen met een andere boom. Vind het zadel erg groot voor je pony.
salome_maybe schreef:weet iemand een goede zadelmaker in de buurt van Ravenstein? (tussen Oss en Nijmegen) noord braband...
zadel van monaparte ben ik erg geïnteresseerd... weet aleen nog niet de maten, maar daar had ik al naar gevraagt. als hij een beetje overeenkomt dan verkoop ik deze, dus als je intresse hebt?

Annne schreef:Heey nichtje!![]()
Nou, allereerst vind ik dat tov een foto erg weinig te zeggen valt over of een zadel past te ja of te nee..
dus al die mensen die stellig roepen: 'je boommaat is te smal' lijkt me lastig beoordelen vanaf een foto.
Maar goed, misschien ligt die niet goed maar dat kan voor zover ik weet alleen een zadelpasser beoordelen..
Een kleinere inch-maat zou ik niet aan beginnen, over 'n jaar heb je weer een dikke konten kun je weer een nieuwe gaan kopen.. zonde dus.
En het lijkt mij sterk dat een D/E-pony geen 17 inch zadel op zijn rug kan, bij ons staat een welshje (je weet wel die kleine witte) en daar mag zelfs een 17,5 inch op.. maar goed dat hangt ook weer van het zadel af.
Ik heb nog wel een vzh-zadeltje voor je te passen.. Kieffer garmisch, maar dat is dus geen dressuur
Nou, was leuk gister he! Maybe deed t heel goed en is de eerste pony die harder kan lopen dan de mijnehihi
Myca schreef:@Annne, je kan niet zien of een zadel echt past vanaf een foto.
Maar je kan wel zien dat een zadel te smal of te groot is.
De schofthoogte is verder niet relevant voor de boommaat of de zitmaat.
Wel of een paard breder/smaller, korter of langer is.
En om door de dikte van je achterwerk voor een zadel te kiezen wat de lendenwervels van je paard in verdrukking brengt is behoorlijk egoistisch ten opzichten van het paard die je mogelijk een rugblessure bezorgt.
Als het niet mogelijk is om een zadel te vinden waarin zowel de ruiter goed zit als dat hij goed ligt op het paard kan je echt beter naar een ander paard uitkijken. Maar daarvoor kan je uiteraard beter eerst een zadelpasser/zadelmaker raadplegen.

Rensjee schreef:ik heb precies hetzelfde zadel als jou.
bij mij ligt hij op de schoft wel goed maar ook de mijne kantelt naar achteren.
ik heb er nu zo'n schuim ding onder liggen zodat hij van achter iets omhoog komt en dus rechter ligt.
Misschien zou je dit nog kunnen proberen, ik vind het voor de rest moeilijk te zien op foto's.