[WN] wie rijdt er hier boomloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:08

mutsiii schreef:
ik heb nu ook een boomloos, bij mijn tinker schoof die steeds naar de rechterkant
nu gebruik ik hem voor mijn andere paardje een kruising tusse paint en rijpaard.
hij zit goed,schuift niet, geweldig... behalve hij geeft wondjes bij de singel geen idee hoe het komt maar volgens mij schuift de singel ofzo

Denk eerder dat je Tinker dan wat scheef is als het zadel naar rechts schuift.
Meestal gevalletje linksgebogen paard. :7

Anoniem

Re: wie rijdt er hier boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:59

Ook ik ben na 2 jaar rijden met mijn randolls nog steeds erg tevreden. Ik rijd alleen maar in het bos ( ok enkele keer in de bak :+ ) en daar zitten ook lange ritten bij.
Ik heb toch echt niet t idee dat mijn paard rugproblemen heeft hoor :n. Ze loopt nog steeds veel fijner dan dat ze ooit onder een boomzadel heeft gedaan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:01

Ik heb mijn paard ingereden met een barefoot. Ook met het idee dat hij nog wel in bouw zou gaan veranderen.
Maar op een gegeven moment bleek dat ik een smallere zitting nodig heb om op te zitten. Ik zat te breed, waardoor ik knikte in mijn heup, waar mijn paard vervolgens weer op reageerde.
Toen het nieuwe model westernzadel van barefoot er net wat heb ik het ook getest (de nut) maar ook die had voor mij hetzelfde probleem. Om te zien of het niet aan de breedte van mijn paard lag, heb ik het zadel ook nog geprobeerd op de smalle pony van een stalgenoot, maar ook hierbij hetzelfde probleem.

Dus voor mij geen barefoot meer :n Rijd nu alweer anderhalf jaar naar volle tevredenheid met een equiflex.
Ik heb trouwens ook geen boomloos zadel nodig om mijn paard goed te voelen :n

Appaloosa79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:39

Is ie niet stoer zo? *D
Afbeelding