lekkerste singel voor je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:13

Ok....
Dan denk ik dat ik toch maar voor de Fra singel ga.
Nu heeft ze een leren singel van 70 cm, echter zit deze aan de rechter zijde op het hoogste gaatje en aan de linkerkant op het op één na laatste gaatje.
Zal ik dan voor een 65 cm gaan?
Dikker dan dit wordt ze niet :), althans hier ga ik vanuit aangezien ze dat nog nooit geweest is.

arlette5

Re: lekkerste singel voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:36

@ princesje, is dat een elastieken singel? Daar ben ik persoonlijk geen fan van..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:35

Ik heb voor een van mijn paarden de msfc singel (anatomisch). Super zacht leer.

Afbeelding

Voor de andere een prestige singel wel het model met elastiek (overigs dit model zonder elastiek heb ik ook nog, is te koop, het metalen merkje is er wel af)
Afbeelding

(Ik wil voor mijn ander paard op termijn ook een msfc singel voor hebben). Maar goed ze zijn niet goedkoop en ik heb onderhand al een collectie dure leren singels.
(voor iemand die nog een handgemaakte singel van jeremy rudge zoekt nieuwprijs 250 euro, deze gaat voor een goed bod weg) O:)
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:53

Ik had een Wintec dressuursingel, vond dit een hele prettige singel, maar na aanschaf van een ander zadel was deze te klein.
Heb nu een FRA singel en ben hier heel erg over te spreken.
Zadel blijft mooi en stevig liggen, je hoeft niet te trekken en te hijsen om aan te singel, door de rek in de singel zit de singel na het rijden nog even stevig als aan het begin.
Singel is makkelijk schoon te maken, even uitspoelen en laten drogen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:59

Loezoe schreef:
Princesj schreef:
Ik ben helemaal fan van dit type singels :http://static.equestorshop.com/Global/Files/ProductPhotos/Large/1689068.JPG
Merk dat paarden met singelnijd hierbij rustiger blijven en het is erg prettig ook voor jezelf

zoiets heb ik ook voor mijn paard, maar dan van Rossner Afbeelding
Hij is gemaakt van heerlijk zacht leer en verdeelt de druk over de twee singelstoten zodat ze allebei even strak zitten en niet één veel strakker dan de andere (door de vorm van de buik). is gewoon verkrijgbaar bij divoza http://divoza.com/shop/a.visit/4c249233 ... a8c06406df

Deze heb ik ook en ik zweer erbij <3 Wat een heerlijke singel!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:23

Princesj schreef:
Ik ben helemaal fan van dit type singels :http://static.equestorshop.com/Global/Files/ProductPhotos/Large/1689068.JPG
Merk dat paarden met singelnijd hierbij rustiger blijven en het is erg prettig ook voor jezelf

zoiets heb ik ook voor mijn paard, maar dan van Rossner Afbeelding
Hij is gemaakt van heerlijk zacht leer en verdeelt de druk over de twee singelstoten zodat ze allebei even strak zitten en niet één veel strakker dan de andere (door de vorm van de buik). is gewoon verkrijgbaar bij divoza http://divoza.com/shop/a.visit/4c249233 ... a8c06406df[/quote]

Deze heb ik ook en ik zweer erbij <3 Wat een heerlijke singel![/quote]

Dit type heb ik dus te koop, dus voor de liefhebbers, een super kwaliteit handgemaakte singel.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:20

Iemand bij mij op stal heeft ook een paard met singelnijd. Daarvoor heeft ze speciaal een singel laten maken met een flap onder de buik (heeft wel iets wel van een springsingel, maar dan korter). Het is niet weg, maar wel een eind verminderd hiermee.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:51

Ik vind de thorowgood singel met aan 1 kant elastiek erg fijn !

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:25

Fra singel!
Is elastisch, dus veeel minder druk op de buik tijdens het singelen.
Toen mijn merrie drachtig heb ik deze singel gekocht, (mijn merie heeft een btje last van singeldrang) bevalt prima!

jemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:41

Ik heb nu een neopreen singel, wil binnenkort wel overgaan op een msfc singel, is mij aangeraden ;)