Hoevaak Wow aanpassen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:31

DendroFleur schreef:
Ik denk dat er een groot verschil kan zitten tussen mensen met een traditioneel zadel en luchtgebruikers. De eerste groep gooit een zadel op een paard en als er geen drukplekken komen dan past het dus. Hoogstens eens per jaar wordt het zadel nagekeken.
Wow-rijders hebben bewust voor het zadel gekozen en houden dus erg goed in de gaten of het zadel nog correct ligt.

Je schrijft dat er een groot verschil kan zitten. Dat kan inderdaad. Maar hoeft helemaal niet. Sterker nog, ik denk dat het onzin is. Met name de onderstreepte regel raakt imo kant nog wal. Er bestaat zoiets als nuance, sommige mensen -met of zonder wow- besteden heel veel aandacht aan de ligging van hun zadel, anderen niet. Punt. Wellicht dat Wow gebruikers allerter zijn maar dat zegt niet dat niet Wow gebruikers er met de pet naar gooien.

Ik denk dat in de post mensen een beetje over 1 kam geschoren worden, dat draagt niet bij aan dit topic of aan de 'promotie' van een Wow. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:34

Ir111 schreef:
DendroFleur schreef:
Ik denk dat er een groot verschil kan zitten tussen mensen met een traditioneel zadel en luchtgebruikers. De eerste groep gooit een zadel op een paard en als er geen drukplekken komen dan past het dus. Hoogstens eens per jaar wordt het zadel nagekeken.
Wow-rijders hebben bewust voor het zadel gekozen en houden dus erg goed in de gaten of het zadel nog correct ligt.

Je schrijft dat er een groot verschil kan zitten. Dat kan inderdaad. Maar hoeft helemaal niet. Sterker nog, ik denk dat het onzin is. Met name de onderstreepte regel raakt imo kant nog wal. Ik denk dat in de post mensen een beetje over 1 kam geschoren worden, dat draagt niet dit topic. :)

Inderdaad. Ik rij wel op wol, om diverse redenen. Zadelmaker komt gewoon wanneer dat nodig is. Dat is niet anders dan bij iemand die op lucht rijdt.

miesie

Re: Hoevaak Wow aanpassen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 10:32

Ik denk dat DendroFleur erop doelt dat veel mensen overstappen op WOW door vele zadelpasproblemen. Maar lang niet iedereen heeft dat..
Mijn pony heeft altijd een passend wol zadel gehad, het is dat ik toevallig zelf verliefd werd op WOW doordat ik 2 maanden een paard reed met een WOW. Anders had ik misschien ook geen WOW gehad (alhoewel, Arie wel altijd mijn zadelpasser is geweest, toen nog met mijn wolzadel :P )

Arriverderci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:09

Wij hebben ons Wow-zadel pas na een jaar aan laten passen, nadat ons jonge paard heel erg veranderd was. Ik heb ook niet ervaren dat het zadel leeg zou lopen. Wellicht is er iets mis met je zadel, dat hij leeg loopt? Wellicht eens checken bij degene die hem aangemeten heeft?

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 17:03

TaanStippel schreef:
Even voor de duidelijkheid, ik ben onwijs blij met mijn Wow zadel en ik heb bewust gekozen voor het Flair systeem.
Alleen ik vind het nadelig dat ik soms mijn zadelmaker nodig heb om er alleen een beetje lucht bij te doen.

Verder ben ik er dolblij mee dat het kopijzer veranderd kan worden.
Afgelopen winter had ik een 0 en nu een 3 dus dat scheelt nogal wat. :)

Ja, want toen begonnen wij net :) Ze is nu pas 8 en het zadel is ongeveer anderhalf jaar geleden aangemeten en daartussendoor vaak nagecheckt.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:15

Ik merk op de verening dat mensen een zadel kiezen omdat hij lekker zit of vanwege het merk. Ik bedoelde inderdaad niet dat iedereen die met wol rijdt, niet op de ligging let.
Maar ik denk dat vrijwel 100% van de Wow-rijders bewust met het zadel bezig is en dat is bij de wol-rijders misschien 50% (voorbeeldje he).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:44

DendroFleur, ik heb over WOW nagedacht, maar na een proefrit b en ik juist gaan twijfelen. Ik heb zelfs foto's op bokt geplaatst. Mijn houding was gewoon een stuk minder. Ik merkte het niet, maar op de foto's was het niet goed. Paard liep net als altijd. Dus WOW is qua zit niets voor mij.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:49

@ germie: Dat heb ik dus ook. Ik ben een week de eigenaar geweest van een nieuwe WOW. Maar het is gewoon niet mijn ding. Mijn paard kreeg er drukkingen van. En ik zat er voor geen meter in.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:18

ik zat in het begin ook niet in mijn WOW, maar juist als je je zit gevonden hebt, zit je beter dan tevoren! Kwestie van even wennen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:42

Ik heb bijna 3 maanden lopen worstelen. Heb na een week rijden de beugels naar de achterste haak gehangen. Daardoor was mijn balans nu wel goed. Maar doorzitten werd echt stuiteren. Dat is nu gelukkig over, alleen een paar weken terug was het weer een probleem doordat ik 30 lammeren had lopen versjouwen en hierdoor mijn rug minder soepel was. Paard merkt dat gelijk. Wij kregen meer van de beweging van het paard door, maar het paard dus ook van ons.
Ik heb wel dat het zadel bij Ramoon snel scheef zakt maar dat komt omdat ze me op rechts gooit en ik daar ook meer gewicht heb. Probleem is naar mij idee op 2 manieren op te lossen. Aansnoeren van het zadel waardoor het paard belemmert wordt, of zorgen dat ik recht in het zadel blijft en mijn paard rechter loopt. Je moet de oorzaak oplossen en niet het zichtbare gevolg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:28

lonnie schreef:
ik zat in het begin ook niet in mijn WOW, maar juist als je je zit gevonden hebt, zit je beter dan tevoren! Kwestie van even wennen

Klopt idd, Ik ben eindelijk een beetje aan het wennen aan mijn diepe zit en ik heb het idee dat de zitting ook wat veranderd is ( wat minder stug door het gebruik ??? )