Bandages, hoe en wat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gabriellee

Re: Bandages, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:51

Zoals eerder gezegd zijn bandages idd erg slecht. Het is heel erg warm voor de benen en pezen en als je de bandages niet goed om doet kan het ook drukkingen veroorzaken. Het beste kun je gewoon normale peeskappen om doen.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:22

Citaat:
Nogmaals die foto's zijn 2 jaar oud. En daarbij heb ik ze toen ook nooit gebruikt met rijden omdat ik idd niet kan bandageren(hoe zeg je dat?).En nu wil ik het niet meer leren. Omdat ik inmiddels ouder ben en verstandiger. En gewoon simpelweg meer weet als toen ;) dus zullen we die discussie afsluiten?

En dat is heel makkelijk te verklaren. Bandage's nemen zweet op neopreen niet. Dus dat lijkt me niet zo moeilijk ;).

En verder is dit idd een eeuwige discussie. Waarin jij je behoorlijk aangevallen voelt zo te merken. Maar dat hoeft niet hoor als jij er van overtuigd bent dat je niets verkeerds doet. Waarom zou je je dan aan gevallen voelen ;)

ik voel me helemaal niet aangevallen hoor. ik vind dat je dingen roept waar je niet eens onderzoek naar gedaan hebt. enkel maar uit een boekje gelezen.

en als bandages vocht opnemen zouden ze dus nat moeten zijn. nou ze zijn gewoon kurk droog na het werk hoor. imo zijn peesbeschermermers nog slechter als een goed gebandageerd been. ik heb namelijk nog nooit een paard met gallen onder bandages vandaan zien komen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:23

Dus die onderzoeken kloppen volgens jou niet omdat ze maar "enkel uit een boekje" komen?

[edit] En ik heb zelf nog nooit gallen gezien die afkomstig waren van peesbeschermers. :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:35

lianne125 schreef:
Citaat:
Nogmaals die foto's zijn 2 jaar oud. En daarbij heb ik ze toen ook nooit gebruikt met rijden omdat ik idd niet kan bandageren(hoe zeg je dat?).En nu wil ik het niet meer leren. Omdat ik inmiddels ouder ben en verstandiger. En gewoon simpelweg meer weet als toen ;) dus zullen we die discussie afsluiten?

En dat is heel makkelijk te verklaren. Bandage's nemen zweet op neopreen niet. Dus dat lijkt me niet zo moeilijk ;).

En verder is dit idd een eeuwige discussie. Waarin jij je behoorlijk aangevallen voelt zo te merken. Maar dat hoeft niet hoor als jij er van overtuigd bent dat je niets verkeerds doet. Waarom zou je je dan aan gevallen voelen ;)

ik voel me helemaal niet aangevallen hoor. ik vind dat je dingen roept waar je niet eens onderzoek naar gedaan hebt. enkel maar uit een boekje gelezen.

en als bandages vocht opnemen zouden ze dus nat moeten zijn. nou ze zijn gewoon kurk droog na het werk hoor. imo zijn peesbeschermermers nog slechter als een goed gebandageerd been. ik heb namelijk nog nooit een paard met gallen onder bandages vandaan zien komen.

ook zonder dat het zichtbaar is kan een been van binnen beschadigt zijn ;)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:55

[quote="magda_90"]Dus die onderzoeken kloppen volgens jou niet omdat ze maar "enkel uit een boekje komen?[quote]

dat zeg ik niet. ze vergeet de helft van het onderzoek en dat is dat peesbeschermers net zo slecht zijn. het ging hier om te temperaturen onder beenbeschermers. zowel peeskappen als bandages. de temperaturen waren in die onderzoeken nagenoeg gelijk. dus waarom bandages afraden terwijl peesbeschermers net zo schadelijk kunnen zijn. zelf zweer ik bij bandages. zeker in het hogere werk. de kans dat ze zich dan raken ( ook aan de voorkant van het pijpbeen) is dan veel groter en bieden bandages meer bescherming.

en uiteraard kan een been van binnen ook beschadigen. dit zou er dan uit moeten komen via kreupelheid. een peesblessure blijft bijna nooit onopgemerkt. maar of dat ook daadwerkelijk door een bandage komt twijfel ik sterk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:26

lianne125 schreef:
dat zeg ik niet. ze vergeet de helft van het onderzoek en dat is dat peesbeschermers net zo slecht zijn. het ging hier om te temperaturen onder beenbeschermers. zowel peeskappen als bandages. de temperaturen waren in die onderzoeken nagenoeg gelijk. dus waarom bandages afraden terwijl peesbeschermers net zo schadelijk kunnen zijn. zelf zweer ik bij bandages. zeker in het hogere werk. de kans dat ze zich dan raken ( ook aan de voorkant van het pijpbeen) is dan veel groter en bieden bandages meer bescherming.

en uiteraard kan een been van binnen ook beschadigen. dit zou er dan uit moeten komen via kreupelheid. een peesblessure blijft bijna nooit onopgemerkt. maar of dat ook daadwerkelijk door een bandage komt twijfel ik sterk aan.
[/quote]

Maar een peesbeschemer doet tenminste nog iets. Een bandage écht niet hoor. En verder zijn neopreen beschermer ook niet ideaal. Daarom ben ik ook meer voor bepaalde cross beschermers. Of leren beschermers met een leren voering.

En nu kun je weer mij aanvallen op het feit dat ik die niet gebruik op mijn foto's. Maar daar heb ik een hele simpele verklaring voor. Ik heb momenteel geen geld voor dure beschermers. En daarbij gebruik ik die dingen maar 1 keer per week. Dus dan kan het wel imo.

En verder zijn die onderzoeken idd uit een boekje. Maar zelf ben ik niet dusdanig opgeleid om die onderzoeken zelf te doen ;) Dus lijkt het me logisch dat je die dingen uit een boekje haalt. Als jou paard een blessure heeft ga je toch ook niet eerst 10 jaar voor arts leren om zelf die blessure vast te stellen omdat je je DA niet gelooft >;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:28

Onder beiden wordt het warm, maar zoals boven mij al gezegd is, is een peesbeschermer effectiever dan een lapje stof. Dit kan je zelf heel gemakkelijk uittesten door een bandage en vergelijkbaar iets als peesjes om je eigen kuit te zetten en dan er dan een goede trap tegen aan te geven, dan zul je zien dat de peesjes de klap veter opvangt dan de bandages.

anna_ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:11

Je kan beter geen bandages gebruiken.
De benen worden er erg warm van.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:17

Even een vraagje aan iedereen die dit leest , ik merk hierboven dat mensen zeggen 'onderzoek zegt dit''onderzoek zegt dat'. Maar ik zie nergens een link van het onderzoek. ook geen citaat ofzo. Ik wil het nou wel eens weten na die eeuwige discussies over bandages!

Dankjewel (:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:28

Dat heeft in Bit van een tijd geleden gestaan (en in meerdere tijdschriften meende ik, maar ik weet niet welke). ;)

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:39

magda_90 schreef:
Dat heeft in Bit van een tijd geleden gestaan (en in meerdere tijdschriften meende ik, maar ik weet niet welke). ;)

Die ga ik kopen (: dankjewel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:42

Ik denk niet dat je die nu nog kunt krijgen. :n Het is dat onze scanner het niet doet, anders had ik het artikel wel kunnen inscannen voor je.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 20:43

magda_90 schreef:
Ik denk niet dat je die nu nog kunt krijgen. :n Het is dat onze scanner het niet doet, anders had ik het artikel wel kunnen inscannen voor je.

Er valt altijd wel na te bestellen (:
En op d manege is een abo, dus daar misschien ff checken ;D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 20:49

annaaube schreef:
magda_90 schreef:

Ja zou inderdaad ook wel eens wat willen weten nu, :P Iedereen zegt is slecht is slecht maar neoprene beenbescherming heb ik ook nog niet veel goeds over gehoord? Dan maar Leren?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:01

Iedereen zegt hier maar hoe slecht het is, maar wat moet TS dan wel? Ik zit zelf ook met het probleem dat mijn paard geen peesbeschermers mag omwille van medische redenen maar dat ik wel bescherming moet gebruiken. De DA heeft me toen ook gezegd dat ik dan best voor bandages of 3 in 1 zou gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:16

KBTP schreef:
annaaube schreef:

Ja zou inderdaad ook wel eens wat willen weten nu, :P Iedereen zegt is slecht is slecht maar neoprene beenbescherming heb ik ook nog niet veel goeds over gehoord? Dan maar Leren?

Leren zijn iig een stuk beter dan neopreen. Maar ik denk dat neopreen geen kwaad kan als je ze 1 keer per week gebruikt. Net als dat bandage's ook geen kwaad kunnen als ze 1 keer gebruikt voor een fotoshoot ofzo. Maar veel mensen gebruiken iedere dag bescherming. En dan vervolgens na het rijden de benen niet afspuiten. Dan kan het wel kwaad denk(weet) ik..

minnety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:17

ik heb bandages van jumptec, echt superfijn :Y)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:20

ik heb bandages, maar die heb ik in het jaar dat ik ze heb 1 keer omgedaan (toevallig pasgeleden) bij het maken van foto`s, verder doe ik ze nooit om, idd omdat het slecht schijnt te zijn!