Ventilerende peesbeschermers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blue_sky

Re: Ventilerende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:19

Ik ben ook zeer tevreden over de trizone! Benen komen er gewoon koel onder vandaan. Ze blijven erg mooi en zijn gemakkelijk schoon te spoelen. Zijn ook zeer licht.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:41

Ik ga me ook ventilerende peesjes aanschaffen :j
Wat mij alleen echt wel opvalt is hoe ongelooflijk lélijk die dingen zijn :oo
Ik denk dat ik maar voor die van Damar ga. Zou het niet wat zijn om ze eerst nog wat in de koelkast te leggen? :+

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:49

Die Trizones heb ik gehad en door de 'bobbeltjes' aan de binnenkant kreeg mijn paard gevoelige plekken op haar benen. Bovendien vind ik ze wat 'licht', er zit geen harde plaat in oid en ik betwijfel dus of deze beschermers bestand zijn tegen echte schokken.

Ik heb nu Dalmar Speeds en ben daar erg tevreden over!

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:48

Wanneer je paard last heeft van druk- en/of schuurplekken onder de peesbeschermer zou je de Tendon Grip van Kentucky Horsewear eens kunnen proberen. Dit is een buisvormig verband wat je zelf op maat kunt knippen. Je kunt de Tendon Grip ook gebruiken om te koelen. Je knipt het dan dubbel af op lengte en slaat het verband om naar boven zodat je er bijvoorbeeld coolpacks tussen kunt stoppen. De tendon grip is ook ademend en geeft horizontale steun aan de pezen. Kosten zijn € 35,- voor een rol van 5 meter. Kan ook hergebruikt worden. Kentucky Horsewear heeft ook ventilerende peesbeschermers. Meer info daarover kun je vinden op www.kentucky-horsewear.com.

Afbeelding

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:08

ik heb ook de trizones besteld. samen met een paar leren beenbeschermers van vitaggo ofzo, die geven ook de goede steun, vooral omdat het leer is ook ventileerend.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:29

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 10:48

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van deze:

Air-Cooled Kevlar Brushing Boots (besteld via deze website: http://www.premierequine.co.uk/acatalog ... Boots.html).
Ik ben er super tevreden over! Ik dressuur en zelfs met 30 graden en het hele paard in het zweet zijn de benen onder deze beschermer gekoeld. Als ik de beschermer er af haal, zijn haar benen nauwelijks bezweet en de beschermers en de benen zelf gewoon koel om te voelen. Ideaal!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:59

Heb jij dan niet dat het zweet van het lijf van je paard onder de beschermer loopt?
Dat gebeurt bij mijn pony nl, tijdens een stevige bosrit loopt het zweet in stralen vanaf zijn schouder over zijn voorbeen naar beneden en ook onder de beschermer. Ik kan dus op dergelijke dagen niet zien, of het been zelf al zweette, of dat het alleen van bovenaf gekomen is.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 11:28

Nou nee, het loopt eigenlijk nooit met straaltjes van mijn paardje af ;).
Haar vacht voorkomt dat het verder dan haar voorknie komt. :)
Bovendien sluiten mijn beschermers mooi om het been aan de bovenkant, dus komt er niets in qua vocht of bodem zand, of iets dergelijks.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:36

Ik heb ook de Airlites van Trizone.
Er zit een hard stukje op zodat het wel degelijk klappen op kan vangen. Ben er erg tevreden over, mijn paard heeft ze soms om op de weide en heeft nooit last van veel warmte eronder. Met rijden gebruik ik ze ook weleens, of met longeren, dan ook tevreden over de werking ervan. :)
http://www.prnhwebshop.nl/Webwinkel-Pro ... Large.html

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:23

Heb even meegelezen, wat als het paard nu al kale plekken heeft van de pees beschermers, wat adviseren jullie dan. Gister had ie het nog niet en vandaag ineens wel.

Kan zijn, verkeerde beschermers, al passen ze prima. We rijden alleen wel met meerdere setjes. Of te strak.... Tips... Bedankt

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:36

_Amigo schreef:
In de HH zitten ventilatie gaatjes, niet dat die werken :=
Voor een uurtje doe ik gewoon peesbeschermers van BR om, na het rijden spuit ik de benen af en heb er in die 1,5 jaar nog nooit problemen mee gehat..

Helemaal mee eens.
Geen enkele peesbeschermer zorgt ervoor dat de pees niet warm wordt. Als er gaatjes in zitten wil nog niet zeggen dat de pezen niet warm worden. Bij arbeid stijgt de temperatuur van het paard en dan nog eens een beschermer erom. Daar helpen die gaatjes echt niet mee. Mij is geadviseerd, na peesblessure paard, om gewone beschermers (br,eskadron) te gebruiken en na het rijden de benen afspuiten. Het scheelt je een hoop geld.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:50

Maar als het kwaad al geschied is , en er zijn schuur plekken, wat moet je dan doen. We hebben net een eigen paard en moeten nog veel leren. Maar we zijn wel geschrokken vd kale plekken

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:51

Ze niet meer gebruiken !!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:57

Nee , dat snappen we, alleen hoe trekken die plekken weer weg

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:58

tsja op mijn werk hebben we gewone peesjes van BR enz,
beesten zijn er vaak drijfnat onder na een goede training,
maar hebben er nog nooit 1 kreupel van gehad ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:59

Wij hebben verschillende, ik rij met Norton, eigenaar met HV polo en voor losgooien en buitenrit BR