sabina1998 schreef:Suus die vind de trailer zelf niet eng.
Maar zodra we een longeerlijn/zweep pakken wel.
Dus je zou zeggen met veel geduld, maar dan neemt ze je in de maling.
Maar ze heeft een naar verleden gehad dus ze is sowieso wat gevoelig.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat ze niet op de trailer wil?
Mijn paard loopt ook tot bovenaan de klep, en staat dan stil. Hij vindt het altijd maar zwaar verdacht als er strepen op de grond zijn (spoorrails, balkje, een donkerder streep in het wegdek) en tussen de klep en de bodem van de trailer heb je een kier. Verder heb ik ook het idee dat hij het eng vindt als hij ineens niet meer opzij kan kijken, wanneer ik met hem door een fietstunneltje wil gaat dat vlekkeloos totdat de wanden aan de zijkanten te hoog worden en hij niet meer kan zien wat er gebeurt. Mijn paard is denk ik ontzettend visueel ingesteld
Op de trailer heb ik van alles al geprobeerd: butt rope, longeerlijnen, met de kaptoom laden, zweep erachter... het werd alleen maar erger. Wat nu als beste lijkt te werken is zorgen dat hij niet op de omgeving let. Dus voerbak in de trailer en aan iemand vragen om er door het voordeurtje mee te rammelen... aandacht naar de brokjes dus. En het schijnt helemaal verkeerd te zijn om de klep dicht te smijten en weg te rijden, maar ik ben altijd zo vreselijk blij als hij er in staat