Beenbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:09

ZusJacobs schreef:
Onzin, nergens voor nodig. Dat laagje plastic maakt weinig uit..
Verder word het er alleen maar erg warm en vies onder. Zie er geen nut van.

Mee eens!

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 16:51

ik heb bij mijn paardje altijd peesbeschermers en strijklappen om. hij kan zichzelf gewoon niet heel houden heeft altijd wondjes. laatst reed ik met peesjes en springschoenen krijgt hij het voor elkaar om tussen de peesbescermer en de springschoen zichzelf te raken... :+

en bij onze pony (welsh) altijd peesjes vanwege de vrij grote bewegingen van achter dus het aantikken:)

vind het er ook wel mooi uitzien eigelijk :o

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:53

Mijne tikt of strijkt niet, ik heb wél springschoenen nodig. als de mijne heet word gaat hij zn achterhoeven in zn kootholte zetten op sommige momenten,heeft hij al een keer door open gelegen en gewoon peesbescherming voor voor de zekerheid

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:06

RT-->HAR.

Nies_

Re: Beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:20

Mijne strijkt niet heel erg, maar omdat ik soms haar benen tegen elkaar hóor slaan krijgt ze altijd beenbescherming om.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:05

ik heb ook meestal beenbeschermers om bij mijn pony
(me pony strijkt ook ;) dus is eigenlijk ook wel nodig)
ik heb meestal gewoon peesjes en strijkklappen om,
heb ook bandages maar die doe ik bijna nooit om

MiriamP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:29

Ik ben geen voorstander om iets om te doen als het niet nodig is.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:36

Mijn pony strijkt achter, dus heb altijd kogelbeschermers om. (je ziet ook aan de beschermers dat ze erg strijkt) En voor wil ze ook nog wel is af entoe strijken, dus die zitten er om. Verder heb ik sowieso altijd bij het springen beenbeschermers om.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 17:51

Ik heb ze wel met springen en buitenrijden maar dat is dan meer ter voorkoming van.
Verder met dressuur eigelijk bijna nooit omdat ik het niet nodig vind.

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:21

mijn paard heeft altijd peeskappen om voor omdat anders haar griffelbeentjes beschadigt
laatst zat er een enorme bult op haar pees omdat ik ze was vergeten om te doen :o

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:30

Mijn pony tikt niet, maar heeft een peesblessure gehad en daarom ben ik wel voorzichtig. Of dat laagje plastic nu uitmaakt of niet, ik doe het voor de zekerheid.

Chrisjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:50

mijn fries strijkt heel erg als ik niks om doe zijn ze achter benen open :(

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:11

Hoi,

Als je paard niet ''aantikt'' is het beter om GEEN bescherming om te doen. dit kan juist zorgen voor wondjes, afknelling en dikke benen.
Dus vooral niet doen. tenzij je een paard heb van 50.000,- euro die moet presteren en wellicht voor de verkoop is ze wel om doen. Maar in vele gevallen van ons..... is dat helaas niet het geval en dus niet doen.

gr

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:15

Echt weer een onzin bericht om aan de 25 te komen..

Het is beter om niks om te doen, maar bij een paard van 50.000 is het wel goed, right.

shelty21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:23

nee dat zie je verkeerd. dan is het paard voor een ander doel. een paard van 50.000 euro (k weet niet hoe oud je bent maar als je dat voor je geld moet werken duurt het vrij lang voor je dat bedrag hebt bereikt) het doel van zo'n paard is hogere prestaties verrichten en/of verkoop. vaak hebben ze ook een ander karakter en zijn ze bloederig.... Als je snapt wat ik bedoel. Het punt van het schrijven is... omdoen met nut of omdoen zonder nut. als iets geen functie heeft kan je je paard beschadigen en dat is niet wat je moet willen

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:26

ik doe alleen voor, omdat ze in middendraf en galop altijd aantikt, achter heb ik niets

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:28

hmm, daar ga ik maar niet op reageren.

Heb op het moment meestal leren peesbeschermers om, omdat die van mij op het moment flink in de training staat, ze niet altijd even snel is met haar voorbenen als met haar achterbenen en we bezig zijn met het wijken in draf aan te leren. Heb tijdje 3 in 1 beschemers om gehad omdat ze het elke keer voor elkaar kreeg tussen de springschoen en de peesbeschermers te tikken..

Crossen heb ik altijd mijn crossbeschermers om, springen peesjes en strijklappen en buitenrijden ook peesjes en strijklappen (Omdat die van mij heel erg bloederig wordt buiten :D )

En mag dan geen paard van 50.000 hebben, pony moet wel elke week mee naar crossles en bijna elk weekend naar wedstrijd, geen zin om dat niet te kunnen doen omdat ze kreupel is :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:35

En een goedkoper paard hoeft geen prestaties te leveren? Rare manier van denken heb jij. :+ Maargoed ik ga met jou geen discussie voeren want ik heb al lang in de gaten dat je jezelf uberwijs vindt.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:05

mijn pony heeft het echt nodig, ze had haar nieuwe een uurtje om (in het bos op rechte stukken gereden) en ze waren helemaal beschadigd. maar als je paard het niet doet vind ik het onzin, als mijn pony ze om heeft zie je altijd dat ze zweet onder de beenbeschermers, het is echt warm daaronder !!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:18

ik vind het er heel erg aan liggen wat je ze om doet.
transportbeschermers doen natuurlijk geen kwaad en kun je ook wel omdoen in de trailer als je paard niet trapt ofzo. dan kan het gewoon geen kwaad. deze zijn een extra bescherming als er nou wel eens iets mocht gebeuren.
zulke dingen zijn alleen maar goed en als je daar geld aan uit wil geven vind ik het altijd prima.
de mijne doet ook niks en staat braaf op de trailer. hij staat er niet vaak op dus heb ik ze niet gekocht.
ik vond het zonde van het geld voor een paard wat toch nergens last van heeft en het kost een hoop extra tijd.
bandages vind ik een heel ander verhaal. deze kunnen bij warm weer of bij zweten gaan broeien. dit kan vervelend zijn voor je paard.
ook kun je peesblessures krijgen door bandages. vaak worden ze dan ook gebruikt voor de mooi heid.
dit kan best voor een wedstrijd van zes minuten maar dit moet je natuurlijk niet altijd doen met een training.
zulke bandages kunnen zorgen voor warmte waardoor peesblessures kunnen onstaan en ze hebben verder geen nut behalve de mooi
heid ervan.
peesbeschermers vind ik wel heel goed. ze kunnen verder geen kwaad als ze goed worden aangebracht en ze kunnen wel beschermen.
met name met springen ben ik een voorstander van peesjes omdoen. als je maar zorgt voor de juiste maat en het goed omdoen.
ze zijn tegen het zichzelf aantikken of trappen en ze beschermen de pezen.
door peesbeschermers kun je een hoop problemen voorkomen.
deze vind ik dan ook goed in gebruik.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:23

Ik heb onze fjord nu zo aan het lopen dat hij zijn achterhand er lekker onder houd, ik hoor tijdens het rijden dat hij met z'n achter benen tegen zijn voorbenen tikt, en zag ook een kale plek op de bal van zijn voorvoet. Ik ben niet zo'n beenbeschemer mens, maar is t nu verstandig wat om te doen? En zoja wat dan, springschoenen, of wat anders?

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:28

Peesbeschermers of bandages eigenlijk altijd, je weet maar nooit of hij struikelt. Okee, hij is niet van suiker ofzo. maar ik heb liever geen blessures, je doet toch ook geen hockey ofzo zonder scheenbeschermers?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:42

Silass schreef:
Ik heb onze fjord nu zo aan het lopen dat hij zijn achterhand er lekker onder houd, ik hoor tijdens het rijden dat hij met z'n achter benen tegen zijn voorbenen tikt, en zag ook een kale plek op de bal van zijn voorvoet. Ik ben niet zo'n beenbeschemer mens, maar is t nu verstandig wat om te doen? En zoja wat dan, springschoenen, of wat anders?

Waar de kale plek zit moet het beschermen, dus als dat op de bal is, dan heb je springschoenen nodig.