Bontjes onder aansnoer neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:08

Waarom zo negatief?!

Ik heb voor poownielief pas een harstikke mooi goed passend hoofdstel aangeschaft met aansnoerneusriem en die doe ik zeker niet strak.
Maarrr omdat ik het mooi vind staan en omdat het zo lekker zacht is voor Diev, waarom niet?! <3
Binnenkort komt er ook nog een bontje achter haar oren. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:58

justSaar schreef:
dus jij wilt beweren dat ik mijn paard zn neus zowat afklem?
:P

Misschien moet je even het topic lezen voor je conclusies trekt van wat ik zou willen beweren?

_Denise_

Re: Bontjes onder aansnoer neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:03

Heb mijn oude verzorgpaard ook eens met een bontje onder de neusriem gereden, dit omdat hij daar een wondje had, veroorzaakt door een ander paard dat zijn halster+vliegennetje in de wei eraf trok. :)
Voor de rest zou ik een bontje daar niet nodig vinden.

bandita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:08

Ik heb ook een bontje aan de onderkant van de neusriem... heeft niks met mode te maken bij mij, is puur praktisch. Haar kaakbotten steken erg uit, en ookal zit er een leertje om de neusriem, toch is een bontje zachter.

En misschien is het bijgeloof, en is het onzin om te doen! Maar ik zou ook graag liever iets zachts om mn botjes hebben :D

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:15

Ik rijd met een hoge neusriem (geen aansnoerneusriem), waar twee vingers tussen kunnen en zonder sperriem.
Daar stop ik een bontje onder omdat het gespje precies op het bot zit. Heeft niets met het aansnoeren van een neusriem te maken of met de 'looks' maar is gewoon wat extra comfort.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:18

Ik had ook een bontje (bovenop) en dat had ook niets met het 'aansnoeren' te maken. Ponylief had op zijn neus een kale plek, dusss een bontje verknipt en om de neusriem gemaakt. Zo'n heel bontje vind ik vreselijk lelijk, bij de weg.

En ik ben om die kale plek ook ooit begonnen met een lage neusriem, niet zo mooi, maar dat boeit niet. Maar die zijn in het bruin nauwelijks te krijgen. Dus toch maar voor hoge neusriem + bontje gegaan toen de lage neusriem kapot ging.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:18

stef schreef:
justSaar schreef:
dus jij wilt beweren dat ik mijn paard zn neus zowat afklem?

Misschien moet je even het topic lezen voor je conclusies trekt van wat ik zou willen beweren?

bokt is op het moment weer geweldig. Mensen trekken zich alles aan, en weten precies wat de ts denkt en bedoeld.

Ik had ook een topic geopend, maar na al het onzinnig gezeik kom ik er zelf al niet meer :Y)

Vakantietijd en slecht weer zullen we maar zeggen }:0

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:26

Ik had aansnoerneusriemen met een slecht afgewerkt leertje onder de kaak. Er zaten harde randjes aan en dat ging niet goed bij mijn merrie, omdat ze een gevoelige huid heeft. Ze heeft een enorm brede kaak, waardoor de aansnoerriempjes vaak net te kort zijn door het leertje. Als ik een stukje badstof / nepbontje in de plaats van dat leertje gebruik, dan zijn alletwee de problemen opgelost. Ik vind het ideaal en bij mij heeft het niets te maken met het aansnoeren van de neusriem. :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:13

ik heb sinds kort ook zo'n bontje onder de neusriem, en nee niet omdat ik het zo mooi vind, en ook niet omdat ik de neusriem zo hard aansnoer(heb hem juist zo los als ie kan)

maar paard had er wel een flinke wond zitten, gekregen jawel... door de vliegenkap.
doordat de neusriem er net over/langs zat irriteerde het en ging het steeds weer open, dus bontje eronder en het geneest nu mooi er komt zowaar weer haar op.
hij loopt daardoor nu momenteel ook met een schaap aan zijn halster, ook aan de onderkant zodat het door niets meer geirriteerd kan worden, en mooi geneest.
vliegenkap gaat dus de laan uit, moeten we maar weer wat anders voor verzinnen.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 09-05-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:17

ik beken :D
Ik vind het alleen maar mooi! Mijn merrie heeft geen wondjes en nergens last van maar heb wel een bontje! Wat een schande zeg! Ze kijkt er ook zo zielig bij http://img.photobucket.com/albums/v641/ ... 1269271689

:D

mijn setjes zijn ook al zo zonde van het geld, kan ik beter in les steken O:) O en nee ik heb niet een dik bontje onder mn zadel liggen wat de pasvorm van mn zadel versmalt. Daar bestaan ook show bontjes voor! De naam zegt het al, voor de show :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:06

Dan ben ik nog erger :oo
Ik heb zelfs bij 2 paarden een bontje eronder omdat ik dat mooi vind :+

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:02

Jeetje wat erg jullie twee hierboven! wat doen jullie je paarden wel niet aan!

Even serieus. Kan niemand hier dan meer in zijn waarde worden gelaten voor wat hij/zij doet of zegt? Het kan helemaal GEEN kwaad om een bontje onder de (aansnoer)neusriem te doen toch? dus waarom de hele discussie hierover? Laat iedereen gewoon eens een keer zichzelf zijn ipv elkaar af te zagen omdat hij/zij een bontje onder zijn/haar neusriem van z'n paard heeft.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:06

Ik heb een paard met een zeer gevoelige huid. Ze krijgt ook snel kale plekken/open wonden van halsters.

Onder de kaak loopt er bij mijn merrie een fors litteken, daarom rijd ik regelmatig met een bontje onder de kin.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:11

Of omdat je de neusriem zo los doet dat hij gaat klapperen... dan zijn die badstof dingen een ware uitkomst
niet de meest charmante foto :D

Afbeelding

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:17

ik had het bij mijn normale hoofdstel wel om de druk te verminden maar mijn aansnoer heb ik automatisch loser dus heb hem daar niet bij.
heb niet zo heel erg opvalend bonte zoeens als hier boven dus voor het mooie hoef ik hem niet bij mijn aansnoer om te doen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:48

Nu we het er toch over hebben, weet iemand ook of zulke bontjes er ook in het bruin zijn?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:58

Crist heeft ze geloof ik in meerdere kleuren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:12

Yell schreef:
stef schreef:

bokt is op het moment weer geweldig. Mensen trekken zich alles aan, en weten precies wat de ts denkt en bedoeld.

Ik had ook een topic geopend, maar na al het onzinnig gezeik kom ik er zelf al niet meer :Y)

Vakantietijd en slecht weer zullen we maar zeggen }:0[/quote]

ik heb nergens last van hoor, maar als de ts het volgende in de openingspost zet:

Als de boel kapot gaat frotten we er maar een bontje onder ipv te denken van goh, moet ie niet wat losser?

nou de boel gaat niet kapot door er naar te kijken maar daar voor moet er eerst iets gebeuren, goh wat kan je allemaal doen met een neus riem, strak, normaal of los, bij normaal of los zou inprincipe de boel niet kapot moeten gaan waar ik dus uit opmaakt dat de TS beweert dat de gene die een neusbontje voor hun paard gebruiken de neusriem dusdanig strak trekken dat de boel kapt gaat.

@ queen, ja die zijn er ook in het bruin, ik hem hem ook in het bruin gekocht op equitana

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:58

Ik rij momenteel met een bontje onder mijn aansnoerneusriem maar dat is omdat mijn pony daar een wond heeft door langs de paal te schuren :+ Als de wond dadelijk genezen is gaat hij er onderuit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:04

Mijn neusriem zit zo los dat als ik er een bondje tussen zou stoppen die er onderuit zou vallen :+ Voor mijn geen bondjes.

paardje44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:09

ik zag een keer een arabier (net 3 maanden ofzo ingereden) met een vilt-achtig bontje onder de aansnoerneusriem (bij de kin dus) Dat vilten bontje zat er omdat ze een wondje daar had. Dat bontje beschermde dus de kin van het paard zodat het leer niet in het wondje zou prikken. Misschien dat andere mensen dat ook doen? Ik snapte alleen niet waarom ze die aansnoerneusriem er niet gewoon afhaalden, dan heb je volgens mij geen bontje nodig...