Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Re: Waarschuwing: Divoza verkoopt "nep" LH longeersingels!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:54

Ik ben eerlijk gezegd ook niet heel erg te spreken over de Divoza, maar dit verbaast me wel zeg :o
Maar ik kan zo een hele waslijst van dingen opnoemen waarover ik me verbaas bij divoza, dus ik ga nu liever naar een andere ruitersportzaak.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:11

En hier nog iemand die liever 40 klm richting Kraemer rijdt ;)
Bij mij was het eerst dat er korting zou zijn op ariat schoenen, die bij de kassa geen korting was. Toen ik dat opmerkte 'moest ik niet zeuren, ik had al klantenkaart-korting' (die een heel stuk minder als de beloofde korting was) Stond nogal verbaasd van deze houding.
Daarna zadel gekocht, na half jaar zadel op laten vullen tegelijk met vriendin. Bij mijn zadel bleek na ophalen niets mee gedaan te zijn, bij zadel van vriendin was rotzooi in geduwd. Daar had ik het al helemaal mee gehad, maar toen ik voor een ariat schoen met stalen neus ging werd het ronduit komisch; verkochten ze niet, wat het was 'veiliger om schoenen zonder stalen neusen te hebben, want dan was je voorzichtig naast het paard' Ze had ook gewoon mogen zeggen dat dit type niet meer geproduceerd werd :Y) Of zou ik nou iedere keer de medewerker met een avondhumeur getroffen hebben? :=

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:24

Sorry off topic, maar de Ariat schoen met stalen neus (Ariat Heritage II Zip Paddock) wordt nog steeds geproduceerd

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:03

Hoe zit het trouwens met die spaarpunten van ze.Zijn die na een jaar verdwenen ofzo.Ik had er aardig wat en ben toen een poos niet geweest.De laatste keer ging mijn man(met voordeelpas)en toen stond er ineens op de bon dat we nog geen punten gespaard hadden.Weet iemand hoe dat daar gaat ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:04

Die van mij hebben altijd doorgelopen hoor..

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:57

Over Ariat schoenen en Divoza gesproken :o Heb ook met een paar schoenen daar gestaan waarin ik al natte voeten kreeg als ik door het gras liep op concours. De schoenen waren toen nog geen maand oud. Ze wilden deze klachten ook niet serieus nemen. Volgens mij had ik gewoon pech met de schoenen (en volgens medewerkers van EJ ook), maar ipv dat ze er iets aan doen schuiven ze de schuld gewoon naar jou toe. Ik liep ermee door de plassen en verzorgde ze niet goed. Einde verhaal, einde garantie...

_Epplejeck_ schreef:
:D

Victory2000 schreef:
12 mei opent EJ zijn deuren in Groningen *\o/*
Ik denk dat ik niet de enigste ben die dààr blij om is.
Beetje concurentie voor Divoza is zo slecht nog niet :P

Weet dus wat er van jullie verwacht wordt.. }:)

Misschien moeten we een algemeen klachtentopic voor Divoza openen of is die er al? Krijg zoveel steunbetuigingen per pb... :+ :+

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:29

Wij gaan ervoor !

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:30

Ik ging altijd naar Divoza omdat ik wat terughoudender ben met nieuwe ruitersportzaken (sorry _Epplejeck_). Kom nu wel regelmatig bij EJ , alleen durf ik het nog niet aan met rijbroeken. Ik kom altijd met broeken thuis die zo straks zitten dat ik niet eens op mijn paard kan komen, bij Divoza dan. Toen eindelijk een goeie gevonden(Mondoni Mali, heerlijke broek). Nu een half jaar later zitten er gewoon al gaatjes in, dus moet ik weer een nieuwe rijbroek, weet alleen nog niet of ik weer een mondoni mali wordt. Kortom ik kom binnenkort dus weer bij EJ.
De snoepjes vinden de paarden trouwens wel heel lekker.

Verder ben ik wel een keer goed geholpen toen mijn kiefferschoenen stuk gingen, de rits er achter dat lipje ging kapot. Ik heen heeft bijna een maand geduurd maar ik kreeg wel nieuwe. Nu heb ik een paar keer die schoenen weer aangehad, weer hetzelfde gedonder met die schoenen. Laat die rits nu maar dicht zitten en wurm me er zo maar in.

Je moet maar net de juiste persoon treffen denk ik daar bij Divoza, voor de rest was ik er altijd wel te spreken over.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:32

Zal moeders dan ook zover proberen te krijgen een keer naar EJ te gaan :D

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:34

lovesfacheux schreef:
Zal moeders dan ook zover proberen te krijgen een keer naar EJ te gaan :D

Dat overhalen is altijd zo moeilijk, tenminste bij mij wel ;)
Ik stap zo op de fiets en fiets naar Drachten toe, ongeveer 3 kwartier ;) .Eerste keer naar EJ kon ik het niet vinden over dat hele terrein fietsen, wordt er naar me gefloten en alles. Deed maar net alsof ik doof was :+ :P

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:35

Ik ben tijd terug 1x bij divoza geweest met vriendinnen. En we werden prima geholpen bij de vragen die we hadden? Ook had ik een hoofdstel gepakt waarvan de neusriem beschadigd was[een pagony] maar was de laatste in ''mijn'' maat. Toen ik dit aangaf werd er van achter meteen een nieuwe losse neusriem gehaald en aan het hoofdstel gemaakt?
Vriendin wilde een rijbroek en er werd meteen hulp aangeboden[hoewel we ons met z'n 3e voor 1 broek prima redde].
Maargoed, het is voor mij toch te ver om even snel heen te gaan :D en EJ zit ook wel een beetje uit de richting voor even snel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:35

Dat zit op het bedrijventerrein he?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:36

Dat overhalen is hier ook zo moeilijk :') Hmm zit er in Drachten ook een EJ? :o Ken voor de rest alleen Divoza en De stal in Noordwijk...

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:38

EJ zit inderdaad op het bedrijventerrein, wel vervelend hoor voor de eerste keer. Iedereen ging naar me fluiten bij dat bedrijf dus maakte dat ik door fietste.
Alleen in Drachten zit de Outlet store, maar dat mag de pret niet drukken!

De Stal kom ik ook nooit weer. De chaps die ik daar kocht waren niet goed aangemeten en pasten dus totaal niet, weer terug ermee . En wel netjes uitendelijk mijn geld terug gekregen toen wel naar Divoza geweest(EJ was er toen nog niet), en heb Petrie chaps gekocht en die leven nog steeds, maar wil eigenlijk wel nieuwe. Dus moet nog even goed kijken welke goed zijn. Want mijn Petrie chaps zijn hard en die nu bij Divoza hangen zijn zo zacht als een pakje boter.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:39

mememe, ben je wel eens bij Bosgra geweest in Hardegarijp?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:40

Ben er weleens geweest, maar daar heb ik toen verder niks gekocht. Wist niet zo zeker hoe de kwaliteit was, dus durfde het toen niet aan en ik vond het ook aardig aan de prijs.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:41

De stal heb ik nu een paar keer een rijbroek weg en ze leven nog steeds :j Chaps heb ik er ook weg en die zitten ook echt heerlijk, helaas nu te klein maar ik heb ze ook al zo'n twee jaar :D

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:43

Ik had toen de Harry's Horse chaps, mooi niet dat die pasten. Die waren veel te groot.
Ooké nu zijn mijn Petrie's uiteindelijk ook te groot geworden, maar dat komt omdat ik aan het afvallen ben.
Mensen die een foto van me zien op het paard dachten allemaal dat ik vet dure laarzen had. Waren gewoon chaps en schoenen :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:45

Ik had van die bruie Harry's Horse chaps met elastiek erin. Ik heb echt hele dikke kuiten dus was dat elastiek wel handig :j

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:46

Bij mij zakten ze steeds af en de rits ging steeds open. Heb ze gewoon geruild en nieuwen gekocht bij Divoza. Maar ik wil ze nu eigenlijk van Ariat. Vindt Kieffer schoenen trouwens beter dan die van Ariat, Ariat heeft van dat dunne leer en Kieffer van dat dikke leer.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:51

Zal eens even kijken of EJ een site heeft en of er wat op staat :P

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:53

http://www.ej.nl
Dat is de site,, ben ook al weer druk een lijstje aan het maken.
Wordt 18 dit jaar(juli) dus dan trakteer ik mezelf op lekker shoppen bij EJ. :o

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:55

Even kijken of EJ vandaag ook open is in Drachten. En dan moeders nog zover krijgen :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:56

Echt schandalig!
Ik heb één keer iets besteld bij Divoza: simpele leren rijlaarzen (eigen merk, ik gebruik ze een paar keer per jaar dus heeft niets te lijden). Ze werden opgestuurd en de maat was niet goed. Dus ik teruggestuurd met een briefje dat er haast bij was ivm naderende wedstrijd. Twee dagen later had ik de nieuwe al binnen. Daar was ik zeer over te spreken. Maar verder heb ik het sowieso niet echt op die grote ''fabriekswinkels''. Doe mij maar de locale, particuliere ruiterzaak. :j

Mocht iemand in de regio Eindhoven nog échte LH longeerartikelen of iets anders nodig hebben van een winkel die je zeker niet belazert: Ruiterstad in Oirschot (met pinksteren 10% korting!) ;) Zeer coulante behandeling naar de klanten toe!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:57

Die reacties op klachten van Divoza slaan ook nergens op.
Als je waterdichte schoenen koopt moet je er desnoods mee in de Noordzee kunnen staan, als je een kwalitatief goede longeersingel koopt moet het niet uitmaken al danst je paard er de samba mee, die produkten koop je ook expres omdat je niet op droge ondergronden loopt en omdat je singel intensief gebruikt wordt en veel te lijden kan hebben van diverse paarden.