Volgens de man van Barefoot (?) moet die los gaan bij hangen, daar schijnt tie op gemaakt te zijn..
ik ga het gewoon proberen en ik zal jullie wel laten weten of het werkt

eind deze week ga ik het touw bestellen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

orsini schreef:hiya
mijn mening: als je een touw koopt waardoor hij los komt ga je hem juist nog meer aanleren om te gaan hangen.....elke keer als hij dan hangt krijgt ie zn zin en is hij los.
Ik vind de tip om je touw enkele keren om de paal te loopen een betere. Als hij dan gaat hangen, wordt hij langer, dus je paard krijgt wel ruimte, maar hij is niet los

BabyBell schreef:Eh..ja das wel zo. De eerste had ik voor mijn jaarling, bij het beginnen met leren vast staan. Die draaide zich erin omStond ze me achterstevoren aan te kijken..zo van: goed he?!
Ik hoop voor je dat die Barefoot het goed doet. Zet je nog wel een verslagje over het gebruik neer?

felicity schreef:Hangt jou paard regelmatig omdat je opzoek bent naar een oplossing?

ukoldaatje schreef:Ik zou idd niet kiezen voor een touw dat losschiet bij hangen. Hij kan dan idd denken, van heej, als ik hang, kom ik los.
Zou puur een paniekknoop vastbinden, zodat je meteen los kan trekken bij echte paniek.
Je hebt ook halsters met klittenband achter de oren, dat zijn dan zogeheten weide-halsters, die schieten open als er aan gehangen wordt.