Hoofdstel-frustraties, maat x-full?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:53

Heb ik ook nog aan zitten denken, maar ken het merk niet en weet dus niets over de kwaliteit
Vind dat er namelijk nog wel wat verschil in zit en met een toch wat lompe tinker..... ;)

WildflowerJarig

Re: Hoofdstel-frustraties, maat x-full?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:54

Ik kwam er achter dat een stalgenoot ook een Marengo hoofdstel heeft en ik vond het erg fijn en zacht aanvoelen... dat heeft me wel een beetje overgehaald. Ik wacht nog op Heja tot ze het hoofdstel binnen hebben.

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:57

Wil je me laten weten als je hem zelf hebt wat je van de kwaliteit en pasvorm vind?
Miss dat ik hem dan nog als 2e hoofdstel bestel (met zo moeilijk te vinden is het miss wel handig alvast een 2e te hebben :o )

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:00

Kieffer valt groot in ieder geval.
Passier valt erg klein!
Voor mijn verzorgpaard zit de neusriem op het laatste gaatje, het is net aan.
Laat ze niet eens een groot hoofd hebben, kieffer zit op zijn strakst namelijk.
Over het leer ben ik wel heel tevreden, elke keer als ik het schoonmaak is het hoofdstel weer als nieuw.
Het is nog eens heel zacht onderlegd, helemaal tevreden!

Als je een bitloos hoofdstel zoekt: Marylot mt full valt groot, erg groot.
Barefoot weet ik nog niet, die moet ik nog binnenkrijgen.

WildflowerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:03

ik zal laten weten wat ik er van vind. Ik heb sowieso eerst gevraagd of ze de maten op wil nemen zo gauw ze hem binnen heeft dan weet ik al vast of die uberhaupt gaat passen want inderdaad het verschilt per merk hoe ze vallen.

Horze heeft ook extra full maar die vallen heeeel erg klein. Ik heb er wel een met mexicaanse neusriem en daar heb ik wat gaatjes bij moeten maken en die zit net aan. Passier zal voor die van mij dan ook wel sowieso te klein zijn.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:06

melanie81 schreef:
dan zal ik ook tegen dat probleem aanlopen, heb ook een x-full nodig, maar wil graag een zwarte met goudkleur belegd. ik wou eind deze maand op stap gaan, maar zo te horen kan dit nog weleens een probleem worden

Ik heb ook een Xfull hoofdstel van QHP met goud belegd, ik ben gewoon naar een ruitersportzaakje hier in de buurt geweest. En gevraagd wat zij mij voor Xfull kan leveren. Ik zal proberen of het hoofdstel kan vinden op internet. Hij was € 100,-
Het heeft ongeveer een maand geduurd voordat ie er was (vanuit frankrijk).

Je hebt inderdaad niet veel keus als je paard een Xfull hoofd heeft, mijn bijrijdpaard (ierse hunter) heeft bijna alles full, hoofd, voeten (ijzer maatje 6), lijf kan soms heel vervelend zij.
IK ben nog opzoek naar een leuk halster, maar meer als simpel zwart, rood of wit wordt het niet.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:46

Ootemans eigen merk Vantaggio!
Heb ik destijds ook een extra full gekocht, niet duur maar hij bleef lang mooi.
Ze hadden toen die tijd maar 2 modellen in Xfull, maar nu zijn bijna al hun hoofdstellen in Xfull, van gewoon, tot onderlegd, brede neusriem, rondgenaaid..

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:54

als je in die prijsklasse wil, heb je toch ook nog keuze in Harry's Horse? Zitten ook wel fijne hoofdstellen bij in maat XF

Beau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:04

Vind persoonlijk de kwaliteit van HH hoofdstellen niet echt super :o

WildflowerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:15

nee ik heb nu ook een HH hoofdstel en ben er ook niet heel happy mee... hij voldoet voor de rest wel maar toch....

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:21

Ik heb er in het verleden verschillende gehad en vind dat de kwaliteit toch vooruit is gegaan. Voor mijn laatste was ik toch ook al 90€ kwijt, maar heb ik wel 3 jaar mee gedaan...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 16:28

[quote="Wildflower"]ik zal laten weten wat ik er van vind. Ik heb sowieso eerst gevraagd of ze de maten op wil nemen zo gauw ze hem binnen heeft dan weet ik al vast of die uberhaupt gaat passen want inderdaad het verschilt per merk hoe ze vallen.
[quote]

Ik heb hun geloof ik ook gemaild om te maten en ook nog een andere winkel. Maar ik heb nog steeds geen maten gekregen... Bij de ruitersportzaak hier in de buurt moest ik rekenen op 2/3 maanden levertijd. ;( Dus daar begin ik niet aan, niet eerder dan dat ik de maten weet.

Die kieffer die hier staat vind ik ook mooi, maar waarom duurt dat zo lang? het leveren...

HH hoeft van mij ook niet, als ik een nieuw hoofdstel koop, wil ik graag meteen eentje waar ik helemaal tevreden over ben en jaren mee kan.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:21

Misschien kun je hier iets mee, de fa. Goedhard ( www.goedhart.nl ) maakt tuigage op maat voor met name endurance van Biothane. Dat is te verkrijgen in allerlei kleuren en ook onderlegd zoals je wilt en de levertijd is vrij kort. Zelf heb ik zo'n hoofdstel voor mijn groninger die ook niet alle full hoofdstellen past al heb ik hem gekocht ivm zijn leer allergie. Ik heb mijn lederen engels hoofdstel met hoge neusriem daar naar toe gebracht en ze hebben die gewoon nagemaakt van Biothane.

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:51

ik heb een X-full hoofdstel van Marengo voor mijn paard.
Ik kan wel een aantal dingen voor je na meten als je wil

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:06

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:11

Hoofdstellen van antilopen vallen ook groot.

Kieffer hoofdstel full past hij niet maar ful van antilope (tenminste dag dat het zo hete) past die met gemak!!

Wel lekker zo topic, wij zoeken ook nog nieuwe maar altijd zo gekloot.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:21

Wij hadden een tinker met maat xfull. Wij hebben het hoofdstel toen gehaald bij het drunens ruiterhuis in drunen, ze hadden naar mijn weten nog vrij veel keus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:04

eversdijk schreef:
Misschien kun je hier iets mee, de fa. Goedhard ( http://www.goedhart.nl ) maakt tuigage op maat voor met name endurance van Biothane. Dat is te verkrijgen in allerlei kleuren en ook onderlegd zoals je wilt en de levertijd is vrij kort. Zelf heb ik zo'n hoofdstel voor mijn groninger die ook niet alle full hoofdstellen past al heb ik hem gekocht ivm zijn leer allergie. Ik heb mijn lederen engels hoofdstel met hoge neusriem daar naar toe gebracht en ze hebben die gewoon nagemaakt van Biothane.

Ik ben benieuwd! Heb je een foto?
Zelf heb ik wel een biothane bitloos, maar ik ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:21

Ik heb er helaas (nog) geen foto van moonfish13 maar het ziet er echt uit als een gewoon engels hoofdstel, de neusriem en de frontriem breder dan de rest en beide onderlegd met hetzelfde spul waar kunststof singels van gemaakt worden en dan ook weer wat breder dan de riempjes zelf, echt heel mooi.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:31

Ik heb een anky hoofdstel x-full, alleen mn paard heeft cob-maar :') Maar Anky heeft opzich wel mooie hoofdstellen!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:06

ik heb voor mijn ene trekpaard een harrys horse, de grootsste maat, geloof van de silverline collectie, hele mooie kwaliteit, maart de neusriem en keelriem valt op het laatste gaatje, dus zal voor een normaal groot hoofd wel passen.daar heb ik wel zelf een andere strass frontriem op geplaatst
voor de andere belg heb ik een hoofdstel van nickyskeet.
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... cts_id=449
vrij goedkoop, wel redelijke kwaliteit.

deze staat kwa neusriem op het laatste bij haar, maar heb kwa keelriem (tweezijdig te verstellen) en bakstukken nog ruimte om groter en kleiner te zetten...

ze hebben ook nog deze hoofdstellen:
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main ... cPath=7_99