Zadel van 38cm lang (kussens) Bestaat dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:09

Loes'sCorner schreef:
Maar een massimo met 17,5 ich is ik meen 45 cm lang in het echte draagvlak, dat betekent dat als er die extra 5 cm vanaf gaat het draagvlak nog 40 cm is en dan is het alsnog te lang voor een paard wat een draagvlak van 38 cm heeft?

Wel gaaf want dat is wel een extra korte lengte met meer mogelijkheden.

Maar als ze in een 17 inch past ipv 17,5 kom je aardig in de buurt van de 38 cm lijkt me?

Voor mijn arabje met korte rug (maar nog niet zo extreem) heb ik ook de massimo trail met extra korte kussens besteld bij greendistance. Het massimo dressuurzadel was inderdaad nog net iets korter dan de trail.

Sisco4life

Re: Zadel van 38cm lang (kussens) Bestaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 09:00

Mensen, ik heb ondertussen een passend zadel gevonden!
Het is de massimo dressuur 2 geworden, een verkorte versie van de dressuur 1. Zadel zit fijn en mijn paard loopt heerlijk ontspannen. Compleet onverwachts :o

Echt een aanrader :)
Ter info: ik heb dit zadel gekocht en op maat laten maken door zadelmakerij willems

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:31

Gelukkig heb je iets gevonden!
vraagje: kun je het ook een beetje als vz zadel gebruiken of is het echt een dressuur? Ben namelijk ook aan het kijken voor een zadel voor een paard met korte rug.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:35

Mooi dat het gelukt is! Heb je nu ook een zadel met extra korte kussens of was dat nog niet eens nodig?

De dressuur 2 is wel echt een dressuurzadel volgensmij? Ik heb ook op dressuur 1 en 2 gezeten, dressuur 1 heeft een wat vlakkere/vrijere zit, dressuur 2 vond ik wel echt wat meer gedwongen zitten.
Aria_zz, ik heb de massimo trail besteld met extra korte kussens, dat is wel een vzh zadel (iets naar dressuur neigend).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:47

Sisco4life schreef:
Mensen, ik heb ondertussen een passend zadel gevonden!
Het is de massimo dressuur 2 geworden, een verkorte versie van de dressuur 1. Zadel zit fijn en mijn paard loopt heerlijk ontspannen. Compleet onverwachts :o

Echt een aanrader :)
Ter info: ik heb dit zadel gekocht en op maat laten maken door zadelmakerij willems

Ik hoop dat het zadel je gaat bevallen. Ik heb ook net 2 weken de Massimo dressuur2, bij dezelfde zadelmaker vandaan. Zadel zit fijn, en zadelmaker neemt netjes de tijd, geen gehaast of wat dan ook.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:08

Ireen_ schreef:
Mooi dat het gelukt is! Heb je nu ook een zadel met extra korte kussens of was dat nog niet eens nodig?

De dressuur 2 is wel echt een dressuurzadel volgensmij? Ik heb ook op dressuur 1 en 2 gezeten, dressuur 1 heeft een wat vlakkere/vrijere zit, dressuur 2 vond ik wel echt wat meer gedwongen zitten.
Aria_zz, ik heb de massimo trail besteld met extra korte kussens, dat is wel een vzh zadel (iets naar dressuur neigend).

Ja die hebben we hier ook liggen voor een ander zadel, rijd zalig maar ik heb er problemen mee op een lange rit.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 10:02

Ik vind het echt een dressuurzadel, hij is ook wat dieper dan de dressuur 1. Tot dusver heerlijk zadel.

Moet wel bekennen dat ik, na 6mnd geen paard gereden te hebben, onwijs spierpijn had na een half uurtje rijden :P