Peesbeschermers in de wasmachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skyeboxer

Re: Peesbeschermers in de wasmachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:54

borstels, beschermers bitten etc. Gaan bij mij eerst in een emmer biotex en dan op het bovenste rekje in de vaatwasser. Draaien ze niet rond en blijven ze mooi in vorm.
Petjes leg ik ook in de vaatwasser.
Doe er dan natuurlijk geen afwas bij en zorg dat de haren en ergste prut er af zijn. Werkt super goed.
Een kennis heeft een oude centrifuge op stal staan. Na gebruik de beschermers uitspoelen in een emmer, even in de centrifuge en de vogende dag zijn ze schoon en droog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 16:51

Ik vroeg me af hoe ik witte peesbeschermers wit kon krijgen zonder in de wasmachine, maar ik lees al dat de verkleuring soms niet goed te krijgen is...
Hoe komt die verkleuring er op? Behalve dat ze dan in de zon hebben gelegen :+
Bij mij wordt behang meestal lichter door de zon... :+ Waarom dit spul niet?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:24

Mijn witte peesbeschermers en strijklappen kreeg een kleurtje toen ze bij nieuwe dekjes in zaten. :')

Roompotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:25

Ik was me peesbeschermers altijd. Gewoon los in de wasmachine en ze zijn daarna net nieuw !! Ik doe ze bij de dekjes en de singels
Laatst bijgewerkt door Revanches op 09-03-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hallo en Doei verwijderd. Is niet meer nodig.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:33

Janine, verkleuring kan ook door geelzand uit de rijbak komen. Of van mest of iets. Tevens, bij lang liggen, zonder gebruik kunnen ze ook wat verkleuren. Helaas doe je tegen dit laatste niets, aangezien dit echt in het kunststof trekt, en het dus niet schoon te maken is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:36

Revanches schreef:
Janine, verkleuring kan ook door geelzand uit de rijbak komen. Of van mest of iets. Tevens, bij lang liggen, zonder gebruik kunnen ze ook wat verkleuren. Helaas doe je tegen dit laatste niets, aangezien dit echt in het kunststof trekt, en het dus niet schoon te maken is.

Het maffe is dat ik ze pas 2 keer had gebruikt en buiten had gehangen, toen zijn ze verkleurd...
Zo lang zijn ze dus niet vies geweest...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 17:41

Je kunt het toch als optie nog proberen, de peesbeschermers in de wasmachine te doen, of in biotex leggen en daarin laten weken. Wie weet helpt dat iets.
Mijn peesbeschermers waren ook helemaal geel. En heb ze nu, middels de wasmachine weer redelijk wit gekregen. :)

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:42

Handig topic! Ik ga het ook eens proberen... Ben benieuwd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:50

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:06

ik zou ze niet alleen in de wasmachine doen, dan slaan ze steeds tegen je trommel aan.
ik gebruik meestal leren peesbeschermers, maar als ik m'n kunsstof beschermers was dan doe ik ze gewoon bij een volle trommel.
bijvoorbeeld bij de hondendekens ofzo.

je kunt voor je witte peesbeschermers ook nog chloor proberen?
alleen moet je dat niet op de zwarte elastiek laten komen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:09

BR witte peesbeschermers zijn na verloop van tijd niet meer wit te krijgen.
Norton beschermers zijn echt spier- en spierwit en houd je ook gewoon goed zonder wasmachine.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:57

Revanches schreef:
Je kunt het toch als optie nog proberen, de peesbeschermers in de wasmachine te doen, of in biotex leggen en daarin laten weken. Wie weet helpt dat iets.
Mijn peesbeschermers waren ook helemaal geel. En heb ze nu, middels de wasmachine weer redelijk wit gekregen. :)

Of voorzichtig schuren met een beetje vloeibaar schuurmiddel (als ze al wat ouder zijn kun je ook een schuursponsje nemen maar op nieuwe peesjes krijg je daar wel krasjes van)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:00

anneliesdj schreef:
Revanches schreef:

Of voorzichtig schuren met een beetje vloeibaar schuurmiddel (als ze al wat ouder zijn kun je ook een schuursponsje nemen maar op nieuwe peesjes krijg je daar wel krasjes van)

Dat heb ik dus geprobeerd (cif), maar dat heeft niet gewerkt...
Ik durf het niet aan met chloor, dus nu misschien mama maar even lief aankijken...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:37

O vreemd, bij mij werkte dat wel prima.

Chloor lijkt me niet zo'n goed idee aangezien de voering meestal zwart is en je weet nooit hoe de stof erop reageert, voor hetzelfde geld wordt het roze of groen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:01

Chloor vreet ook elastiek, dus dan kan ik weer nieuwen gaan kopen... Of ik moet heel voorzichtig zijn...
Iemand daar ervaring mee???

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:16

Chloor lijkt mij zowiezo niet zo geschikt voor de paardenbenen.
Stel je spoelt het niet goed uit, en je paard zweet en krijgt er een reactie op...
Dus chloor lijkt mij niet zo verstandig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:17

Ik was ook niet van plan om het op de binnenkant te doen hoor, gewoon op het plastic (is het plastic?)...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:48

Kunststof is het volgens mij. :+
Oke, dat had ik er niet van begrepen. Je kunt het dan allicht proberen, bijv in een klein hoekje aan de binnenzijde van de buitenkant.

littleloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:22

Ik doe ze eerst altijd in een bakje soda of biotex om dat zand een beetje los te weken. En daarna gaan ze gewoon de wasmachine in!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:55

ik gooi ze in de wasmachine in een kussensloop, worden ze prima schoon van heb geen idee wa voor programma m'n moeder doet:}

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:31

Ik heb ze er ook wel eens in gedaan maar toen ze eruit kwamen was de onderkant van het neopren heel lelijk geworden dooor het klittenband, terwijl ik het wel vast had gedaan. Echt een succes vond ik het niet maar dat kan aan mij liggen :+

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:41

ik kom een beetje laat met een reactie, ook ik gooi ze los in de machine 40gr, alle kleuren bij elkaar
ik maak de klittebanden vast,heb grote trommel had er de eerste keer 4 sets van 4 in gegooid eenmaal
klaar was het als 1 grote klomp aan elkaar vast geklit hi hi hi :D