Een tip: koop NIET die vacuum zakken van Blokker, die zijn echt waardeloos. Ik heb ze ooit eens bij Leenbakker gekocht en die waren wel goed. Helaas heb ik ze daar al tijden niet meer gezien.
bedouin
Geplaatst: 02-09-10 20:12
Oh fijn dat je dat schrijft Girl in the mirror! Wie weet waar je wel goede zakken halen kan? Scheelt me weer heen en weer fietsen van hot naar her!
zilano
Geplaatst: 02-09-10 22:16
Ik blijf bij de zakken van Paardenboulevard! Mijn dekens zijn mooi plat gebleven
Ik ben ook erg benieuwd waar wel goede zakken te koop zijn. Die van Blokker heb ik wel, maar de helft ervan loopt weer vol met lucht.
bedouin
Geplaatst: 03-09-10 11:23
Die van de paardenboulevrad kost 2,50 per stuk staan direct op de 1ste pagina naar beneden gescrolled,... excl. verzendkosten dus al met al toch nog wat duur,...
Die van mij bij de paardenbouvelard vandaan, lopen gewon weer vol met lucht. Heb het gemeld maar ik zou iets aan moeten draaien of nee het rubbertje goed doen. Maar mocht helaas niks baten....
bedouin
Geplaatst: 06-09-10 20:27
Oh wat Jammer! Iris_Z !
En die van de Big Bazar? Niet echt heel dicht bij mij in de buurt, maar in de folder op internet staan ze niet. Weet iemand of ze nog verkrijgbaar zijn? Zal je net zien ga ik 10 km fietsen zijn ze uitverkocht. Trouwens dekens in 1 of 2 stevige vuilniszak(ken) inpakken scheelt ook al aardig wat volume!
zilano
Geplaatst: 06-09-10 23:42
Iris_Z: ik zou het gewoon weer even melden. Ik had namelijk eerst hetzelfde probleem, maar bij mij werkte het (gelukkig) wel. Mocht het niet werken zou ik nieuwe krijgen, dus je kan het rustig melden. Ik ga ervan uit dat jij dan ook gewoon nieuwe krijgt.
LSignora
Geplaatst: 07-09-10 12:47
ik heb ze ook van de blokker geprobeerd maar dat was niet echt een succes, na 2 dagen zaten ze allemaal weer vol met lucht Ik vind het idee wel super dus ga maar even andere aanschaffen.
Welke afmetingen hebben jullie van de paardenboulevard? En wat past er dan in?
zilano
Geplaatst: 09-09-10 10:35
Ik heb maat S voor mijn fleece deken en een L voor mijn Duodeken (100 gram buitendeken, 300 grams onderdeken en een 150 grams hals). Deze kunnen er beide makkelijk in de zak.
Ik verwacht dat je in een maat M een medium deken met hals kwijt kan of een winterdeken zonder hals. Ik weet het niet zeker, omdat ik deze maat zelf niet heb.
Bij de outdoorwinkel kreeg ik het advies om mijn nieuwe slaapzak bij het opbergen niet in zijn compressiehoes te laten zitten, maar in een grote ruime zak te doen. Dit omdat wanneer de vulling langere tijd geplet wordt de isolerende werking kan verminderen. De vezels zetten dan minder makkelijk weer uit en kunnen zodoende minder lucht vasthouden. Ik dnek eigenlijk dat je dat op alle slaapzakken/dekens/winterjassen/etc. kan toepassen. Ik gebruik dus ook geen vacuumzak voor mijn dekens, ze liggen lekker luchtig veel te veel ruimte in te nemenop zolder. Maar dan blijven ze dus wel warmer en gaan ze langer mee