Boomloos zadel wat niet breed zit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:58

Ja maar ik had dringend een ander zadel nodig en dan is de cheyenne drytex toch nog lekker betaalbaar zonder met pas-problemen te kampen te hebben.
Ik denk dat ik in de toekomst ga uitkijken voor een massimo trail. Niet omdat ik boomloos niet meer goed vind, integendeel, maar om mijn rug te ontlasten zou ik moeten leren om meer in zweefzit te rijden en dat lijkt me nu weer niet zo 'evident' met een boomloos ivm de piekbelasting die ik dan creëer op de stijgbeugelophanging. Maar zover zijn we spijtig genoeg nog lang niet en tot dan blijf ik naar alle tevredenheid met mijn boomloosje rond hobbelen/wandelen. ;)

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 22:24

Zweefzit? Je bedoelt een beetje staan in de beugels? Dat lijkt me inderdaad niet goed.

Ik heb het idee dat de nieuwe zadels met VPS smaller zitten dan de oude Barefoots zonder. Met mijn oude (zonder VPS) london had ik ook altijd zere heupen. Nu echt nergens last van met m'n nieuwe lexington. Dit zadel heeft net wat meer model ook.
Of de yoga die ik tegenwoordig doe heeft geholpen, dat kan ook nog :D

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:07

ik heb een london gehad. als ik weer een eigen paard zou kopen. Komt er ook zeker weer een london :) Vond m erg fijn zitten!

DeniseM

Re: Boomloos zadel wat niet breed zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:42

Ik heb sinds vorige maand de cheyenne drytex.
De kwaliteit is prima.
Maar je hebt totaal geen steun en met galoperen kan je amper blijven zitten..

pmarena

Re: Boomloos zadel wat niet breed zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:14

Als je vindt dat je te weinig steun hebt kun je altijd nog een wrong-seatsaver aan het zadel toevoegen , maar als je echt amper kunt blijven zitten in de galop dan is dat wel apart hoor :)

Normaal kunnen mensen juist makkelijker de bewegingen van hun paard volgen met een Barefootje. Kan het zijn dat je evenwicht gewoon (nog) niet zo goed is ? :)