Ervaring GPG adapter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:24

MISTRAL94 schreef:
Ik heb ze binnen hoor! *\o/* Nu kijken hoe dat afstellen precies in zijn werk gaat!
Ik las dat het opstappen makkelijk wordt? Ben benieuwd hoe ze dat bedoelen!

MelanieB: Je hebt ook minder last van je rug?

Jep :j En ook minder last van mijn knieeen en enkel!

MISTRAL94

Re: Ervaring GPG adapter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 15:27

Dat is mooi! Dat het helpt voor knieeen en enkels wist ik al wel. Maar mijn problemen liggen echt bij mijn rug/bekken. Nou het zal me benieuwen, heb je er erg aan moeten wennen in het begin? Rijdt het echt zo anders?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:24

Ik heb er nu denk ik zo'n 5x mee gereden en moet zeggen dat ik er nog niet echt aan gewend ben. Toen ik de beugels van mijn vriendin uitprobeerde, voelde het veel soepeler. Zou het een tijdje duren voor die veer wat soepel is? Heb nogsteeds niet met teflonspray gespoten, je hoort ons nogsteeds voorbij rijden :)
Ik heb ook best wel dat de 365graden draai stroef gaat. Bij mijn rechtervoet voel ik de onderkant van de buis waar de veer in zit op mijn wreef. Ik snap er geen bal van, want links voel ik dat niet. Maar misschien trek ik mijn rechtervoet meer op :D Heb tot nu toe nogsteeds binnen in een klein bakje gereden, misschien ligt het ook daar aan. Binnenkort maar een keer buiten proberen.

Mistral ik ben erg benieuwd hoe jij ze vindt!

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:33

Waar spuit de die teflonspray in dan, aan de bovenkant ?
Nog even een vraagje, heb je voor het stellen van de veer een apart gereedschap nodig ? Bij mij zit er in het onderste zwartje dopje een gaatje, kun je hem daarin stellen of moet dat dopje er eerst in zijn geheel af ?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:26

Eerst de dop er vanaf en dan met een dopsleutel kun je hem aandraaien of losser draaien.

Shadow jou verhaal te horen heb je ze te strak staan ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 23:09

Angelo schreef:
Waar spuit de die teflonspray in dan, aan de bovenkant ?
Nog even een vraagje, heb je voor het stellen van de veer een apart gereedschap nodig ? Bij mij zit er in het onderste zwartje dopje een gaatje, kun je hem daarin stellen of moet dat dopje er eerst in zijn geheel af ?

Bedoel jij nu niet het gedeelte waarmee je de beugel "vast" zet?
Het afstellen van de veer doe je toch puur door hem tegen de klok in te draaien? Of was het nou met de klok mee :o Ik heb ze nu er net aangezet vanavond. Misschien dat ik morgen kan gaan proberen.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:38

Oei, mijn dopje zit heel erg vast; haha.
Heb er net mee gereden en het is even wennen inderdaad. Je krijgt nu zelf in elk geval wel meer swung... :D

Tally_Ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:22

Vraagje... hoe gaat die bevestiging van adapter naar stijgbeugel? Ik kan uit de plaatjes niets opmaken. Ik heb beugels waar ik tevreden over ben en wil graag de adapters aanschaffen ivm zere knieën :\ maar vraag me af hoe je ze aan je beugels bevestigt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 22:46

dmv 2 schoefjes kun je ze bevestigen aan je beugels en riemen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 09:34

Ik heb inmiddels er een keer mee gereden, maar natuurlijk de afstelling niet goed en het voelt alsof mijn beugels nog steeds veel te lang zijn (4 gaten korter gemaakt). Hebben jullie dat gevoel ook? Of ligt dit nog aan de verkeerde afstelling? :o?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:49

MISTRAL94 schreef:
Ik heb inmiddels er een keer mee gereden, maar natuurlijk de afstelling niet goed en het voelt alsof mijn beugels nog steeds veel te lang zijn (4 gaten korter gemaakt). Hebben jullie dat gevoel ook? Of ligt dit nog aan de verkeerde afstelling? :o?

Volgensmij had ik dat de eerste paar keren ja. Maar ook ik heb ze nogsteeds niet goed ingesteld 8)7 terwijl ik er wel al iedere dag mee rij.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 09:52

Dat klinkt voor mij niet erg hoopvol om eerlijk te zijn :')
Ik had de gebruiksaanwijzing thuis liggen en moet ook eerlijk zeggen dat ik er in spijkerbroek met normale schoenen opgestapt ben. Op zich vond ik het niet eens zo gek zitten maar ik kon niet zo makkelijk uit mijn zadel komen tijdens het lichtrijden.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:37

MISTRAL94 schreef:
Dat klinkt voor mij niet erg hoopvol om eerlijk te zijn :')
Ik had de gebruiksaanwijzing thuis liggen en moet ook eerlijk zeggen dat ik er in spijkerbroek met normale schoenen opgestapt ben. Op zich vond ik het niet eens zo gek zitten maar ik kon niet zo makkelijk uit mijn zadel komen tijdens het lichtrijden.

Ja, met een ijslander heb ik niet echt een lichtrij-probleem :D Maar ik heb mijn beugels wel redelijk kort hoor. Zeker niet op dezelfde lengte als voorheen, door die veer. Maar dat zal je ook wel snappen ;) Ik heb ze nu behoorlijk strak staan en je hoort ons echt aankomen (die ene keer dat ik lichtrij dan :) en dat gaat ook nog best wel stroef allemaal, nog niet echt bouncy) Terwijl ik dus voorheen met de beugels van mijn vriendin gereden heb en toen werd ik echt afgeschoten :D Dus zodra ik nu naar stal ga neem ik de teflon spray mee :D

Tally_Ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:15

Hoi allemaal, ik heb vandaag voor het eerst met het complete setje gereden, safestyle beugels + safestyle adapters dus. Ik moet een gaatje in mijn beugelriemen erbij prikken ;) die waren zo echt te lang maar geen gaatjes meer...maar kan nu al zeggen dat het me uitstekend beviel! Die van safestyle schelen ook weer in prijs met de gpg (safestyle waren 64,95 incl verzenden) kortom, dik tevreden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 09:43

Wat is het verschil behalve de prijs tussen die safestyl en gpg?

Ik heb dinsdag ook weer gereden op zich rijdt het wel lekker mits mijn beugels iets korter zijn.
Maar goed ik zit met hetzelfde probleem dat ik eerst gaatjes bij moet maken. Ook heb ik denk ik nog steeds de juiste instelling niet gevonden :+

Tally_Ho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:38

Ik heb geen idee wat het verschil is, denk dat zowel principe als kwaliteit wel gelijk zijn. safestyle is een RVS huls en dito veer. De safestyle kan overigens niet ingesteld worden, maar naar mijn gevoel voldoet hij uitstekend. Merk onmiddellijk de ontlasting van mijn knieen ;)