Heb net even op internet die webshop bekeken; idd erg goedkoop... Toch houd ik het bij rijbroeken van MH die zitten echt goed, en daar doe ik lang mee.. Koop ze altijd in de uitverkoop
Dan zijn ze maar 35,-:) Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dan zijn ze maar 35,-:) Leonieke schreef:Ik vind het eerlijk gezegt een nette prijs. Ik was voor een set Stubben rond de € 93,- kwijt.
Het is bij beugelriemen heel erg belangrijk dat ze niet rekken. Je hebt namelijk heel vaak meer druk op de ene beugel dan op de andere. Hierdoor krijg je lengte verschil. Nu ken ik het trucje van eens in de zoveel tijd je riemen wisselen van kant, maar dan nog zit er dus lengte verschil in. Door maar vaak genoeg met lengte verschil te rijden trek je je zadel scheef. Niet tijdens het rijden het gevoel dat hij scheef ligt, maar dat je zadel ook echt scheef IS. Hierdoor wordt de rug van je paard en je eigen houding weer verkeerd belast.
Heel veel mensen bezuinigen op beugelriemen, maar een goede beugelriem is zo vreselijk belangrijk. Niet alleen door lengte verschil, maar inderdaad ook door de kracht die erop komt, maar ook de dikte.

fienaaa schreef:Leonieke schreef:Ik vind het eerlijk gezegt een nette prijs. Ik was voor een set Stubben rond de € 93,- kwijt.
Het is bij beugelriemen heel erg belangrijk dat ze niet rekken. Je hebt namelijk heel vaak meer druk op de ene beugel dan op de andere. Hierdoor krijg je lengte verschil. Nu ken ik het trucje van eens in de zoveel tijd je riemen wisselen van kant, maar dan nog zit er dus lengte verschil in. Door maar vaak genoeg met lengte verschil te rijden trek je je zadel scheef. Niet tijdens het rijden het gevoel dat hij scheef ligt, maar dat je zadel ook echt scheef IS. Hierdoor wordt de rug van je paard en je eigen houding weer verkeerd belast.
Heel veel mensen bezuinigen op beugelriemen, maar een goede beugelriem is zo vreselijk belangrijk. Niet alleen door lengte verschil, maar inderdaad ook door de kracht die erop komt, maar ook de dikte.
Daar heb je wel een goed punt ! Niet eens aan gedacht
haflingertje schreef:Decatlhon zal best een `goede`winkel zijn voor mensen die een keer in de week een manege les rijden. Ik ben helemaal niet tevreden over het spul. Het is van slechte kwaliteit. Dan betaal ik liever meer voor veilige spullen die langer meegaan.
mohica schreef:ik vindt het wel een beetje duur moest ik het nu zelf betalen ( ben 15 en nogniet een bijbaantje). Nu mijn laatste paar heb ik begin september gekocht ( lederen van bij dacathlon , waren denk ik €25) en rij der 2keer per weel mee (soms3) en ze beginnen al afslijt vertoningen te vertonen. Dit vindt ik toch wel een beetje snel.
Maar ik zou ook liever wat meer willen betalen als iets veel langer meegaat
furyke schreef:ik vind 50 euro ook wel een beetje duur.
Die van mij waren 36 euro (stubben) en das alweer een paar jaar geleden. Zien er nog steeds top uit (rijd er alleen nu niet meer mee). Dus denk dat die tegenwoordig ook wel rond de 50 euro zullen liggen.
. Lijken mij namelijk geen Stubben prijzen, 10 jaar geleden betaalde je namelijk al wel 90 gulden voor A merk.
Nee, merk zegt lang niet altijd iets..
. Nooit geen last van lengteverschil gehad ook..
Leonieke schreef:furyke schreef:ik vind 50 euro ook wel een beetje duur.
Die van mij waren 36 euro (stubben) en das alweer een paar jaar geleden. Zien er nog steeds top uit (rijd er alleen nu niet meer mee). Dus denk dat die tegenwoordig ook wel rond de 50 euro zullen liggen.
Dan mag je mij vertellen waar jij voor zo weinig aan originele Stubben riemen hebt kunnen komen![]()
. Lijken mij namelijk geen Stubben prijzen, 10 jaar geleden betaalde je namelijk al wel 90 gulden voor A merk.
Shattered schreef:Wat is er zo erg aan als een beugelriem breekt op buitenrit, dan rij je toch gewoon met 1 verder?![]()
Ik heb zelf een hoofdstel gehad van kieffer, kwam gloednieuw uit de winkel en wou ik gebruiken voor het beleren van mijn jonge paard. Ik zat er voor het eerst op en een hulpje hield haar van voren vast.. Paard maakte even een hupsje van schrik en het bakstuk scheurde zo doormidden.. Had het hoofdstel net 3 dagen..Nee, merk zegt lang niet altijd iets..
Ik heb merkloze beugelriemen, voor een tientje gekocht.. Mijn zadel is nog altijd even mooi, gewoon regelmatig vetten. Nooit geen last van lengteverschil gehad ook..
![]()
Weet wel betere manieren om die 50,- te besteden..
maar dat was eenmailg, vind de stübben toch fijner/beter.Shattered schreef:Wat is er zo erg aan als een beugelriem breekt op buitenrit, dan rij je toch gewoon met 1 verder?