paard zwaar in de mond, welk bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Asmaryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:18

mijn vorige paard had wat moeite met het accepteren van een enkel gebroken bustrens, dus zijn we overgestapt op een dubbelgebroken bustrens. Het had goed effect, en hij was super zacht in zijn mond en luisterde naar elke lichte ophouding, ik zou het van harte aanraden.

corrie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:37

ik heb zelf een trahkener merrie gereden en toen ze kwam was het enige wat ze deed rennen in draf en dribbelen in stap, constant onder je uit.
bij mijn les kreeg ik toen het advies een paar weken alleen maar stappen als je rijd totdat ze dat lekker ontspannen doet, dat heb ik ook gedaan en dat hielp ze werd rustiger. toen ik mocht gaan draven was het natuurlijk hetzelde verhaal en toen elke keer korte stukjes draven terug op je zit en niet aan je teugels komen maar toch je been eraan houden, in het begin duurde dat wel een half rondje, maar vooral niet aan je teugels komen een lichte ophouding mag als het paard helemaal niet luisterd maar liever niet. en idd veel voltes en figuren om de aandacht bij jou te houden en veel overgangen op deze manier.ook als je gedraafd heb en het paard weer druk is weer stappen tot het paard rustig is maar wel aan het werk zetten met figuren en dan weer rustig draven. bij mij heeft het ook veel tijd gekost maar het werkte wel. ik reed ook met een dubbelgebroken bit omdat ik dit fijner vind als enkel maar dat is persoonlijk.

LoveTsarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:24

misschien een iets scherper bitje iets?
een D-trens od?