Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Nog wat anders wat ik me afvroeg: ik kan het verkeerd hebben hoor,
maar is de marylot Beta niet gewoon het zelfde materiaal als
de Nurtural beta..?
moonfish13 schreef:Ik hád dat ruitersportshop hoofdstel.. Maar hij paste niet..
Nu heb ik een beta biothane kingekruiste neusriem die ik verbouwd heb.
Het neusdeel kan ik nu verstellen en er zitten 3 lagen fleece onder de neusriem.
Dat kon eerst ook niet, de boel kon immers niet los en teveel geschuif wilde ik ook niet.
Ik moet zeggen dat ik er alleen nog mee heb kunnen stappen maar het ging prima!
@ Ts: Soms heeft een mens geen zin om er weet ik hoe lange verhalen van te maken..
Het topic wilde ik wel verder volgen, daarom de reactie.
In dat geval had een korte ontopic reactie of een "stipje" volstaan ..
Maar volgens mij heb je ook de optie in bokt om berichten te volgen zonder een reactie te plaatsen.
Ik dacht door links boven op abonneer of bookmark te klikken..?Citaat:Nog wat anders wat ik me afvroeg: ik kan het verkeerd hebben hoor,
maar is de marylot Beta niet gewoon het zelfde materiaal als
de Nurtural beta..?
Geen idee, het zal er vast op lijken.
Nu heb je ook een leren multibridle bitloos. Het is dat die er toen niet was.![]()
Toen had ik ook nog niet eerder bitloos gereden op haar, ik wist dus ook niet welk systeem zou werken.
Vandaar toen de keus voor een Marylot, dan heb je net even wat meer opties + dat ik er een bit bij kan hangen en op dubbele teugel kon proberen. Dat kon ook maar met één hoofdstel...
In die zin is marylot ook absoluut een uitkomst voor mensen die verschillende dingen wilde uitproberen
zonder iedere keer klauwen vol met geld uit te geven met het risico
dat het toch niet geschikt is voor de betreffende combinatie (ruiter/paard).
Was ook de reden dat ik het in het begin ook overwogen heb.
Er was helemaal nog niet zo bijster veel toen ik deze kocht.
Nu zijn er ook best veel luxe engelse sidepulls, toen niet.
Loes'sCorner schreef:Ik heb het hoofdstel gisterenin real life gezien.
Helaas ben ik er toch niet zo enthousiast over als ik hoopte.
De meest twijfels hou iktoch over de release bij de leren hoofdstellen, die is bij de biothane en nylon zeker beter, leer vond ik toch erg stug.
Daar was ik ook al bang voor, vandaar mijn keuze voor de Beta
Neusriem vond ik ook voor WOdan te dun.....aangezien hij erg sensibel en gevoelig als het op zulke dingen neerkomt.
Same herevandaar het bontje.
Ik kies dan ook voor het Emiel Voest hoofdstel waarvan ik zeker weet dat hij er goed op loopt;)
Geef je geen ongelijk. Als je van het ene systeem weet dat hij er goed op loopt, waarom dan
verder kijken en het risico lopen onnodig geld uit te geven
Wel blijf ik benieuwd naar de bevindingen
Die gaan er ook echt echt echtnog wel komen, t zal alleen niet heel snel zijn.
![]()