Anky zadeldekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:55

Bonita_Bon schreef:
Veel te dik (daar gaat je goed passende zadel).

Ik quote mezelf even. Je zadel past niet per definitie niet als het dek eronderuit schuift, de pad is te dik om als dekje te dienen dus een zadel wat normaal wel past word nu aan beide kanten van de schoft meer dan een cm smaller door het dek.
Een dekje is bedoelt om het leer van het zadel te beschermen tegen het zweet van het paard, het kan een meerwaarde hebben als het er mooi uiziet maar dat mag niet ten koste gaan van de ligging van je zadel, mijn inziens.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:01

Bonita_Bon schreef:
Mijn mening? Kl*te dekjes! Veel te dik (daar gaat je goed passende zadel) en totaal niet anatomisch gevormt (ja voor een ronde pony/paard met nagenoeg geen schoft).
Vind de foto van de D pony met de anky idd niet passen! dekje ligt echt niet fijn.

Voor een ronde pony/paard met weinig schoft? Ik heb een ronde fries, zonder schoft en ook bij mij liggen ze voor geen ruk. Schuiven alle kanten op, trekken strak over de schoft en gaan zelfs plooien en dubbel zitten onder m'n zadel! Geef mij maar Eskadron of Eurostar, die liggen heeriljk.

Bonita_Bon

Re: Anky zadeldekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:04

Haha, sorry Wijnanda, tot nu toe hoor ik om me heen alleen van degenen met haffies en ronde paarden etc dat ze goed liggen en van de rest dat ze niet goed liggen!

KaatAmour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:08

Heb helemaal geen last van schuiven van de pads, eerst met smal paard niet, nu met klein tonnetje ook niet. Sterker nog, vind ze top! Dekje is altijd zo droog, niks geen haren die erin blijven zitten, ik ben fan hoor. Vooral bij de Ooteman in de supersale :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:44

ik heb geen slechte ervaring met ankypads ze schuiven niet dus het zal idd wel aan je zadel liggen de lusjes maken niet uit dat maakt geen redendat ze meer gaan schuiven

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:46

Ik heb zo`n pad van PK, die schuift juist helemaal niet terwijl t hetzelfde is als een Anky pad maar dan ander merk.

Sproet97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:19

Ik vind ze ook heel fijn schuiven niet altans bij mij niet.
En aangezien je een donkere pony hebt denk ik dat rood of oranje wel mooi zal staan.

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:18

Ik ben er zeer tevreden over!
Bij mij schuiven ze niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 06:28

Bonita_Bon schreef:
Je zadel past niet per definitie niet als het dek eronderuit schuift, de pad is te dik om als dekje te dienen dus een zadel wat normaal wel past word nu aan beide kanten van de schoft meer dan een cm smaller door het dek.
.

je zadel word echt geen 2 cm smaller door het gebruik van een pad hoor,kijk maar eens op een meetlint,2 cm is heel erg veel.
het word ook verdrukt onder het gewicht van zadel+ruiter.

ik ken trouwens zat mensen die geen haf of ander rond paard hebben en bij wie anky ook prima bevalt
meer problemen hoor ik over trekkende pads van HH.

bij iedereen bevalt weer wat anders goed

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:35

Dat had ik meegerekend, aangezien de pads op het dikste stuk 3,5 cm dik zijn als ze niet ingedrukt worden. Maar goed Nevermind. Onderleggers/dekjes horen zo dun mogelijk te zijn, vroeger zag je niet anders, de modegrillen van nu zorgen voor een andere tendens.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:41

Mijn anky pads schuiven ook niet en liggen goed, mits ik ze goed de kamer in trek..
Ook zijn ze zomaar droog en houden weinig haren vast.. :)

Sophie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:55

Ik vind ze ook super fijn *D !! Ik heb een KN zadel en bij mij blijven ze goed liggen. (ik trek ze bij het opzadelen goed omhoog)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:02

Bonita_Bon schreef:
Dat had ik meegerekend, aangezien de pads op het dikste stuk 3,5 cm dik zijn als ze niet ingedrukt worden. Maar goed Nevermind. Onderleggers/dekjes horen zo dun mogelijk te zijn, vroeger zag je niet anders, de modegrillen van nu zorgen voor een andere tendens.

oh ja als ze niet ingedrukt zijn geloof ik wel dat ze zo dik zijn,maar er blijft weinig van over op het moment dat je in het zadel gaat zitten,omdat ze ook zo 'fluffy' zijn,een gewoon katoenen dekje zakt niet echt in,omdat die al zo dun zijn

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:37

Te dik vind ik kul, er zit meer lucht dan vulling in. Als je er een zadel oplegt en gaat zitten zijn ze echt niet dikker dan menig katoenendekje. :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:38

Met schuiven enzo heb ik er helemaal geen last van, maar vind ze te duur.
Ga toch eerder voor de PK. :j

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:50

Die van mij ligt prima. Vind het wel fijne dekjes, lekker dik en met leuke kleurtjes. Wie weet komen er in de toekomst wel meer :)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:56

Ik vind ze erg mooi , maar ben toch overgestapt op pk ,
mijn paard had een hoge schoft en trok heel het dekje verkeerd,
op de schoft was die helemaal kaal en op de achterkant van het dekje.

siske12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 16:26

pff amai! Wat een verschillende meningen. Ben nu wel benieuwd want heb er toch maar ééntje aangeschaft,2dehands welswaar maar nog net nieuw! Heb nog niet de kans gehad om het te gebruiken (rijbak ligt er nog steeds besneeuwd en bevroren bij) en te testen maar zal zeker snel gebeuren. 't Is een kobalt blauwe geworden, vond ik wel mooi op een zwart paard. :D

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:28

siske12 schreef:
Ben nu wel benieuwd want heb er toch maar ééntje aangeschaft,2dehands welswaar maar nog net nieuw!

dat is nou precies wat ik ook fijn vind aan de pads, ze blijven heel lang, heel mooi. Ik heb zowel 2e hands pads als nieuwe, verschil zie je echter niet

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:41

kobalt is een mooie kleur op een zwarte, TS.
Ik heb de kobalt ook << (zie avatar) staat ook erg mooi op een bruintje :D :D
Ben benieuwd hoe hij jou gaat bevallen!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:49

Ik denk dat het aan je zadel en ook je paard zelf ligt. Bv bij mijn oude vz Fjord schoof hij als de pest en nu bij mijn lusitano blijft hij perfect liggen ;)