Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Jolliegirl schreef:Omdat jij die lepel niet geheel in je mond kan nemen, waarbij er dan speeksel bij kan komen.
Daarom blijf je vastzitten

Ik heb namelijk vorige week gewoon even gevoeld hoe koud zo'n bit dan is tegen je tanden en in je mond. Nou mensen, je voelt er werkelijk niks van.. Het is zelfs de eerste seconden niet koud, het bit wordt gelijk zo warm als de temp in je mond. Ik hield het bit meestal [in de winter] tegen mijn buik, dan warmde die wel snel op maar nooit echt aangenaam warm [dacht ik].. Maar dat doe ik dus nu ook niet meer, en ze doen ook niet raar[der
].
) dus ik giet altijd even een beetje warm water over het bit ( k&k aurigan) ...let wel op dat het bit niet TE warm is voor in de mond
....ik voel altijd eerst goed of dat het bit gewoon lauw is geworden
Je heb dus ook 1ste, 2e & 3e graads wonden.
Ik doe het bit onder de warme kraan, laat het even hangen, en doe het dan in. Dan is het nie tmeer zo heeel koud, maar ook niet gloeiend heet als het net onder de kraan vandaan komt. Maar vergeet het ook wel eens. Paard neemt dan overigens ook het bitje netjes aan, en gaat niet extra achterlijk lopen doen met haar mond van 'oeh wat koud'. Haar reactie is juist heftiger als ik het bit heb warm gemaakt met warm water, want dat ruikt blijkbaar raar, en gaat ze altijd eerst tig keer lopen briesen voor ze haar mondje netjes open doet
Tancreda4 schreef:Mijn bit is niet van massief ijzer, en zal ook niet zo snel heel koud worden. Gewoon licht RVS spul. Volgens mij wordt dat ding echt niet kouder dan het water dat ze drinken.
Citaat:Daarnaast vriest het niet in mijn kastje.
anneM_Ajax schreef:Een stalgenootje zei toevallig vandaag dat het brandwonden zijn. Van de kouJe heb dus ook 1ste, 2e & 3e graads wonden.
Ik warm eigenlijk altijd het bit op. De laatste tijd gaat het niet zo soepel, omdat mn lieve schaje het bit afpakt. Hij doet hem alvast in. Gelukkig geen enkele keer gemerkt dat hij dr wat aan over hield.
Over het opwarmen, je handen zijn mischien ook koud, maar je adem niet