Zadel voor haflinger? Het lijkt onmogelijk!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:59

ik heb voor onze raar gevormde fries
een KM worldriding dressuur

een heerlijk zadel en super service
www.ruitershop.nl

ze komen uit harmelen
en hebben super goeie service
en maken ter plekke je zadel passen op je
paard of pony

nou succes

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 10:01

Marlou_ schreef:
Ik heb een WoW, in mijn profiel staan fotos.. ligt als een wolkje en loopt er super op.. zit wel een prijs kaartje aan maar nooit meer passen niet passen wel passen blabla ;)!

Nu pas je foto's gezien, had je post over het hoofd gezien.
Zeer mooi zadel heb je!
Maar jouw haf is wel 10 keer luxer dan die van mij ;)

Hoe zit een WoW zadel eigenlijk?
Open zit of gesloten zit?
En hoe is de beenligging?

Bij de KN symphponie 43 had ik het gevoel naar voren gedrukt te worden, maar dit kan natuurlijk ook komen doordat het zadel te klein was.
Zijn er hier misschien mensen die een KN hebben en mijn gevoel kunnen beamen of juist niet?

Samurai

Re: Zadel voor haflinger? Het lijkt onmogelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:04

Als je wat langer spaart kun je misschien een wow zadel aanschaffen, voor ruiter en paard helemaal op maat gemaakt, wel duur...staan ook hier op bokt geloof voor 1500€
Succes

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 11:28

ukoldaatje schreef:
...
Je had de boomloos al getest, maar alle soorten? Er zijn zo veel verschillende mogelijkheden, net als bij boomzadels, kan de ene wel goed liggen en de andere niet!

Ik heb de barefoot London geprobeerd, omdat ik wel echt een dressuurzadel wil.
Hoewel ik voor 2010 mijn startkaart heb opgezegd, wil ik in 2011 weer verder met wedstrijden.
Ik vind het concept van boomloos heel fijn en ben wel een voorstander van het "close contact" idee.
Maar behalve dat een zadel breed moet zijn, moet de singelophanging anders zijn dan standaard.
De singelplek bij mijn pony is behoorlijk ver naar voren, waardoor het zadel naar voren getrokken wordt i.p.v naar beneden.

Heb zo net contact gehad met het ruitershuis en welke zadels zij hebben liggen.
Veel zadels, maar zij zitten dan eerder te denken aan een Ideaal, KN, Thowergood of ruitergilde Salto (hebben ze een nieuwe extra wijde versie van).
Maar ze was heel eerlijk en kon mij niet garanderen dat ze mij kan helpen.
"jij hebt echt alle problemen bij elkaar"

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:35

Ik sluit me bij Ninx voor wat betreft de mening over boomloos, ik heb het zelf ook getest. Wat me daarbij ook vooral opviel, is hoe opvallend breder je zit tegenover op een gewoon zadel. Ik had nadien het gevoel dat mijn benen 10cm langer waren. Alsof een haflinger op zich nog niet breed genoeg is.. ;)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:00

Ik heb voor mijn brede haflinger die door het jaar heen steeds heel erg verandert een barefoot boomloos zadel. Het ligt goed en het schuift ook niet. Ik zit er heerlijk in en mijn paard is veel beter te rijden op zit.
Daarvoor had ik een thorowgood T4 met boommaat 38. Hier groeide ze helaas al snel uit. Verder vond ik dat een heel fijn zadel die erg lekker zat.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:42

zadelmakerij de gouden naald ;)
daar kom je onder de 1000 wel mee weg
ze hebben geen voorrij kosten

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:48

Ik rijd nu ook met een boomloos zadel, is ff wennen maar gaat best.
Had eerst wel een zadel met boom maar mevrouw is drachtig & dik dus die lag niet meer goed.

mhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 10:31

Als je paard een zadel van 17 inch nodig heeft en jijzelf een 18 inch, kan dit bij een Wow zadel.
Ik heb voor mijn paardje een 17 inch zitting op 16 inch kussens.
De zit van het zadel vind ik niet echt gesloten en in het begin voelt het vrij breed aan.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:30

Ik heb een jaguarzadel te koop en die valt als een 17.5 inch voor de ruiter maar een stuk korter voor het paard vanwege de oplopende kussens. Alleen verwacht ik dat je paard weinig schoft tot een hele brede schoft heeft en weet niet of het dan ideaal is. Maar passen mag. Ik woon alleen in den Haag :-(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:40

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:12

Ik heb nog een wow zadel te koop staan. Misschien is het iets voor je.

http://link.marktplaats.nl/300290422

Ik heb een WOW veelzijdigheidszadel te koop. Helaas past het niet langer op mijn paard en kampt mijn paard met een rugblessure, de kosten van aanpassen zijn dermate hoog dat ik besloten heb te zijner tijd een geheel nieuw zadel aan te schaffen. Zadel verkeert in zeer goede staat.

The Very Slightly Dressage flap with moveable block is forward enough for jumping whilst straight enough to show off the shoulder. This flap makes a great GP for those riders with short legs that do not require as much flap in front as the standard GP flap offers. Used in the most backward position without blocks it will make a very good showing/working hunter style flap.

The seat style shown is X-Country.

Voor verdere info graag een pb.

Vraagprijs: 1300 euro.

Neluhs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 15:16

Volgens mij bestaan er toch speciale zadels voor haflingers?

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:18

Ja, idd Neluhs, laatst was ik op zoek naar een zadeltje voor mijn AV-tje (rondgeribt, helemaal geen schoft), en toen zag ik ook een speciale pagina voor Haflingers. Moet je toch nog maar even rondneuzen op google. :j

reslicun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:18

een boomloos zadel misschein?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:18

Ambrasoft, heb jij een zadel gevonden voor je Arabier?

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 10:12

Boomloos begin ik sowieso niet weer aan.
Verdre koop ik geen tweedehand zadel via particulier.
Je moet dan wel hele veel geluk hebben wil dat zadel passen, en het geluk op het gebied van zadels laat mij een beetje in de steek ;)
Dus dat risico neem ik niet.

De zadelmaker komt binnenkort weer langs en dit keer ook met veel nieuwe zadels.
Dan gaan we eens even uitgebreid passen.
Als er niks tussen zit, dan ga ik voor een Massimo.
Als dat ook niet aan te passen is, dan ga ik voor een thowergood en dan doorsparen voor een WoW.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:21

Als je een banaansingel neemt in plaats van een rechte singel , dan heb je de ver naar voren liggende singelplek al voor een groot deel opgelost :)

Ik zou je van de Barefoots ook geen London aangeraden hebben maar eerder een Lexington , omdat die een V-singelophanging heeft , die je dus wat individueler kunt positioneren dan gewone vaste singelstoten.

Kan misschien geen kwaad om daar sowieso naar te zoeken :)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:23

sorry ik heb niet je gehele topic doorgelezen maar is Feike Bruinsma uit Wapse al genoemd? Heeft voor mijn 2 tinkers met verschillende modellen ruggen, maar wel breder dan breedst, fijne (passende) zadels aangemeten :J

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:26

No, nope, niets.
Bij mijne paste niks, heb verschillende stubbens geprobeerd.
Ik wou immers gewoon bij de leren zadels blijven.

Beetje verder gekeken, en daar was de oplossing.
Het was dan wel een kunsstoffen, maar het kon niet anders.

Zadelmaker laten komen met een Thorowgood T4 haflinger.
Verschillende bomen gepast en het paste prima!

Ik helemaal blij, nieuw heeft het met 600 euro gekost, maar had wel een
goed passend zadel.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:29

Het is echt een drama. Ik heb ook menig zadel geprobeerd. Wintec lag altijd wel goed maar daar schuurde ik totaal van weg. Na een tijdje lag dat ook niet meer goed en ben ik maar zonder zadel gaan rijden... Nu rijd ik af en toe met een western/endurance zadel van een vriendin, maar ik heb zelf geen zadel meer.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:30

ah Cindy had Feike al genoemd :D Feike heeft het vak van v. Triest geleerd, en is zelf ook ruiter.

mijn Gam is schoftloos rond en heeft een fijne Henri de Rivel dressuur. Nap is overbouwd, rond en kort in de rug en heeft een 17" oude Stübben.

Maar het is lastig om tussen alle tips het juiste voor je paard uit te zoeken, succes!

linnie018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:31

ik heb voor mijn bijna 4jarige bonte fjord een goedkope zadel en die zit echt prima.

het is een knight rider neptunes, wel kunstof, maar daar heb ik geen problemen mee. mijn vriendin heeft dit zadeltje ook voor haar kwpner en zit ook prima. het zijn geen grove zadels dus liggen niet ver op het rug van je pony.

de knight rider heeft een verwisselbare boom. ik heb nu de breedste erin extra wijd en dat gaat allemaal goed(cas heeft amper een schoft).

de prijs van de vzh: 225,-
dressuur is ook 225,-

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:32

Waarom laat je niet een zadel compleet op maat maken?? Dus voor jouw en je haf?? Ik kon voor mijn fries ook geen geschikt zadel vinden. Ik heb Daaleman laten komen. Hij heeft verschillende kale bomen op z'n rug gepast, maten opgenomen, foto's van z;n rug, mijn maten genomen en aan de hand daar van heeft hij een zadel gemaakt. dus geen standaard zadel die verbouwd wordt naar het paard, maar echt een zadel opgebouwd vanaf de boom die precies voor mijn paard gemaakt is. dit is het enigste zadel wat tot nog toe super ligt. prijs viel ook nog mee, zadel was totaal 1300 euro. lijkt veel geld maar elke keer een ander zadel kopen, laten verbouwen of misschien erger, rugproblemen van jou of je paard is ook niets.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:40

en de wintec 500 extra breed dan? die is speciaal voor brede paarden. die zag ik op piaffe.nl staan..http://piafferuitersport.nl/prodImages/2365/hi.jpg zelf heb ik voor mijn fries een wintec 500,met de breedste boom maar deze is tijdelijk laat straks ook goed dressuurzadel aanmeten.