Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Miryamk schreef:Ik gebruik nu ook een neopreen pad, ben er niet erg dol op maar mijn paard heeft nu geen plekken meer. Succes TS

Moggsy schreef:Mattes zijn super dekjes, de beste die ik ken.
Maar als je goed leest hebben we het over allergien etc en dan heb je wel degelijk een intensief werk om een dekje zeep en vuilvrij te krijgen.
Bij een paard die nergens last van heeft kun je inderdaad het dekje in de wasmachine doen en die doet de rest, makkelijker kan het bijna niet.
Dus of je die dingen verkoopt of gebruikt, leer van dit gegeven.
Er zijn uitzonderingen waarbij de handelswijze noodzakelijkerwijs even iets anders wordt en daar kom je achter door het mee te maken.
En heeft je paard of de klanten nergens problemen mee, dan is de standaard behandeling ook geen probleem.
Overigens heeft Mattes speciale dekjes voor allergie ruggen die wel degelijk in de klit kunnen raken door vuil en wassen.
Mattes maakt dekjes op maat.
Rangeela schreef:Zack schreef:Ik ben geen fan van dat soort pads, ademen totaal niet!
Ik dacht dat het om je paard ging, waar je paard mee kan leven zeg maar.
Zelf weten, hoop dat je wat vind waar hij geen last van heeft! succes.
Moggsy schreef:Als iemand iets weet over hoe en wat Mattes is het Foxy80 wel!!Het is moeilijk te zien, maar dit lijken mij allergieplekken.
Ligt het niet aan de dekjes, dan zou je eens naar de samenstelling van de ingrdienten van het voer moeten kijken.
Probeer eens met een echt schapenvachtje te rijden.
En dan de bontlaag op de rug.
Foxy80: Je zei dat je wist wat Mattes dekjes waren. Mattes maakt ook op maat dekjes, zoals o.a de speciale dekjes voor paarden met een holle rug. Die vind je niet in een catalogus en moeten via Mattes zelf besteld worden. Dan stuur je een mal op van de rug van het paard, je voldoet een enorm hoog prijskaartje en er kan een rijprobleem opgelost zijn.
En zo heeft Mattes veel mogelijkheden.
Voor een mens of dier met een grote mate van overgevoeligheid of allergie is 2 x uitspoelen niet genoeg als er normale wasmiddelen zijn gebruikt.