Weer nieuw kunststof zadel, IR Tekna

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 00:28

MarissaM schreef:
ik heb de dressuurzadel van tekna
erg fijn zadel :D

foto's zie profiel ;)

Ik zie dat jij leren laarzen hebt, piept dat niet ontzettend?? (Heb een tijdje een Wintec gehad, en werd er doodziek van)

chivaldi

Re: Weer nieuw kunststof zadel, IR Tekna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 06:53

ik heb een wintec en ook leren laarzen zowel van derby als van petrie en nergens last van hoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:00

Hier net zo, leren chaps, maar geen gepiep. Het kunststof van tekna is ook totaal niet vergelijkbaar met dat van wintec. heel andere materie. Ook veel mooier.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 07:57

Ik heb mijn Tekna nu vanaf begin april en het zadel blijft eruit zien als nieuw!
Ik ben er heel erg blij mee en iedere dag eigenlijk blijer.
Ik rijd ook met leren laarzen petri en mountain horse en ik heb geen piepend geluid ofzo met het rijden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:33

Ik heb gisteren een Tekna erbij gekocht voor mijn paard, ik was aangenaam verrast door het materiaal. Lijkt me ideaal dat je de boom kunt verwisselen etc. Zadel zag er super uit op het paard en het zat echt goed. Zou bijna mijn andere leren zadel verruilen voor zoeen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:41

is ie ook ergens verkrijgbaar in bruin?
meende dat ergens gelezen te hebben..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:52

is de boom meerdere keren verstelbaar?

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 19:48

Heeft iemand een foto van het springzadel?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:09

Ik begreep dat je de boom kunt verwisselen. Maar ik dacht niet dat het in bruin verkrijgbaar was, hij had het erover dat "de springruiter toch vaak graag een bruin zadel hadden" en dat ie daarom het meeste de dresuurversie verkocht.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 20:11

WowAmigo schreef:
Ik begreep dat je de boom kunt verwisselen. Maar ik dacht niet dat het in bruin verkrijgbaar was, hij had het erover dat "de springruiter toch vaak graag een bruin zadel hadden" en dat ie daarom het meeste de dresuurversie verkocht.

Sinds kort zijn ze ook in het bruin;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 21:14

ze zijn er ook in het bruin, boom is niet verwisselbaar, wel aanpasbaar dmv infrarood. Het vzh zadel vind ik zowiezo al vrij veel springgericht.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:44

Ik vind deze er ook mooi uit zien maar niet mooier dan mijn kunststof Nightrider Neptunes dressuurzadel van 200 euro.... die heeft ook gewoon RVS beugelhaken overigens. De kussens zijn goed gevuld. Je kunt de kniewrongen eraf halen.Zit ontzettend lekker, de boom is makkelijk te vervangen voor een grotere of kleinere, ik zie eigenlijk geen verschil tussen het materiaal van mijn kunststof zadel en het leren zadel wat ik ook heb liggen. Heel vreemd is dat.
Ik heb de dressuurversie

Afbeelding

dit is de veelzijdigheidsvariant

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:30

De tekna kun je toch echt niet vergelijken met de knightrider van materiaal. Ik heb beide (gehad) en de tekna is toch een stuk luxer.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:42

Natasjaa schreef:
MarissaM schreef:
ik heb de dressuurzadel van tekna
erg fijn zadel :D

foto's zie profiel ;)

Ik zie dat jij leren laarzen hebt, piept dat niet ontzettend?? (Heb een tijdje een Wintec gehad, en werd er doodziek van)

ja in het begin piept het wel maar later niet meer hoor ... zeker als je goed zit ( benen van het zadel af ) hoor ik niets :D

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 19:51

zitake schreef:
De tekna kun je toch echt niet vergelijken met de knightrider van materiaal. Ik heb beide (gehad) en de tekna is toch een stuk luxer.

waarin is ie zo luxe dan? vooral de prijs denk ik }>

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:05

Materiaal is gewoon heel anders. Afwerking is ook stukken beter. Het is gewoon een heel net zadel en daar betaal je ook naar. Sorry maar een knight rider is stukken goedkoper, maar ook stukken minder qua kwaliteit.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 20:44

Ik kan het vergelijk niet maken, want ik ken de knightrider niet, maar ik ben heeeeeeeeel kritisch en ik vond het een geweldig mooi zadel.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:54

galley schreef:
WowAmigo schreef:

Sinds kort zijn ze ook in het bruin;)

Weet ineens een paard waar een bruin zadel op moet <3

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:08

zitake schreef:
Materiaal is gewoon heel anders. Afwerking is ook stukken beter. Het is gewoon een heel net zadel en daar betaal je ook naar. Sorry maar een knight rider is stukken goedkoper, maar ook stukken minder qua kwaliteit.

Heb je het dan specifiek ook echt over de neptunes? Heb je die gehad? Want ik vind wel verschil tussen verschillende kunstof zadels in deze prijsklasse inderdaad, maar ik vind 600 euro voor een kunstof zadel wel erg veel, en dan wil ik wel precies het verschil weten.
Het materiaal van de neptunes ís gewoon supergoed dus wat heeft de tekna dan nog beter gedaan? En de afwerking van de neptunes is ook super, dus ook dan ben ik benieuwd wát er dan voor 400 euro meer zoveel beter is?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:28

ja hoor ik heb de neptunus gehad. Als ik moet kiezen weet ik het wel, dan lijkt de neptunus veel en veel minder. Ik let ook vooral op detail en dat heeft de ene wel en de andere niet. Prijsverschil zit vooral in materiaal wat gebruikt is (dus kunststofsoort), wolvulling, boom, beugelophanging,...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:27

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 13:46

ik vind het zelf nog steeds een geweldig zadel.
moet alleen nog even de centjes er voor hebben.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:58

heb hem vandaag in het echt gezien. wow wat een mooi zadel ziet er super uit en zat ook best goed ook. kwa prijs was hij bijna even duur als de nieuwe wintec dress. nadeel vond ik alleen de boom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:06

Ik vind het zadel op een bok niet fijn zitten. Zijn wel mooie zadels.

wat is er dan met de boom Ikke20? Een vaste boom? tja, dat hebben de meeste zadels.

Het materiaal van de Tekna is echt veel beter dan van de Neptunus. De neptunus is dik en vrij grof en stug. De Tekna is soepel en lijkt heel erg op leer, dat kun je van de Neptunus niet zeggen. Je ziet het verschil al aan de stiksels.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:38

ik vond hem op de bok wel fijn zitten

ik wil eigenlijk een zadel met een makkelijk verwisselbare boom omdat ik hem wil gebruiken voor mn jong paard in te rijden maar ook voor mn ander paard voor de strandritten enz.
maar vrees dat ikd an alleen bij thorrowgood en wintec uitkom aangezien het dan wel kunstof moet zijn.

vond het zadel wel net een leer zadel lijken.