[WN] Wat is nu echt een goede betaalbare trainings pad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:12

@Yv, hangt ervan af wat je bestelt. De douanekosten worden berekend aan de hand van de waarde die de verkoper op de doos vermeld (dus het bedrag dat je er op Ebay voor betaald hebt). Tot 40$ (denk ik?) hoef je geen douanekosten of btw te betalen. Vanaf dat bedrag betaal je +/-30% douane denk ik. Je kan de verkoper vragen om een lagere waarde in te vullen, maar de meesten doen dat niet graag omdat dat verboden is in de USA. Vaak wordt je pakje dan ook opengedaan op de douane, krijg je douanedocumenten toegestuurd die je moet invullen, terugsturen,....
Ik heb net een zadel besteld in de States, dus ik ben eens benieuwd hoeveel kosten ik daarop zal moeten betalen, maar ik ga uit van 30%

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:13

Vilt is eigenlijk best goed (had ik niet verwacht eigenlijk...) maar neemt de vocht goed op dat zeker wel.
En hij werkt erg goed voor zack zn gevoellige huidje.
(Tis een echte vent hahahah)

Maar zo een airride wil ik ook wel eens proberen.

Yv_

Re: Wat is nu echt een goede betaalbare trainings pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:16

Zal ik 'm zondag anders meenemen? Weet niet of je van plan was om Zack te gaan rijden? Moon heeft geen enge huidziektes of wat dan ook, dus daar hoef je niet bang voor te zijn ;).

Ok, dank je wel Jaycee! Bedoelde inderdaad het percentage, beetje krom neergezet! Vind het wel frappant dat als je zelf invoert na bijv. vakantie, het bedrag veel hoger is?
Ik heb namelijk een paar jaar terug een airride voor een vriendin meegenomen, de 'goedkope versie'. Die was 100 dollar, geen invoerrechten hoeven betalen, koffer is wel opengeweest. Omgerekend was dat in die tijd zo'n 82 euro, hier in NL was-ie 160. Vind het wel echt bizar veel verschil in prijs, maarja, een afnemer ontkomt daar denk ik ook niet aan, daarbij wil hij of zij er nog wat winst op maken...

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:19

Oooh dat is een goed idee :D
Ligt eraan of de bak te doen is..
Hoop het wel tegen die tijd.

Maar die mensen maken bizar veel winst hoor, meestal is de winst percentage zo 40%

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:22

Zack, waarom dan? Slechte ervaringen gehoord?
Bij grote verkopers zie je vaak zo'n icoontje 'Top-rated seller'. Die hebben 100% positieve feedback, dus daar kan je echt wel op vertrouwen. Die positieve feedback vind ik zelf heel belangrijk, dus daar kijk ik altijd even naar voor ik iets koop. Je koopt best steeds bij verkopers met 99-100% feedback. Er kan natuurlijk altijd iets mislopen, maar via Paypal ben je verzekerd voor de waarde die je ervoor betaalt.

Yv, ik heb zelf nog niks ingevoerd na een vakantie ofzo dus dat zou ik niet weten. Ik laat het iedere keer verzenden.

Ik zit erover te denken om vilten trainingspad aan te schaffen (zo'n Classic Equine misschien) en een Airride voor de langere ritten. Ik heb gehoord dat dat hele goeie pads zijn, die ook lang meegaan.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:28

@Jaycee
Nee hoor, zit helemaal tussen mijn oren :D
Ik vind het gewoon "eng" dat het van helemaal daar komt zeg maar.
Het idee dat je gewoon makkelijk genaait kan worden.

Zack heeft een hele gevoellige huid, krijgt echt van de kleinste dingentjes last.
Maar met de vilten pad heeft hij nergens last van!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:32

Met vilt heb ik geen ervaring, moet je even aan Zack vragen, die heeft 'm namelijk wel :).

Ik heb wel ervaring met de airride: superpads! Ik heb eerst de 'goedkope versie' gehad, die van 160 euro. Fijne pad, maar eigenlijk iets te dun. Qua vochtopneming en drukverdeling toch wel super! Hij was knalrood en was de kleur op een gegeven moment zat, dus deze hier op bokt geruild voor een HAF-pad, maar die vond ik echt verschrikkelijk! Trok al de haren eruit met dat gaatjes-neopreen :(. Daarna een tijd lopen etteren met verschillende wollen pads, maar dat was 'm toch ook niet helemaal. En nu weer terug op een airride, maar dan de heavy duty. Bevalt echt weer supergoed! Dikte is precies goed, vormt mooi en snel naar de vorm van de rug/zadel... Goede vochtopneming!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:09

Je kunt ook gebruik maken van een borgbureau, daar betaal je dan het bedrag aan en zodra je alles binnen hebt mail je hen en maken zij het bedrag over aan de verkoper. Krijg je niks of bv een doos met kranten oid dan meld je dat aan het borgbureau en krijg je je geld weer terug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:14

En hoe checken die of er kranten in de doos zaten??

Ik koop al jaren vanaf ebay en kom zelden problemen tegen. Van mijn dik 500 aankopen is er 3x iets mis gegaan; 2x vanuit Duitsland en 1x vanuit de VS. Dus afstand zegt ook niet alles. :D Persoonlijk vind ik Marktplaats minder betrouwbaar als Ebay.com

Het is jammer dat de verzendkosten zo gestegen zijn. En het risiko op 'onderscheppen' vele malen groter nu de TNT de inklaring behandeld en niet de douane zelf (vwb USPS-pakjes).

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:56

DD ja dat vind ik ook. Ik koop veel liever via Ebay dan via Marktplaats/Kapaza e.d. Bij Ebay ben je eigenlijk altijd zeker als je met Paypal betaalt, en dat heb je bij Kapaza, MP,... niet. Je kan geld overschrijven maar niks ontvangen...

Yv, ik heb ook zo'n gaatjes neopreen pad, van Cattleman's. Ik ben er ook niet echt tevreden van. Hij slijt snel, paarden zweten er verschikkelijk onder en het is gewoon een dun slap vormeloos ding geworden na anderhalf jaar gebruik.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:53

Sja, ik kan ook gewoon niet overweg met ebay O:)

Als ik het zou doen, bestel ik wel samen met een vriendin :P

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:56

Yv_ schreef:
Kort lontje Loekie?

Huh?? Is toch moeilijk om smilies te zien geloof ik... :D
Ik zeg alleen dat ik er klaar mee ben, maar nu krijg ik ineens commentaar dat ik een kort lontje heb.
Dus dan ga ik er toch nog een keer op in. Ik geef alleen uitleg, en zeg (MET SMILIES) dat iedereen (jullie en ik) maar lekker moeten wat we willen.

Ik shop al jaren via ebay, nog nooit problemen gehad.
Gewoon even lezen bij seller feedback, als dat allemaal in orde is kun je gewoon bestellen hoor.

Ik heb 1 keer een misser gehad via een ebay-shop waar ik regelmatig bestel, toen miste ik iets in mijn bestelling, meteen gemaild en nog geen uur later het geld van dat produkt terug op mijn paypal.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:04

nog een probleem, heb geen creditcard :+

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:19

Zack schreef:
nog een probleem, heb geen creditcard :+

Hoeft niet meer bij paypal, je kunt gewoon je bankrekeningnummer aan je paypal-account koppelen.
Super handig dus.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:45

ah omdat iemand zei dat je credit card nodig hebt.
Hmm dat maakt het wel aantrekkelijk,.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 08:59

Om 1 of andere reden schrik Ebay mij ook af. Ik wil toch altijd graag eerst even zien wat ik koop. Hier in NL gaat dat net wat makkelijker, en als het niet bevalt lijkt me terugsturen via Ebay vrij prijzig.

Overigens heb ik inmiddels al een tijdje een Mattes pad. Hele fijne betaalbare pad voor mij gevoelige paard. Ik vind hem persoonlijk fijner dan die stuggere pads

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:48

Terugsturen is idd een probleem, maar gezien de aantrekkelijk prijzen is hier doorverkopen meestal geen probleem.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:41

Ik zit op ebay, maar word er niet wijs uit O:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:33

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:24

ah! ik zit op de nederlandse versie, maakt dat uit?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:33

Het zoekt wat moeilijker als je amerikaanse westerndingen wilt :D
Voordeel is dat je de standaardtekst makkelijker kunt lezen. Als je dan eenmaal weet hoe het werkt dan is het hetzelfde als op .com :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:34

Ach kom er vanzelf wel uit :D
Nu de dollars etc etc etc.
Pfff blijft makkelijker als je samen met iemand besteld hahahaha

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:22

Je moet inderdaad op ebay.com kijken Bo.
.nl heeft niet echt westernspullen... Bij sportinggoods en dan equistrian.. Ik kijk ook heel vaak, maar nog niet het lef gehad om iets te bestellen. Meestal geef ik pa en ma ee nverlanglijstje mee, die zitten minimaal 2x per jaar in de States. Alleen dit jaar dus niet :(, beetje jammer weer!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:53

@yv
we kunnen samen de gok wagen..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:27

Ik heb net een nieuwe airride ;)..
En ff geen geld teveel!!

én daarbij moet de aanbieder natuurlijk wel meerdere spullen hebben... Ik ga wel even op de PC site kijken wat ik evt. over 2 maanden nog kan gebruiken ;). Als ze dat teovallig aanbieden, ben ik vast wel om :=

Edit: Wat wil jij hebben dan?