Maatzadel / aangepast zadel, welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Maatzadel / aangepast zadel, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 15:28

Huh, verkopen zij ook zadels dan?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 17:18

opisop_shop schreef:
Klopt, die vind ik wel oke :)
Vind trouwens de Startrekk dressuur ook mooi, daarvan zie je het niet eens vanaf de zijkant als je het niet weet!
Maar ja, die zijn dan wel weer duur en ik vraag me af in hoeverre die volledig het boomloos-effect heeft qua ligging op het paard?

De startrekk dressuus is volgens mij harder en steviger. Je hebt minder kans dat het past of blijft passen omdat het dus niet zo flexibel is. Zelf vind ik de barefoot londen en de lexington ook wel erg mooi. Je hoeft ook niet perse een zwart dekje er onder. Je hebt genoeg boomloze dekjes met een leuk kleurtje. Waardoor het ook niet meer zo'n boomloos effect heeft. :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:44

Maar ik zie voor de London/Lexington volgens mij alleen zwarte / witte en de rest van de kleuren zijn voor de andere modellen barefoots etc?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:30

Ik heb een startrekk dressuur, en denk dat zo'n zadel best een optie voor je is. Je kan de kussens en voorboog aanpassen en op die manier het zadel passend maken. Mijn zadel is nadat ik hem heb gekocht wel helemaal nagekeken en passend gemaakt.

Ik weet even de naam niet meer van de winkel/zadelpasser uit Waskemeer die ook startrekk verkoopt, maar je zou eens kunnen bellen of mailen. Als je googled op startrekk en waskemeer krijg je de website vast in beeld..

Succes, zadelzoektochten zijn niet altijd leuk is mijn ervaring..

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:46

opisop_shop schreef:
Huh, verkopen zij ook zadels dan?

jazeker ;) zeer degelijk en stevig op maat gemaakt .vanaf 1700 euro standaardmodel en daar komen dan je aanpassingen bij ..

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:41

opisop_shop schreef:
Maar ik zie voor de London/Lexington volgens mij alleen zwarte / witte en de rest van de kleuren zijn voor de andere modellen barefoots etc?

www.nickyskeet.nl heeft andere kleuren dekjes en ze kan sommige dekjes die voor boomzadels zijn ombouwen naar dekjes voor boomloze zadels.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:42

:D
meld zich weer

we laten nederlands fabrikaat dekjes maken
maar ook regelmatig vermaken

zeker voor de nieuwe barefoots is er keuze zat :Y)
geel groen oranje
burberry , ruitjes , je zegt het maar :D 8-)

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:51

http://link.marktplaats.nl/300290422

Ik heb een WOW veelzijdigheidszadel te koop. Helaas past het niet langer op mijn paard en kampt mijn paard met een rugblessure, de kosten van aanpassen zijn dermate hoog dat ik besloten heb te zijner tijd een geheel nieuw zadel aan te schaffen. Zadel verkeert in zeer goede staat.

The Very Slightly Dressage flap with moveable block is forward enough for jumping whilst straight enough to show off the shoulder. Used in the most backward position without blocks it will make a very good showing/working hunter style flap.

The seat style shown is X-Country.

Voor verdere info graag een pb.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:55

Ik zou een Jeremy Rudge nemen.
Kost wel wat maar dan heb je ook echt wat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 15:48

Bedankt voor de reacties :)
Ben er inmiddels al uit, ik neem (eerst) een boomloos zadel, de Barefoot Lexington.
In ieder geval tot hij uitgegroeid is, dan zien we daarna wel verder :)