Hoofddeken?? Kent iemand dit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Hoofddeken?? Kent iemand dit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:54

Een sleezy zal kwa begewegingsvrijheid wellicht beter zijn dan die andere in de beginpost, maar naar mijn idee broeit het daar nog steeds onder. Ik lees dat de sleezy's nu al gebruikt worden terwijl het rond de 10 graden buiten is, behoorlijk warm nog voor een paard lijkt mij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:56

magda_90 schreef:
Een sleezy zal kwa begewegingsvrijheid wellicht beter zijn dan die andere in de beginpost, maar naar mijn idee broeit het daar nog steeds onder. Ik lees dat de sleezy's nu al gebruikt worden terwijl het rond de 10 graden buiten is, behoorlijk warm nog voor een paard lijkt mij.

Dekens met halzen worden ook gebruikt nu :+
Sleezys zijn bedoeld om het paard schoon en mooi in het haar te houden voor bijvoorbeeld een wedstrijd. Dan zouden ze een nacht om zitten. Geloof dat het maar weinig kwaad kan. Een sleezy is ontzettend dun (dunner dan een legging zelfs) en laat voldoende warmte door.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:57

NB: BIJ knippen en BIJ scheren kan niet!!
alleen AF knippen en AF scheren :P

maar makkelijk opgelost ; mensen die dit niet zien zitten voor hun paard kopen het niet, en mensen die het handig vinden wel.er is geen paard die in tranen uitbarst van een dekentje meer of minder.en ieder in hun waarde laten moet kunnen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:59

of je maakt je paard ff een wandelend borduur patroon .. -.-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:00

Janine1990 schreef:
magda_90 schreef:

Dekens met halzen worden ook gebruikt nu :+
Sleezys zijn bedoeld om het paard schoon en mooi in het haar te houden voor bijvoorbeeld een wedstrijd. Dan zouden ze een nacht om zitten. Geloof dat het maar weinig kwaad kan. Een sleezy is ontzettend dun (dunner dan een legging zelfs) en laat voldoende warmte door.

En dat blijf ik ook veel te overdreven vinden...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:01

em_papillon schreef:

Stel het paard zou echt hinder ondervinden aan zijn vacht dan scheer ik nog liever een 'racestreep' en dat ik alles eraf moet halen en met dekens moet gaan kloten.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:02

@ magda- dat kan, en mag!. en heleboel mensen vinden dat niet.en dat moet ook kunnen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:05

spicegirl schreef:
@ magda- dat kan, en mag!. en heleboel mensen vinden dat niet.en dat moet ook kunnen.

Dat is absoluut waar. Maar daarom zit je nu op een discussieforum :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:07

magda_90 schreef:
em_papillon schreef:

Stel het paard zou echt hinder ondervinden aan zijn vacht dan scheer ik nog liever een 'racestreep' en dat ik alles eraf moet halen en met dekens moet gaan kloten.

ja kvind het grote onzin...
zag laatst een paard op een stal.. die had GEEN haren meer!!! helemaal geschoren, oren, snorharen, alles.. zelf zn voorpluk en manen tot hoofdstel helemaal weg.. en mini streepje manen.. en dan allerlei irritante dekens om voor t beest.. kreeg er tranen van in mn ogen en hoop dat ie ergens aan leed zoals luizen of exceem... puur zielig dit..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:07

Janine1990 schreef:
Scheren is goedkoper dan oorwarmes kopen die ze telkens kwijtraken? :+

Hahahaha Laat maar ;p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:08

em_papillon schreef:
zag laatst een paard op een stal.. die had GEEN haren meer!!! helemaal geschoren, oren, snorharen, alles.. zelf zn voorpluk en manen tot hoofdstel helemaal weg.. en mini streepje manen.. en dan allerlei irritante dekens om voor t beest.. kreeg er tranen van in mn ogen en hoop dat ie ergens aan leed zoals luizen of exceem... puur zielig dit..

Of de tondeuse stond een standje te hoog.
Mensen maken fouten... Daar zijn we mensen voor.
Verder is het voor iedereen persoonlijk of je het wel of niet wilt gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:11

em_papillon schreef:

En heb je ook gevraagd waarom? Wij hebben binnenkort nl ook 5 paarden die er zo bij zullen staan, dat zijn polopaarden en bij die paarden gaat ook alles eraf, incl manen :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:12

nee dat zeg ik ook: ik hoop dat hij iets had zoals luizen ofzo.. dan snap ik t natuurlijk..
maar waarom worden die compleet geschoren dan?? :? en de snorharen dan ook??

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:16

em_papillon schreef:
nee dat zeg ik ook: ik hoop dat hij iets had zoals luizen ofzo.. dan snap ik t natuurlijk..

Meestal is het voor de mooi.. een paard mag geen eens meer een PAARD zijn! Oké, gewoon scheren, dat snap ik! ;) een bezweet en later ziek paard is ook niet wat. Maar om de oren uit te scheren, de manen en de snorharen.. Nee, dat heeft totaal geen functie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:28

em_papillon schreef:

Daarom had je het dus ook even kunnen vragen, dat staat vrij en heb je meteen een antwoord :)* Bij de polopaarden gaat alles eraf omdat ze anders veel gaan zweten en omdat de manen erg hinderlijk kunnen zijn tijdens het polo'en. Of de snorharen etc er helemaal af gaan weet ik niet meer zeker. Maar de vorige keer heeft hij dat wel gedaan geloof ik.

magda_90 schreef:
spicegirl schreef:

Dat is absoluut waar. Maar daarom zit je nu op een discussieforum :)

Daar heb je gelijk in. Maar het is een beetje apart dat de mensen die wél dekens willen gebruiken zichzelf constant moeten verdedigen. Waarom moeten wij ons constant verantwoorden tegen de niet-dekengebruikers? Noem eens een topic waarin mensen zeuren en doorhameren over paarden die met een wintervacht staan? Ik ben die iig nog niet tegengekomen. Simpelweg omdat de prioriteiten van de ruiter met het geschoren en het ongeschoren paard bijna altijd heel ergens anders liggen mbt het rijden van hun paarden. En het zou fijn zijn als daar eens rekening mee zou worden gehouden :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:32

Miss_Montana schreef:
Daar heb je gelijk in. Maar het is een beetje apart dat de mensen die wél dekens willen gebruiken zichzelf constant moeten verdedigen. Waarom moeten wij ons constant verantwoorden tegen de niet-dekengebruikers? Noem eens een topic waarin mensen zeuren en doorhameren over paarden die met een wintervacht staan? Ik ben die iig nog niet tegengekomen. Simpelweg omdat de prioriteiten van de ruiter met het geschoren en het ongeschoren paard bijna altijd heel ergens anders liggen mbt het rijden van hun paarden. En het zou fijn zijn als daar eens rekening mee zou worden gehouden :)

Ik heb dit niet als vervelend ervaren, wij weerleggen ook onze mening en zo heb je deze discussie. Het wel/niet scheren is net zoals het plegen van een abortus en euthanasie. Onderwerpen waarbij je er hoe dan ook niet uitkomt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:42

Miss_Montana schreef:
em_papillon schreef:

Daarom had je het dus ook even kunnen vragen, dat staat vrij en heb je meteen een antwoord :)* Bij de polopaarden gaat alles eraf omdat ze anders veel gaan zweten en omdat de manen erg hinderlijk kunnen zijn tijdens het polo'en. Of de snorharen etc er helemaal af gaan weet ik niet meer zeker. Maar de vorige keer heeft hij dat wel gedaan geloof ik.

Ik kon het niet vragen omdat er niemand was en ik niet bij die stal hoor.

En op dat laatste..
Misschien omdat er weinig aan op te merken valt als een mens haar/zijn paard niet scheert?
en t maakt idd uit hoe je rijd.. maar dan heb ik het over op elkaar lijkende gevallen..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:44

Jezus vind het wel zielig hoor als paarden zo'n deken op moeten! hebben totaal geen vrij beweging meer zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:49

magda_90 schreef:
Ik heb dit niet als vervelend ervaren, wij weerleggen ook onze mening en zo heb je deze discussie. Het wel/niet scheren is net zoals het plegen van een abortus en euthanasie. Onderwerpen waarbij je er hoe dan ook niet uitkomt.

Natuurlijk kan je wel uit deze discussie komen en daar is 1 heel simpele oplossing voor: Tolerantie wat van beide kanten moet komen :)*

@em_papillon: Er valt idd weinig aan te merken op niet geschoren paarden. Dit komt omdat deze paarden voor een heel ander doel gebruikt worden dan het geschoren sportpaard! Mensen met geschoren paarden weten waarom ze scheren, mensen met ongeschoren paarden weten waarom ze niet scheren. Het is echt niet moeilijk om gewoon wat begrip op te brengen voor de standpunten en redenen van de ander :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:52

Miss_Montana schreef:
magda_90 schreef:

Natuurlijk kan je wel uit deze discussie komen en daar is 1 heel simpele oplossing voor: Tolerantie wat van beide kanten moet komen :)*

Niet helemaal. Tolerantie moet er uiteraard zijn, maar dit blijft een smaakkwestie en daar kom je gewoonweg niet uit. Door gewoonweg maar niet meer te reageren/discussiëren met elkaar, vermijd je het onderwerp wel maar het blijft hoe dan ook onuitgesproken. Maar dat is offtopic.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:55

Miss_Montana schreef:

Helemaal! Een discussie is pas een discussie wanneer er wederzijds respect wordt getoond.
Met name respect voor elkaars mening.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:56

magda_90 schreef:

Ik gebruik in de zomer ook gewoon een sleezy hoor. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:57

Janine1990 schreef:
Miss_Montana schreef:

Helemaal! Een discussie is pas een discussie wanneer er wederzijds respect wordt getoond.

Maar dat is er nu toch ook? Ik bedoel ik lees nergens aanvallende berichten. Alleen maar het hoe en de waarom en de onderbouwing van beide partijen, dus een goede discussie. Alleen dit is een discussie daar komt gewoonweg geen eind aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:01

magda_90 schreef:
Niet helemaal. Tolerantie moet er uiteraard zijn, maar dit blijft een smaakkwestie en daar kom je gewoonweg niet uit. Door gewoonweg maar niet meer te reageren/discussiëren met elkaar, vermijd je het onderwerp wel maar het blijft hoe dan ook onuitgesproken. Maar dat is offtopic.

Smaak komt pas aan bod wanneer je een discussie voert over setjes :) Dingen als dekens, scheren, bit, bitloos, boom, boomloos hebben met beweegredenen te maken en mag imo niets met 'smaak' te maken hebben. Je kijkt naar de beweegredenen en van daaruit kan men pas een standpunt als tegen/voorstander vormen. Voordat je dat doet is het dus van belang je te verdiepen in de partij waar jij het niet mee eens zou zijn, pas dan kan men een goede discussie voeren. En het jammere is dat veel mensen op bokt dat niet kunnen of willen doen en dan blijf je dus die eindeloze discussies houden die nergens op uitdraaien behalve een modderige smijtpartij :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 17:01

magda_90 schreef:
Janine1990 schreef:

Maar dat is er nu toch ook? Ik bedoel ik lees nergens aanvallende berichten. Alleen maar het hoe en de waarom en de onderbouwing van beide partijen, dus een goede discussie. Alleen dit is een discussie daar komt gewoonweg geen eind aan.

Tsjah, het herhaaldelijk stellen van vragen kan ertoe leiden dat mensen zich in een hokje geplaatst voelen, alsof ze hun woordje er niet over kwijt kunnen. Dat is niet alleen in deze discussie zo ;) (denk de discussie over rollkur, paardenwelzijn etc)
Je vindt iets, je geeft je mening openbaar en vervolgens komt er een discussie op gang. Om een discussie niet een 80-pagina's tellend topic te laten worden, moet je op een gegeven moment niet telkens weer bij hetzelfde onderwerp uitkomen om en bepaalde reactie te krijgen. Je moet dan gewoon zeggen: Nouja oke, ik kan er enigzins inkomen. Of: Ja oke, dat is jouw mening, we doen allemaal wat wij denken wat goed voor ons paard is en waar ons paard gelukkig van wordt.

Iedereen heeft overal wel een reden voor. :)