Splinter nieuw zadel...past niet meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LisaB

Re: Splinter nieuw zadel...past niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:10

ja idd.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:24

Dan zou je toch moeten weten dat het op deze manier ook prima kan. Er zijn zoveel zadelmakers die niet aan huis aanpassen. En ja hij moet dan een keer extra heen en weer rijden maar dat is zijn keuze.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:38

Nee naar mijn mening kan het op deze manier niet prima.
Vaak halen deze zadelmakers de zadels los voor het opvullen ipv vulgaten te gebruiken. Hierdoor is het kussen vaak niet goed / gelijkmatig gevuld. (Ik heb helaas erg veel werk gezien/opgeknapt van slechte zadelmakers)

(Ik zeg absoluut niet dat dit geen goede zadelmaker is hoor, laten we dat voorop stellen!!!
Ben alleen erg benieuwd waarom hij niet terplekke opvult)

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:35

Hij heeft hem inderdaad mee genomen heb hem inmiddels alweer terug. Maar mij is verteld dat als je terplekke laat vullen dat het dan juist niet gelijkmatig gevuld kan worden omdat je het zadel(de kussens) dan niet plat kan leggen en om het zadel dan los te halen je het dan wel vlak en gelijk krijgt? Meningen zijn hier in verdeeld hoe doe jij het dan LisaB?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:16

Als het gaat om wat bijvullen rondom de schoft, zou dat idd ter plekke kunnen maar als de vulling over de gehele lengte ingezakt is en wat meer werk vraagt, kan ik me voorstellen dat de zadelmaker het meeneemt naar de werkplaats om het goed aan te pakken. Zoalng hij het dan maar afpast op de rug en waar nodig nog bijvult, dit kan nl niet zonder paard...

Is moeilijk van een afstand te beoordelen, hopelijk is het wel goed gebeurd bij TS ??

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:46

Wat Ibonn zegt klopt. Afvullen kan niet zonder paard.
Gelijkmatig opvullen terplekke kan echt prima! Zolang je de juiste techniek maar beheerst. Als het zadel in z'n geheel omhoog moet, dan druk je eerst de wol die er al inzit naar beneden (dus richting paard) en dan komt de wol er boven op (dus aan de kant van de boom). Moeilijk uitleggen zo :P

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 20:55

Haha,, en moeilijk om er iets bij voor te stellen. Hij heeft aantekeningen gemaakt toen hij er was voordat hij hem op ging vullen. Het zadel moest bij de schoft opgevult worden en over de gehele lengte daar waren de kussens aardig zacht. Ik heb echt geen idee denk dat er dan meerdere mogelijkheden zijn ik ga er vanuit dat hij wel weet wat hij doet daar vertrouw ik op!