Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil ook graag mijn mening geven.
Had bij zadelmarkt ook een merano dressuurzadel gekocht, en een australian stockzadel.
Ik heb met beide zadels niet veel gereden. Met de australian stock misschien 5keer.
De merano iets vaker, maar ook niet regelmatig. Ik was mijn paard aan het inrijden, en heb misschien 2 a 3 keer gereden per week.
Maar beide zadels vond ik erg slecht van kwaliteit. Er kwamen al vale plekken op, scheuren in het leer. En ik was totaal niet tevreden over hoe het zadel lag. Terwijl er wel gezegd werd dat het in orde was.
Tuurlijk weet ik dat je voor dat geld geen hoogstandje kan verwachten, en zoals jij zegt misschien heel geschikt is voor de recreatie ruiter. Maar ik geloof ook dat ik daaronder kan vallen.
De zadels zijn dit jaar door een brand allemaal verloren gegaan, maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht nogmaals deze zadels te kopen. Ik heb nu een zadelmaker laten komen. En aangezien ik voor aardig wat paarden zadels nodig had, kreeg ik bij hem nog flink korting, en ben zeer tevreden over deze (zogenoemde "dure merk")zadels
Laatst bijgewerkt door SeBart op 04-10-09 19:35, in het totaal 3 keer bewerkt