Merano zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Merano zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:46

Rossner heeft dezelfde boom als Pagony en deze merken worden alleen bij Divoza verkocht. Maar de zadels zelf zijn/waren niet uniek. Vroeger werden deze zadels wel bij JC gemaakt, waar ze nu gemaakt worden weet ik niet.
Ook heeft Divoza een tijdje Rossnerzadels in het assortiment gehad die bij Kentaur vandaan kwamen. Deze modellen hebben ze inmiddels niet meer.

Uiteraard zijn sloopfoto's altijd welkom.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:59

Ik ga geen rossner slopen := zijn ze me iets te duur voor ;)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:01

wij wilde ook een zadel gaan kopen bij de zadelmarkt wat nu in de actie was!
Normaal 750,- nu 350,- maar nu ik zo rond kijk weet ik het niet meer!
We willen niet meer dan 700 uitgeven omdat wij niet zoveel geld over hebben.
Wintec zadels vindt ik niet fijn als springzadels en eige merk net zoals epplejack merk waren weer erg stug dus lijkt me niet fijn liggen op een paard zijn rug!

Zijn er dan nog wel goeie merken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:02

ietjelover : het gaat niet om het merk... het gaat erom dat het past bij ruiter en paard... in orde is... goed is... en een goede stevige rechte boom heeft... goede gevulde zachte kussens... mooie pasvorm... goed leer...

kortom.. het moet gewoon bij ruiter en paard PASSEN :) dan maakt IMO het merk niet uit.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:06

nee maar zo bedoel ik het ook niet ik bedoel of zadels zijn die onder de 700 euro zijn en die niet van de het merk merano is of wintec

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:19

een 2e hands zadel of toch een B-merk (ZM is naar mijn idee D-merk)
Dan red je het denk ik wel voor ong. 700 euro

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:26

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar wil ook graag mijn mening geven.
Had bij zadelmarkt ook een merano dressuurzadel gekocht, en een australian stockzadel.
Ik heb met beide zadels niet veel gereden. Met de australian stock misschien 5keer.
De merano iets vaker, maar ook niet regelmatig. Ik was mijn paard aan het inrijden, en heb misschien 2 a 3 keer gereden per week.
Maar beide zadels vond ik erg slecht van kwaliteit. Er kwamen al vale plekken op, scheuren in het leer. En ik was totaal niet tevreden over hoe het zadel lag. Terwijl er wel gezegd werd dat het in orde was.
Tuurlijk weet ik dat je voor dat geld geen hoogstandje kan verwachten, en zoals jij zegt misschien heel geschikt is voor de recreatie ruiter. Maar ik geloof ook dat ik daaronder kan vallen.

De zadels zijn dit jaar door een brand allemaal verloren gegaan, maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht nogmaals deze zadels te kopen. Ik heb nu een zadelmaker laten komen. En aangezien ik voor aardig wat paarden zadels nodig had, kreeg ik bij hem nog flink korting, en ben zeer tevreden over deze (zogenoemde "dure merk")zadels
Laatst bijgewerkt door SeBart op 04-10-09 19:35, in het totaal 3 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:31

Ik vind dat je gewoon elke dag met een zadel moet kunnen rijden ipv 3x per week ..
Ben het dus niet helemaal eens met dit stukje
en vind het ook als eigenaar van pony een te groot risico daar een zadel te kopen
Wat is een okkasie zadel? :+

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:35

@ ietjelover:
Voor 700 euro kun je ook al a merk zadels tweede hands krijgen hoor? kijk maar gewoon eens op marktplaats.
En anders zijn de eric thomas zadels ook wel redelijk goedkoop.

Ik zou niet voor zadelmarkt gaan.
Ik heb op jumping twee merano zadels het zien begeven onder een wedstrijd.
Bij een paard waar er gewoon ineens hout enzo uit het zadel staken zonder dat het gevallen was ofzo, onder het springen.
PAard had dus een schoft wond.
En bij een ander paard die het ook op die manier begaf, maar gewoon in twee gebogen kon worden.

Mijn mening is dat je voor 300 euro beter een oudere kieffer kunt kopen en een jc of weet ik het .
( en die vind je heus wel!!! ik heb al 10 tale tweede hands zadels gekocht, waaronder stubben kieffer jc kentaur rossner lemetex) allemaal onder de 300 euro.
En het zijn allemaal mooie zadels.
Dus gewoon effe moeite doen, en iets goeds zoeken voor je paard, ipv altijd maar de goedkoopste en makkelijkste op lossing te kiezen want zadel markt zadels zijn helemaal geen dubbeltje waard!!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:31

dancingpiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 00:00

ik heb ook een merano gehad en ik heb hem weer heeeeel snel verkocht ik kreeg er rugpijn van en ik zit toch goed in mijn zadel, en me pony ging er half kreupel van lopen, merano weg en euroriding erop. heb nog nooit zo'n klote zadel gehad!!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:54

wat ik wel raar vind is dat harry's horse, Thorowgood, en wintec hun naam nu ook aan zadelmarkt hangen. ik heb een zadelmarktzadel gebruikt om een paard aan zadel te laten wennen. niet dat een duur zadel beschadigd zou raken door het gestunt wat er in het begin was. en heb er ook geen goede wervaring mee. snap niet dat deze merken hun naam op hun site willen hebben

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:07

Van die merken heb ik anders ook niet zo'n hoge pet op hoor.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:19

Voor al diegenen die zo enthousiast verkondigen dat je beter een 2e handszadel van internet kan kopen, heb ik nog een leuke foto :j
Afbeelding
Dit is de bevestiging van de 2 achterste singelstoten (webbing), compleet losgekomen van de boom en tot op 1 cm na helemaal gescheurd. De enige bevestiging van de singel waren aan elke kant 2 schroefjes van 7mm in een plastic boom ...
De reden waarom ik het zadel opengemaakt heb:
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien, is de foam-zitting helemaal gescheurd, dit was het gevolg van de druk die aan beide kanten op webbing uitgeoefend werd. Gelukkig had de eigenaresse er zoveel last van dat ze me vroeg om eens naar de zitting te kijken. Met dit zadel werd trouwens gesprongen en lange buitenritten gereden.

Dus voor iedereen een tip, koop nooit zomaar een zadel van internet. Laat het altijd nakijken voordat je het koopt want je weet nooit zeker wat er met een zadel gebeurd is...

Terug on-topic: Zadels van Zadelmarkt zijn niet per definitie slecht, ze zijn van mindere kwaliteit maar er wordt, naar wat ik gehoord heb, aan de kwaliteit gewerkt. Bij ZM krijg je gewoon de kwaliteit die je koopt, je kan nu eenmaal niet voor weinig geld veel luxe kopen. Scheve bomen zijn trouwens niet alleen een probleem bij ZM hoor. Andere merken staan er ook bekend om, zelfs de hier zo populaire Kieffers :+

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:30

En over wat voor zadel hebben we het hier dan? Want dat zeg je er niet bij.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 15:37

Excuses: Kieffer Garmisch en nog niet zo oud. Precieze leeftijd is onbekend maar het zag er aan de buitenkant puntgaaf uit, op de zitting na dan. Ze heeft er nog 450,- voor betaald.
De boom en zitting vervangen zou minimaal 400,- ex BTW kosten, zonder verzendkosten naar Duitsland en andere kosten ...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 07:34

Ik moet zeggen dat ik toch al geen hoge pet op had van Kieffer na een duur hoofdstel dat nog geen 4 jaar meeging en de belachelijk nauwe ruggegraat'vrijheid' van hun zadels en diverse opmerkingen van verschillende zadelmakers. In mijn ogen is Kieffer een beetje vergane glorie. Dit maakt mijn sceptische lijstje alleen maar langer...

Duur wil dus ook niet altijd zeggen 'goed'. Maar als je zadels koopt voor een prijs waarvan praktisch geen degelijk zadel gemaakt kan worden, zoek je de problemen wel op als je het mij vraagt.