Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en vind dat gewoon mooi. en aangezien mijn paard niet tot minimaal strijkt, vind ik dat dat kan. Patriciavt schreef:Peesbeschermers gebruik ik met longeren en met rijden als ik geen zin heb om te bandageren. Mijn paard strijkt maar heel licht (eigenlijk amper tot niet) dus het is geen absolute noodzaak dat hij ze omheeft, meer voor mijn gevoel.
Bandageren doe ik met rijden, maar wel altijd met onderlappen eronder. Ik ben nogal van de setjes (ik hoor sommige al zuchten) en vind dat gewoon mooi. en aangezien mijn paard niet tot minimaal strijkt, vind ik dat dat kan.
liedje89 schreef:Patriciavt schreef:Peesbeschermers gebruik ik met longeren en met rijden als ik geen zin heb om te bandageren. Mijn paard strijkt maar heel licht (eigenlijk amper tot niet) dus het is geen absolute noodzaak dat hij ze omheeft, meer voor mijn gevoel.
Bandageren doe ik met rijden, maar wel altijd met onderlappen eronder. Ik ben nogal van de setjes (ik hoor sommige al zuchten) en vind dat gewoon mooi. en aangezien mijn paard niet tot minimaal strijkt, vind ik dat dat kan.
Maar wat vind je dan van dat warmte verhaal want je gaat me toch niet vertellen dat ze bij dat onderzoek zo stom zijn geweest om nylon oid te gebruiken?
Heb trouwens wel eens begrepen dat wanneer je een paard vanaf het begin met bescherming laat lopen je veel meer kans hebt dat hij gaat strijken/aantikken omdat hij gewoonweg niet leert dat het zeer doet om je voeten niet goed neer te zetten.
Patriciavt schreef:Er zijn zoveel discussies over dit onderwerp.. doorgaans ben ik van mening dat gebruik van beenbescherming niet slecht is mits je ze gebruikt waarvoor ze zijn. Natuurlijk is het goed dat men meer en beter gaat nadenken over gevolgen van dingen die we doen (bitten, buiten staan, beenbescherming, zadels etc etc) maar laten we niet teveel van muggen olifanten maken, want dan is het einde zoek... Een paardeneigenaar met gezond verstand weet wat wel en niet goed is voor zijn dier, weet wanneer er iets mis is of niet lekker zit en voor degene die dat niet weten is het goed dat dit soort onderwerpen aangesneden worden, maar tot hoever moet je daarin gaan?

mickeytje schreef:Hahaha ja he
Ik wordt er soms zo ziek van...
Ik snap dat dit een forum is, en er veel verschillende meningen zijn, maar sommige mensen gaan wel erg ver. Die maken van alles een drama. Die hebben oogkleppen op, en vinden alleen hun manier DE manier, en zo moet iedereen het maar doen. Doen ze het niet? Dan worden het gewoon een discussie waar geen eind aan is. Ik vind dat ze eens open mogen staan voor andere meningen.
Als ik een keer een tutdag heb en zin heb om mijn paard volledig in set te steken (dekje en bandages en soms ook nog wel eens springschoenen 'sloffen' met bont) dan doe ik dat lekker