Tips: Springzadel voor groot paard, rechte rug, hoge schoft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Re: Tips: Springzadel voor groot paard, rechte rug, hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 10:01

Even korte update. Met paard lijkt niets aan de hand althans geen peesblessure zoals even gevreesd werd dus ga hem deze week weer rustig oppakken en of deze week of volgende week verwacht ik dat ik de Frank Baines kan passen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:25

Het is in ieder geval goed nieuws dat het geen peesblessure is, dat is heel mooi meegenomen. Ik ben benieuwd naar frank baines.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:18

Nog even een update hier.

Dinsdag hebben er 2 Frank Baines zadels en een Crown springzadel op mijn paard gelegen. De FB reflex lag het beste maar toen ik op wilde stappen om te passen schoot hij weg.

Wat er precies aan de hand was weet ik niet maar hij is 2 weken gelden behandeld door een osteo en zit nog niet helemaal lekker in zijn vel. Dus we hebben het even gelaten voor wat het is en gaan over een week of 3, 4 of 5 afhangend van hoeveel tijd hij nodig heeft nog een keer rustig passen.

Ik houdt jullie op de hoogte.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:08

Ikvind het een goede beslissing om dan over een paar weken het nog eens te proberen. Ik heb wel eens een zadel op mijn paard gehad en de zadelmaker zei dat hij echt perfect lag, maar toen hij hem ging aansingelen begon mijn paard te trappen en te bijten om zich heen. Toen vond die zadelmaker ook nog dat ik het maar even moest voelen hoe het zat. Daar heb ik toen voor bedankt, want het deed mijn paard zichtbaar zeer om alleen al aan te singelen. Mijn paard doet normaal namelijk niet eens de oren naar achter met singelen.

Maar geef het een kans als hij beter in zijn vel zit reageerd hij misschien anders.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:22

Wildflower schreef:
Ik zag toevallig dit zadel: Kieffer Europe CT II jumping
http://www.ooteman.nl/product.asp?id=49 ... %20jumping

Iemand ervaring hiermee en die weet hoe breed het kussenkanaal is?
Ben niet heel erg fan van kieffer maar op de foto lijkt het zadel wel relatief recht en ruimte te bieden voor een schoft.

kieffer heb ik ook op mijn paardje liggen. zowel dressuur als spring en past goed!!!

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:30

Mijn wow zadel die ik te koop heb staan is speciaal voor paarden met een rechte rug. Misschien is het iets voor je.

http://link.marktplaats.nl/300290422

Ik heb een WOW veelzijdigheidszadel te koop. Helaas past het niet langer op mijn paard en kampt mijn paard met een rugblessure, de kosten van aanpassen zijn dermate hoog dat ik besloten heb te zijner tijd een geheel nieuw zadel aan te schaffen. Zadel verkeert in zeer goede staat.

The Very Slightly Dressage flap with moveable block is forward enough for jumping whilst straight enough to show off the shoulder. Used in the most backward position without blocks it will make a very good showing/working hunter style flap.

The seat style shown is X-Country.

Voor verdere info graag een pb.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:53

Ik wilde ook weer even informeren hoe het de topicschtrijfster vergaat, ben je al geslaagd voor een nieuw of ander zadel?? Ik heb nu een zadel op proef van helen, maar ik denk dat het hem niet wordt, maar heb nog een paar goede zadels gepast dus even verder kijken en proberen.

Heb ook een wow zadel geprobeerd van helen zoals hierboven staat, maar dat was het voor mij ook niet helemaal. Het zadel won niet de schoonheidsprijs, de link hierboven is mooier.

Ik hoor het wel of jij al bent geslaagd??

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 10:24

Ik zag de reactie en wilde nog even updaten... goed dat je er nog een berichtje achteraan doet :)
Wat voor een zadel heb jij nu dan? en waarom wel of niet goed passend?

wbt dressuurzadel ben ik helemaal happy. Springzadel hebben we na het laatste incident nog elke keer moeten verzetten.
Toevallig heb ik Helen net gister weer gemaild of ze 18 of 19 januari overdag kan ivm ruimte en gebruik binnenbak dus hopelijk weet ik dan meer. Kan dus helaas nog weinig vertellen.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:37

Ik heb nu zo'n msfc zadel, duur maar zit wel lekker, maar koop hem mede voor de cross en zodra ik mijn beugels korter maak, op crossmaat, krijg ik toch last van mijn rug(en zit opeens instabiel). Weet niet omdat dat ik omdat ik daar niet zoveel meer mee heb getraint of dat het aan het zadel ligt(zit eigenlijk wel een te lang zweetblad aan voor mijn benen.
Heb meer fijne zadels gepast van helen, dus wil toch ook nog een ander zadel proberen, voordat ik een keus maak. De zadels lagen super op 1 na, maar daar was de inchmaat niet goed en de kussen te smal, anders kon ik evt nog een andere maat passen, maar dat moest ze regelen.
Volgens mij is helen dan op vakantie, gaat volgens mij aankomende week en komt de 23 ste terug, want ongeveer de 23 moest ik aangeven of ik het zadel nam, want dat kwam ze terug van vakantie.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 11:53

En dan bedoel je nu het MSFC zadel met die supersonische lijntjes op het zweetblad? (professional?)
Wat raar dat je last van je rug erop krijgt. Ik heb ook op dat zadel gezeten ip dezelfde boom als mijn dressuurzadel maar vond hem ook iets te relaxed ofzo... :=

Goed dat je doorgeeft dat ze op vakantie is.... heeft ze verdient :) Hopelijk laat ze het nog voor die tijd weten wanneer ze erna kan dan kan ik voor die week erop ook nog een ochtend/dag vrij plannen.

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:40

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:13

Helaas geen WOW fan hier :n

Succes met de verkoop

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:35

jah die ja met die lijntjes. Hij zit eigenlijk wel erg lekker totdat ik mijn beugels korter maak, op springmaat zit hij super, korter op crossmaat zit hij voor geen meter. Na een kwartier eraf gestapt, mijn onderrug deed zeer, en straalde helemaal door naar mijn buik. Dus wil eerst nog een ander zadel proberen. Is dus even afwachten.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:47

Heb je toevallig een foto van dat zadel op je paard?

Hij zit inderdaad erg lekker :j maar het is ook niet echt een spring spring zadel volgens mij is het ook als dagelijks trainingszadel bedoelt waarme je ook kunt springen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:51

Wildflower schreef:
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat stubben kan passen alleen dan moeten ze niet ook nog eens een rechte rug hebben en een breed kussenkanaal nodig hebben :)

Ik heb een groot paard met vrij rechte rug en hoge schoft. En ik heb 2 Stubbenzadels. Het dressuurzadel (Genesis) heb ik vorig jaar nieuw gekocht en dat is aangepast aan mijn paard. De zadels hebben beide een zeer breed kussenkanaal.

Het springzadel (Artus) heb ik 2e hands gekocht (was nog zo goed als nieuw!) en dat heb ik ook naar mijn zadelmaker gebracht voor het op maat maken. Daar hoefde alleen nog niets aan te gebeuren dus daar had ik even een mazzeltje mee. Maar mijn zadelmaker kan zowel de boom als de kussens volledig aanpassen aan het paard.

Zodra mijn paard verandert en het zadel gaat klapperen (hij verandert nu heel hard qua bespiering!) dan ga ik weer met zadels en paard naar de zadelmaker en past hij het zadel iets aan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:55

Afbeelding
Even een foto gezocht waarop je zijn schoft kunt zien. Mijn paard is de middelste. Hier reed ik overigens nog met mijn dressuurzadel, want ik had hier nog geen springzadel.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:48

Ik ga zo nog even naar stal, dan zal ik wel even kijken of ik een beetje duidelijke foto kan maken, paard zo wel boos, een zadel op op zijn vrije dag. Ga vanavond het zadel ruilen, krijg weer wat anders op proef.
Tot en met maandag is ze zoiezo nog thuis, weet niet precies wanneer ze gaat ik denk dinsdag. Want ik kon maandag het zadel ruilen, daarna zou lastig worden.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 16:56

Bedankt alvast voor de foto (en dank aan je paard :D) en doe Helen de groetjes :)
Ik wacht haar mailtje wel af.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:50

je moest de groeten terug hebben van helen(ze had je ook al terug gemaild zei ze), ik heb foto's gemaakt zal ze morgen even toevoegen.
Moest de zadels maar terugbrengen na haar vakantie, maar de eerste week had ze ze niet nodig behalve als jij dan een afspraak had. *D

Paard was overigens echt niet blij dat ik weer kwam aanzetten met een zadel, helemaal omdat ik bij stal heb opgezadeld(doe ik normaal bij de bak). Hij vond het maar vreemd, heb de dekens alleen naar achter geschoven, vond het te koud om ze er helemaal af te halen en de beugelriemen heb ik er ook niet aangemaakt(lui baasje, boos paard en er werd gevoerd :Y) ). Heb alleen snel wat foto's gemaakt van hoe hij lag.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 22:08

:D Zal ik je paard even een wortel toesturen om het goed te maken := maar ben benieuwd naar de foto's.
Heb haar mailtje net gelezen! We gaan waarschijnlijk die eerste week de dinsdag of de donderdag afspreken... :Y) merk wel welke zadels ze mee heeft. Heb jouw zadel in principe al gepast.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:59

Nou die heeft ze dus wel terug, heb nu de kent&masters is bruikleen en een crown zadel.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:17

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 01:34

Wat is het stil, haha?? Mijn paard een beetje boos maken voor een foto en dan wordt er niet eens naar gekeken of een reactie geplaatst

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 09:05

ow wat erg!!!! huh :?

Ik had een reactie getypt dacht ik.... maar ik bedenk me nu dat mijn comp toen kuren had en daarna helemaal vergeten.... :o Sorry!!!!!

zo de tweede poging van reageren

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:23

haha is nu in ieder geval wel gelukt, ik denk ik hoor helemaal niets meer.