Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Schangah schreef:Wietsje schreef:Dat hoorde ik laatst ook dat ze dat ergens deden..Het schijnt wel ok te zijn. Het ziet er misschien een beetje raar.. Bij een manege in Loon op Zand gebruiken ze het ook..
Tja, ik ken er maar een die dat doet (volgens mij werkt het niet gezien alle witte plekken op de ruggen) en dat is die manege uit Loon op zand. Wanneer ik een groep ruiters tegen komt weet ik direct wie het zijn aan de kussenslopen die gevuld zijn met stro.
Onbegrijpelijk, maar fatsoenlijke zadels en goede dekjes kosten geld en helaas moeten de paarden er weer onder lijden

Renske_W schreef:@ juul23: Stands mogen niet meer gebouwt worden, maar als ze er al staan, is er niks tegen te doen.
Dat is momenteel nog niet verboden, alleen het bouwen van stands mag niet meer.

StableEnable schreef:Ik zie de titel en denk meteen: "Dit kan er maar één zijn." Ja hoor, manege Loon op Zand................ jaren terug al zelfde verhaal. Ook allemaal drukplekken. En kreupele paarden die gewoon mee moeten. Koliekpaard dat werd genegeerd. Wij hebben destijds de dierenbescherming gestuurd. Die lieten zich ook dat verhaal wijsmaken over schimmel. Onzin. Heel verdrietig dat het daar nog steeds bestaat.
!
?Munnie schreef:Ik ben echt 13jaar geleden ofzo volgens mij bij loon op zand geweest toen op pony kamp ben daar naar 3 dagen naar huis gegaan. Verschrikkelijk slecht alles daar zeker geen aanrader.
En die stro dingen werkt echt niet hoor doe er dan niks onder en toen ik daar op pony kamp was werden die dingen niet elke dag uit gewassen hoor.
(hadden ze hier trouwens links fjorden staan en recht euhm grote paarden volgens mij waren het beetje tuig paarden?)

Hannanas schreef:Zelfs Spirit die nog niet zo lang onder het zadel is heeft al witte plekken.
Is dit niet iets voor de inspectie ofzo?
Dat een bedrijf zo meer dan 10 jaar kan en mag werken joh...
Echt absurt.
(of dat was een andere en kan het zijn dat ik me vergis:) )
Veerle90 schreef:Munnie schreef:Ik ben echt 13jaar geleden ofzo volgens mij bij loon op zand geweest toen op pony kamp ben daar naar 3 dagen naar huis gegaan. Verschrikkelijk slecht alles daar zeker geen aanrader.
En die stro dingen werkt echt niet hoor doe er dan niks onder en toen ik daar op pony kamp was werden die dingen niet elke dag uit gewassen hoor.
(hadden ze hier trouwens links fjorden staan en recht euhm grote paarden volgens mij waren het beetje tuig paarden?)
klopt links staan de fjorden en haflingers (nu anders dan 13 jaar geleden;)) en recht hebben ze allemaal gelderlanders staan..
Ik kom er al 10 jaar en heb er helemaal niets op aan te merken aan de manege, alhoewel ik die dekjes ook nog steeds een beetje apart vind... Maar goed ze zullen wel weten wat ze doen (hoop ik!), en je kunt er heerlijk rijden
Die borstels vind ik dan wel weer een goed idee
) De rosborstels waren in ieder geval schoon, en ik ging gewoon nog even met mn handen over de zadel en zingelsplaatsen. Paarden stonden alleen overdag in de stands, maar als je daarnaast bekijkt hoe veel tijd van de dag die paarden onder het zadel lopen... Het was low budget, maar werkelijk iedereen uit onze groep had een leuk paard mee