ambre schreef:Ik heb er die zonder lopen en die met lopen.Hangt er van af of ze goed in balans zijn.Als ze door onhandigheid een wondje maken is het ook niet zo fijn.Maar ik heb er ook 1 met een schieffel aan de zijkant en die rij ik liever zonder omdatt ik bang ben dat het anders gaat irriteren.Bandages gebruik ik alleen voor de show als ik foto's wil maken voor de verkoop ofzo.Verder nooit.
Peesblessures worden juist heel vaak veroorzaakt door bandages.Het wordt daaronder veel te warm!Bij een peesbeschermer moet je dan ook de versie nemen waarbij de voorkant open is en niet de 3 in 1 beschermer.Deze sluiten het been teveel af met oververhitting tot gevolg.Een peesblessure bouw je ook op en je zult soms pas na een hele tijd merken of het allemaal goed is gegaan.
Ik rijd trouwens zelf 3 paarden op Z niveau en hoger waarvan er 2 zonder bescherming lopen en ook in de trailer staat bij mij alles zonder.
Bij een peesblessure heeft koude klei weinig zin,deze warmt te snel op.Alleen stromend water koelt genoeg.Dit moet wel minimaal 10 minuten want dan is de kou pas tot de pees doorgedrongen.
Dus ook in de trailer zonder bescherming ? Hij staat momenteel in Nederland, maar moet naar België komen, de rit duurt ongeveer een 2,5 uur .. Is dit dan aan te raden om zonder bescherming te doen ? Want inderdaad; geen peesbeschermers om oververhitting te voorkomen geldt dan allicht ook voor transportbeschermers. Kan eventueel wel een cool pack erop leggen onderweg ? Ik zou echt niet willen dat hij zich bezeerd, maar als de pees niet mee wil zijn we wel verder van huis ..