Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:35

als mensen de tekst bij het product lezen zie je dat het voor kinderen bedoeld is en er een speciale boom inzit en extra kussens. En ik denk dat zeker in amerika wel ouders zijn die zo met hun kind een ritje gaan maken

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:33

lovey_ou schreef:
je zou maar vergeten dat je instructeur of iemand anders achterop zit en afstappen :')

Whaha denk niet dat je dat snel vergeet, zo'n warm/zwetende, in je nek hijgende gestalte achter je, voel je wel ;) Zo niet, KABOEM ;) Kzou de instructeur een bodyprotector aanraden _O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:39

lovey_ou schreef:
je zou maar vergeten dat je instructeur of iemand anders achterop zit en afstappen :')

_Rhiannon_ schreef:
Het lijkt me pas echt hilarisch als je dan allebei op een ander been lichtrijdt...

*kruipt terug op stoel*
hilarisch dit :D Ik zie het helemaal voor me, nog eentje erbij en je kan de wave doen op je paard, allemaal 2x zit 1x staan :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:41

_Rhiannon_ schreef:
Het lijkt me pas echt hilarisch als je dan allebei op een ander been lichtrijdt...

_O- _O- _O- _O- _O-

Nee, mijn instructrice achterop zie ik niet zo zitten. :P
Mijn kont past ook niet in dat zadel en idd, lekker op de niertjes van je paard.

Hebbesje

Re: Tweezitter zadel, instructeur achterop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:43

Is het niet bedoelt voor gehandicapten? Met de instructeur erachter als bescherming? Paard werkt dan ook niet zo hard.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:43

weet ik niet :P maar lijkt me niet zo een leuk idee als mijn instructeur vanachter wat tege me aan zit te bonken als ik moet galoperen XD lijkt me ook erg 2 strijdig voor het paard?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 09:16

Zouden ze hem ook als springzadel leveren? :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:26

*Ligt bijna naast d'r stoel van het lachen*

Whahahha, die reacties ook van mensen.

Op het andere been lichtrijden, springversie, afstappen..

Het lijkt me nou niet echt een ideaal zadel. Maarja, voor een klein kind voorop is het wel weer handig.

Wie zei nou Tandem:P Hahahhahahahaa!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:02

Yessy schreef:
lovey_ou schreef:

_Rhiannon_ schreef:

*kruipt terug op stoel*
hilarisch dit :D Ik zie het helemaal voor me, nog eentje erbij en je kan de wave doen op je paard, allemaal 2x zit 1x staan :D

_O- _O-

Waarom zie ik dit nu al echt als een filmpje voor me :')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:04

Als ik bovenstaand zadel zo zie dan zou het kind achterop zitten en een volwassen iemand voorop

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:11

Kan me er idd iets bij voorstellen in geval van 'backriding'. Wordt gedaan met kleine kinderen die geen rompbalans hebben als therapie en dan altijd met een lichte instructrice erachter. Maar dat doe je dan eerder op een groot dek dan op een zadel, daar zit voor het kind geen meerwaarde in.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:17

voor gehandicapten en mensen met kleine kinderen zou het wle ideaal zijn

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 09:09

_Daniella schreef:
voor gehandicapten en mensen met kleine kinderen zou het wle ideaal zijn

Toch lijkt dat me niet ideaal want een jong kind wil je toch voor je in het zadel hebben en niet achterop.
Het lijkt me dat, als er een volwassene op het achterste zadel gaat zitten, je te ver achterop de rug van je paard zit. In het geval van een gehandicapte, ook die zou ik voor me willen hebben zitten. Als ze toch zo weinig balans hebben dat zo'n persoon ondersteunt moet worden wil je die niet achterop maar voor op hebben? Op die manier houdt je meer controle,maar weer is dit niet prettig voor de druk verdeling van het zadel op de rug.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:11

maar over het algemeen als een gehandicapte al niet in staat is om zelfstandig op het paard te zitten, gaan ze denk ik niet met zo iemand draven. dus dat wil zeggen dat de instructeur er dan achter zit en ze alleen blijven stappen. en niet als een wilde door de bak aan het crossen zijn.

en tsjah als ik nou twee kleine kindjes zou hebben, zou ik zo'n zadeltje nog best handig vinden hoor. vind het veiliger om ze er zo op te zetten als los op een dekentje.

en het kind voor of achter je... denk als je kind groot genoeg is om te kunnen rijden dat ik het net zo lief achterop zou nemen, dan kunnne ze zich ook nog eens aan jou vast houden. desnoods bind je ze met een touwtje aan het zadel vast ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:17

blue_kim schreef:
en het kind voor of achter je... denk als je kind groot genoeg is om te kunnen rijden dat ik het net zo lief achterop zou nemen, dan kunnne ze zich ook nog eens aan jou vast houden. desnoods bind je ze met een touwtje aan het zadel vast ;)

Oeps, paard ervandoor, jij valt eraf, kind zit vast met touwtje.
'Tis geen fiets hoor..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:21

_Rhiannon_ schreef:

Aukelizzy schreef:
Zouden ze hem ook als springzadel leveren? :D

En dat afstappen ook briljant _O-

:') Haha ik zie het gewoon voor me.... Veegt zichzelf weer op van de vloer :))

Vind de westernuitvoering ook wel stoer :+

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:36

Hahaha ik moet echt lachen om die opmerkingen die hierboven gemaakt worden. Ik moet ook meteen denken aan manegelessen, dan hebben ze wel veel instructeurs nodig opeens :P .

Als je paard begint te bokken is ook erg prettig, zie in gedachten de twee mensen al met hun hoofden tegen elkaar slaan ed.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:40

Ik vind het een geweldige uitvinding!!! :D
Heb namelijk wel een erg "smakelijke" instructeur! :P
.....Rent weg om het zadel te bestellen.......

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:41

$2495.00 katjing...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:57

Mijn broer is zwaar gehandicapt en heeft vroeger wel ongeveer zo gereden. Hij kan niet zelf zitten en geen enkel aangepast zadel was wat voor hem. De volwassene zat iets naar achter en hij zat voorop. dat deden ze toen op een dekentje. Ze kiezen er wel een geschikt paard bij uit natuurlijk. Ze stapten alleen, want het is loodzwaar zo iemand voor je vasthouden. Bij mijn broer vooral als hij enthousiast wordt. Drukverdeling is dan sowieso al niet gelijk.
Ik heb hem toen hij kleiner was ook voorop gehad, maar er reden ook weleens mensen voor de lol met z'n 2en, zusjes enzo. Ik deed het echt voor hem en duurde altijd maar kort.

Nu rij ik buiten op een te groot westernzadel op een hengst die ook niet van mij is. We hadden het er serieus over, of mijn zoon bij mij voorop mee kon. Hij had zijn spullen niet op stal liggen. Hij wilde liever op stal bij de mannen blijven, maar qua gevaar is het allemaal ellende als er wat fout gaat.
Wij 2en zouden dan in een 17'' western ( dat is vrij groot ) met onze kleine figuurtjes, ik 52 kilo en hij 34. Niet gedaan, maar had genoeg ruimte over aan de voorkant.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:24

MelanieB schreef:
blue_kim schreef:

Oeps, paard ervandoor, jij valt eraf, kind zit vast met touwtje.
'Tis geen fiets hoor..

lijkt me toch ook niet als je je paard niet volledig onder controle hebt je je kind erop laat rijden. en dat van dat touwtje was nou ook niet echt serieus bedoeld

mis_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:20

dat doe je toch niet

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:42

Met western zadel zie je wel vaker dat mensen hun kind mee nemen. De vader uit de Horseboy deed het met zijn autistische zoon. Hierdoor kreeg hij contact met zijn zoon. En kon aan het paard nou niet echt zien dat die het vervelend vond. Maar vader en zoon waren ook niet echt zwaar of zo..

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:49

trouwens wat me nog te binnen schoot. kan ook niet goed zijn voor de rug van een paard. zo zwaar iemand achter op de rug extra erbij :S

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:53

Haha hilarische reacties hier!
Zal eens vragen aan m'n lesgeefmens, of zoiets haar wat lijkt. :')

Ik ging trouwens wel eens met een vriendin op buitenrit, op een stevige haf, en dan ik in het zadel en zij erachter.
"Oké, ik stuur, en jij geeft been!"
Klinkt raar maar dat is zo grappig, begon dat paard opeens te galoperen. :+