Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Als ik zo die rug zie denk ik dat als dat dier uitgroeit en meer spier krijgt je weer een ander zadel moet...want de vorm die hij hoort te hebben heeft ie nog niet. dit paard is nog niet volledig in vorm.
mamabird schreef:Mijn paard heeft eenzelfde rug/schoft en weinig bespierd. Alleen een anatomica en een euroriding diamant met smalle boom passen goed. De euroriding nog beter en heb daar dan ook voor gekozen.
Heerlijk zadel en binnen je budget
Wildflower schreef:Ach ja de WOW! Wil iemand mij anders sponseren dan wil ik best een WOW proberen...
Maar Unamie heb in ieder geval je Happy Althlete advies ter harte genomen en een afspraak gemaakt.
Te smalle boom ook zeker niet! Ik ga nu het advies van Helen afwachten en in die tussentijd een oplossing bedenken voor hoe ik er weer op ga komen.
Schangah schreef:mamabird schreef:Mijn paard heeft eenzelfde rug/schoft en weinig bespierd. Alleen een anatomica en een euroriding diamant met smalle boom passen goed. De euroriding nog beter en heb daar dan ook voor gekozen.
Heerlijk zadel en binnen je budget
Neezeker geen smalle boom, de spieren worden dan helemaal afgekneld en zeker geen euroriding voor een paard met een vlakke rug. De boom van de euroriding en anatomica is veel te rond en passen helemaal niet bij dit type paard. Ik heb twee euroridings gehad op paarden met een vlakke rug en het was een en al ellende.
Een zadel met een droped panel is een veel betere oplossing.
Wildflower schreef:Inmiddels heel wat topics doorgenomen over WOW. Sommige modellen zijn best mooi! Zolang die opgestikte W er niet op zit valt het me niks tegen.![]()
Op marktplaats staan nu ook een stuk of 4 WOW zadels. Voor heel wat prettiger prijzen maar ja ik heb geen idee wat er nog allemaal aan verbouwt moet worden voordat het passend is op mijn paard.
Gelijk toch ook maar een mailtje gestuurd naar Arie met korte uitleg en foto... ben benieuwd wat hij voor reactie gaat geven.
unamie schreef:knollentuin schreef:Als ik zo die rug zie denk ik dat als dat dier uitgroeit en meer spier krijgt je weer een ander zadel moet...want de vorm die hij hoort te hebben heeft ie nog niet. dit paard is nog niet volledig in vorm.
Met een passend zadel en een massage zou dit paard qua bespiering zo snel groeien dat een maatzadel al snel weer te klein is..
Een WOW "groeit mee" maar die wil ze nu juist niet
kadansjee schreef:Ik heb ook een zadel laten aanmeten bij Helen en mijn paard is net 4 maanden onder het zadel.
Wanneer de boommaat/vorm etc etc goed is zal je paard niet uit het zadel groeien, het corps van het paard veranderd niet, alleen de bespiering wel, daarom is het wel van belang om het elk jaar te laten nakijken (door helen) en eventueel te laten aanpassen door vulling weg te halen of bij te vullen..
Je kan ook voor een flair systeem kiezen...