Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:29

Die GPG beugels hebben schokdempers eraan hangen waardoor je knieen minder schokken krijgen.
Dat is een verschil,
en de zool van de bow balance is geloof ik ook ietsjes breder waardoor je iets meer steunoppervlakte krijgt geloof ik.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:30

wat betaal je dan voor (veiligheids) beugels met GPG?

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:33

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:07

er zijn ondertussen 2 of 3 versies geloof ik en die kosten allemaal verschillend.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:03

GPG heeft een veer, wat oa ideaal is voor springen/dressuur, je kunt ze losser/vaster doen en zelf bepalen hoeveel het veert, waardoor je niet steeds schokken op je knieen krijgt.
En zit mooi anti-slip op, en veiligheidsboog.
Ideaal!

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:49

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:56

Okeey xD
Phoe 118 dat valt nog mee voor beugels met nieuwe technologie

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:07

Ik heb sinds kort de bow balance van sprenger. Ik vind dit erg fijne beugels mede door het brede voetbed. Ik heb ook de safestylebeugels gehad maar dat vond ik persoonlijk echt ondingen. Maar ik denk dat je met je voet zelfs in een veiligheidsbeugel kunt blijven hangen al wordt het risico natuurlijk minder.
Het geeft wel meer rust met rijden als ik een keer te ver doorschiet met mijn voet.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:11

ik schiet wel vaker dor met mijn voet omdat ik eigenlijjk verkeerd op me beugels sta
normaal moet je met de bal op het voetbed staan ,, ik sta er met mijn tenen op ,, heel raar maar zo doe ik het ,, omdat ik anders veel te snel doorschuif met mijn voet
( daarom wil ik ook de prestige met een metalen voetbed zodat ik er niet zo snel doorschuif
en omdat ik toch op me tenen steun zijn mijn voeten ook zo uit de beugels

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:59

NessaX schreef:
Joy2005 schreef:
In het boek van Divoza staan verschillende typen en prijzen:

Safestyle, dat is een openvorm, voor 119,95;
Veiligheidsbeugel rvs, met elastiek, voor 24,95;
Veiligheidsbeugel, met veer die moet openklappen, voor 73,90.

Ja die prijsverschillen, als de goedkoopste hetzelfde effect heeft als de duurste?
Ja dat is het dus wat ik vreemd vind :P

Ja ik zou het wel weten hahaha wat beter is voor de portemonnee ...

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:28

Nog een voordeel van IJslanderbeugels: de dwarsophanging (weet niet hoe ik het anders moet noemen, hihi)
geen draai meer in je beugelriem!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:06

Ik ben ooit blijven vasthangen met zo'n elastiekveiligheidsbeugel in de omheining, bijgevolg, paard ervandoor, alles beetje pijn doordat het bleef hangen en beugel compleet verwrongen. Ik rijd nu met sprenger beugels, van die verende of de bow balance.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:32

kaetifeng schreef:
Nog een voordeel van IJslanderbeugels: de dwarsophanging (weet niet hoe ik het anders moet noemen, hihi)
geen draai meer in je beugelriem!

Precies, dat vind ik inderdaad ook een groot voordeel :D
dat de beugelriem opening 90 graden gedraaid is.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:45

Ik zweer op de beugels met elastiekjes..
Ik heb ze nu zelf al 4a 5 jaar en heb in totaal hoogtens 2keer een elastiekje verloren. tegenwoordig doen ze nu een stukje leder aan en dan valt de elastiekje niet op de grond..
Ik rij ook alleen maar met deze beugels want ik heb zo ongeveer 10jaar geleden als meisje van 6 vast onder men pony gelegen en geloof de beugels wouden er niet afschieten. Ik kan me alles nog herinneren aan die winter avond in de buitenbak, en men gekneusde rug heb ik er aan over gehouden en heel veel wonden.. DUS voor mij maar elastiekjes en ik vind ze btw helemaal niet leluk.. vind die open echt poedersuiker zitten heb er al mee gereden maar als je bijvoorbeeld geen goede zit hebt dus als je voet soms nog wat los komt heb je je been uit je beugel. nee geef mij maar die andere

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:58

Wij hebben ook de Safestyle-stijgbeugels en ze bevallen prima, alhoewel er nog nooit iets gebeurd is hahaha! Wij hebben ze gekocht voor onze 8-jarige dochter en onze 5-jarige B-pony. Ik vond het inderdaad ook wel een hele aanschaf! We hebben vanzelfsprekend ook gekeken naar de stijgbeugels met elastieken maar was toch bang dat deze niet open zouden gaan door het lichte gewicht van onze dochter. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ze niet kan blijven hangen als ze valt en dat is ook al een hele geruststelling! En dat is me ook wat waard :D !

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:35

zitake schreef:
Ik ben ooit blijven vasthangen met zo'n elastiekveiligheidsbeugel in de omheining, bijgevolg, paard ervandoor, alles beetje pijn doordat het bleef hangen en beugel compleet verwrongen. Ik rijd nu met sprenger beugels, van die verende of de bow balance.

verende beugels van sprenger ?
welke zijn dat dan , die zou ik wel eens willen zien.
Hoe zijn dei bow balance eigenlijk , hebben die een breder voetbed ??