Recreatieruiters: Met wat voor zadel rijden jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:45

Een Top Reiter Sport 2000 (als ik het goed herinner :P ) en de ander is ook een Top Reiter maar dan een ribzit,beide zadels zitten werkelijk geweldig.Een weldaad voor je derriére :D Perfect voor lange ritten :j

Als je een paard hebt met weinig schoft zijn de IJslandse zadels zeker geschikt,ook op een ander merk paard :D Er zijn er genoeg te koop voor een redelijke prijs.

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:48

jumpgirl schreef:
Massimo trail is meer een vzh/endurance zadel.
Het Wow zadel is dressuur, maar met movable blocks, wat inhoud dat je de kniewrongen eraf kan halen en kan plaatsen waar je wilt.

De Massimo Trail is qua bouw gewoon een vzh richting dressuur. Iets kortere zweetbladen dan een dressuurzadel, wat minder gesloten zit, en de zweetbladen zijn iets naar voren afgerond.
Ik rij momenteel veel dresuur en zit beter op de Trail dan op een dressuurzadel. Gewoon met Engelse beugelriemen en beugels. Gaat prima :D
Enige verschil is de ribbelzit (wat echt onwijs zacht zit!) en de wat meer open/vlakke zit.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:24

een barebackpad.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:46

mijn eigen paard en verzorgwelshcob merrie rijd ik met een westernzadel. Mijn eigen paard omdat ze al western bereden is en ikzelf ook geen dressuurtype ben, de welshcob heb ik er vorig jaar mee ingereden omdat dat zadel toevallig goed past. beide merries zijn nagenoeg gelijk qua bouw van de rug.
M'n verzorg welshcob ruin rijd ik met het endurance zadel van mijn vorige paard. Reden: het past hem goed en het is een fijn zadel. zachte zit, fenders eraan en endurance beugels. ideaal voor lange ritten. Het westernzadel past hem niet. Het zadel is ook geschikt voor een sprongetje maar daar houdt het paard niet van.
Ik houd van lange ritten op stevig tempo door weer en wind en daarbij komen deze zadels goed van pas.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:53

Ik heb al vanalles gehad (in 9 jaar tijd zo'n 8 zadels). Dressuur, veelzijdigheid, western, boomloos... de één was minder slecht als de ander...

Ik heb nu sinds een week een Strada endurance-versie. Aan de beweging van mijn pony te voelen tot nu toe het beste. Ik moet hem nog inrijden uiteraard, maar ik ben er erg tevreden over. Het is ook een vrij prijzig zadel, de eerste in die klasse voor mij en ik hoop ook direct de laatste ;) .

Afbeelding

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:56

Het maakt toch niet zoveel uit met wat voor een zadel je rijdt.
Als het maar goed op je paard ligt en je er zelf ook comfortabel op zit en da's toch voor iedereen anders dacht ik zo.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:00

Syd Hill Stocksaddle, heerlijk voor lange buitenritten; supermerk, niet in Nederland verkrijgbaar.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:08

Mag ik trouwens vragen waarom je dit niet op je dressuurzadel ziet zitten? (sorry, ik lees nu je openingstekst pas goed door :o )

Volgens mij moet je daar ook volledig ontspannen op kunnen zitten, anders kun je toch niet met goed fatsoen dressuren?

Paintlinger

Re: Recreatieruiters: Met wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:11

Ik zie mezelf ook nog als recrea-ridder.

Wij rijden met een Crates all-round,een Alamo Reiner en een Continental roundskirt trail zadels....allen western.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:17

Ik heb een Gaston Mercier vhz zowel voor paard als ruiter een geweldig zadel.
Wil persoonlijk zelf nooit meer een ander zadel :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 17:11

Een Kieffer veelzijdigheid, soort weet ik helaas niet.
Deze kregen we bij de aankoop bij 1 van onze haflingers, we gebruiken hem voor allebei.
Maar waarschijnlijk krijg de andere binnekort zijn eigen, goed passende zadel! :)

ukoldaatje

Re: Recreatieruiters: Met wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:13

Ik heb sinds mei een barefoot cheyenne dry-tex, een boomloosje op mijn fjord!

Ik rijd puur buiten, ook best langer, paar uur per rit.

Heerlijk zadel, ligt als een huis...Zou nooit meer wat anders willen.

Paard loopt veel ruimer, lekker los!!!
Ik vind het super om te voelen wat er onder me gebeurt, nee voor mij niets anders meer!

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:27

Als ik zo naar jou situatie kijk zou ik ff lekker sparen en dan toch voor een stevig stabiel boomlooszadel gaan.
Als je niet zo gewent bent met je paard buiten te rijden of daar onzeker over kan zijn. kan een extra stevig zittend zadel voor
wat meer vertrouwen zorgen. en daar heeft paard en ruiter baat bij. :) toch?

(ik bedoel nu natuurlijk niet dat je dressuurzadel niet goed ligt ofzo)

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 09:01

Sannessep schreef:
Ik heb al vanalles gehad (in 9 jaar tijd zo'n 8 zadels). Dressuur, veelzijdigheid, western, boomloos... de één was minder slecht als de ander...

Ik heb nu sinds een week een Strada endurance-versie. Aan de beweging van mijn pony te voelen tot nu toe het beste. Ik moet hem nog inrijden uiteraard, maar ik ben er erg tevreden over. Het is ook een vrij prijzig zadel, de eerste in die klasse voor mij en ik hoop ook direct de laatste ;) .

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C87SNMEW-D.jpg

Ik had het Strada topic al een beetje gevolgd. Dat bruine met zwart gecombineerd is ook erg mooi!

Heb vorig weekend voor het eerst op een Strada dressuur gezeten, zat best goed vond ik. Kon er beter op zitten dan op mijn dressuurzadel en qua steun viel het me niks tegen (daar hadden ze me wel voor gewaarschuwd), maar ik vond het wel een 'werkzadel'. Wel wat spierpijn gehad aan m'n binnenbenen :o
Maar de prijs sja... dat heb ik er (momenteel) niet voor over. Ik hoop gewoon dat ik ooit een standaardzadel vind wat past op fjordenmans, waar ik goed op zit en geen 2000 euro kost :P