Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hestejente schreef:Lieke schreef:Dunne stof, goed zweet opnemen en een goede pasvorm. Verder geen rare kleurtjes. Dikke dekjes als anky wil ik niet.
Ankypads zijn niet dik. Ja, wanneer je ze vasthoudt. Maar da's allemaal luchtWanneer ze tussen je paard en je zadel zitten gaat die lucht eruit en is het dekje ineens een stuk dunner. Knijp ze maar eens samen. Dekje is dan een paar millimeter dik.
Dekjes vind ik zo'n onzin he. Vreselijke krengen zijn het, die broeien onder je zadel. En je moet ze óf na 1 keer gebruiken wassen óf je moet oud zweet op je paard gaan leggen. Nee bedankt. Ik rijd liever zonderVandaag zag ik zelfs dat het paard van een stalgenootje rare hobbelige vacht had precies op de plek van het dekje, alsof hij zeer lokaal een paar dagen in de regen had gestaan. Maar zijn zweet kan natuurlijk helemaal niet weg met zo'n textieltoestand op zijn rug
Als je paard flink gezweet heeft, en je hebt geen dek, kom je dan nog in die stiksels waar het zweet ook gekomen is, of misschien nog wel iets verder..?
jumpgirl schreef:mijn ideale dekje is de HKM Gently,
-super zacht
-vormt mee met de rug van je paard
-lussen voor aan het zadel en de singel
-neemt goed vocht op
-super zacht zodat er geen schuurplekken achteraan op de rug komen
rakni schreef:marrie1996 schreef:Zouden jullie openstaan voor een nieuw soort dekje en het proberen?
niet als ik het niet in de winkel heb kunnen zien en voelen.
Maaar.... jij bent 13 toch? Is dat niet wat vroeg voor een eigen dekjesmerk?
Karin_88 schreef:Ik snap jouw reactie wel, maar ik vraag me af wat je dan met het zadel doet, maak je die vaker schoon..? Ik heb liever een zadeldek die ik iets vaker moet wassen, dan een zadel waarvan het stiksel wordt aangetast. Dat is namelijk de functie van een dekje. Het zadel beschermen voor het zweet van het paard, wat dat kan het leer en de stiksels aantasten.Als je paard flink gezweet heeft, en je hebt geen dek, kom je dan nog in die stiksels waar het zweet ook gekomen is, of misschien nog wel iets verder..?
ifever schreef:Hai TS ik kwam ineens je topic tegen en dacht even lezen! het leuke is, wat je wilt gaan doen ben ik ook mee bezig, Dekjes dus naar wens van de klant! zie [EA-CO] [Maat werk]van mini tot full paard, pads & menonderleggers!
Prijzen staan er ook bij, de prijzen die jij noemt zijn naar mijn idee niet haalbaar, of je moet heel groot inkopen en vele van hetzelfde maken.
Het "opmaat maken" kost gewoon meer tijd enz.. Wel leuk dat je dit idee gevonden hebt! Suc6 ermee!
marrie1996 schreef:ifever schreef:Hai TS ik kwam ineens je topic tegen en dacht even lezen! het leuke is, wat je wilt gaan doen ben ik ook mee bezig, Dekjes dus naar wens van de klant! zie [EA-CO] [Maat werk]van mini tot full paard, pads & menonderleggers!
Prijzen staan er ook bij, de prijzen die jij noemt zijn naar mijn idee niet haalbaar, of je moet heel groot inkopen en vele van hetzelfde maken.
Het "opmaat maken" kost gewoon meer tijd enz.. Wel leuk dat je dit idee gevonden hebt! Suc6 ermee!
Die van jou zien er leuk uit! Alleen ze zijn naar mijn idee niet heel profesioneel gemaakt?
Het is voor iemand die ik ken, zij gaat waarschijnlijk haar eigen bedrijf oprichten met dekjes die perfect op het paard en het zadel liggen voor een euro of 38. Zij gaat dan idd veel inkopen in 1x en laat het maken door mensen die dit goed kunnen
en dus allemaal handwerk..ifever schreef:marrie1996 schreef:
Die van jou zien er leuk uit! Alleen ze zijn naar mijn idee niet heel profesioneel gemaakt?
Het is voor iemand die ik ken, zij gaat waarschijnlijk haar eigen bedrijf oprichten met dekjes die perfect op het paard en het zadel liggen voor een euro of 38. Zij gaat dan idd veel inkopen in 1x en laat het maken door mensen die dit goed kunnen
Ze worden door mij zelf gemaakten dus allemaal handwerk..
Hoe wil je specifieke dekjes om maat maken in grote oplages? dan krijg je gewoon hetzelfde concept als bijvoorbeeld de anky dekjes!
En vind het knap dat je ze voor 38euro door een ander kan laten maken, (die er iets geld op wil verdienen) en die bekende van jou zal er ook een zakcentje aan willen verdienen...
Denk nu dus al snel aan het laten maken in china en dan gaat het om 100den dekjes allemaal hetzelfde en dus niet specifiek voor een zadel en of paard geschikt! en in landen als china kan je ze dus goedkoper laten maken...
Laten we zeggen dat je ongeveer 10 euro materiaal kwijt bent aan 1 dekje,houd je 18 over en dan komt er nog uurloon bij en ook nog "winst"van 2 partijen.... knap als je dan ook nog specifiek maat werk kan leveren!
Elk paard en zadel is anders, en maatwerk kost nu eenmaal geld!
Ik wens haar iig suc6 en zou mooi zijn als ze slaagd erin! maar het klinkt weer als een van de volgers van Anky of pk en de rest in die sfeer..
Ik vind ze heerlijk en ze blijven mooi liggen. Die van Anky vind ik ook wel fijn, alleen die zijn weer wat dikker.