Peesbeschermers VS. Bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Peesbeschermers VS. Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:57

Juist door die warmte worden de meeste peesblesures veroorzaakt. en daarbij verstevigd of beschermd een bandage helemaal niet, is alleen maar mooi.

Enige wat ik gebruik zijn de beschermers van NEW Airflow.
zal zo even een fototje zoeken.

is de enige beschermer die ik heb gevonden waar het been van mijn paard niet onder zweette.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:59

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:58

Tat_jana schreef:
hestejente schreef:
Zo is het, ponyzotje. Maarre, bandage als bescherming tegen aantikken? Een lapje stof dat de klap van een paardenhoef moet opvangen? Dacht 't niet :n

Laten we wel wezen: bandages en peesbeschermers en dergelijke rommel (al zijn er paarden die baat hebben bij een bandage. Wanneer dat is zal de da aangeven ;) ) worden alleen maar zo goed verkocht omdat slimme fabrikanten hun setjesonzin weten te marketen. Het verkoopt, want overbezorgde paardeneigenaren denken dat hun paard het nodig heeft. Of mensen denken dat ze het zelf nodig hebben, omdat ze er zonder setje niet bij horen 8)7

wat een onzin zeg.. ik heb mijn paard ook in een setje en heb altijd bijpassende beschermers om.. niet omdat ik eranders niet bij hoor,, maar omdat ik het lelijk vindt om met een rood dekje te rijden en groene beschermers.
en jah als je paard ze nodig heeft waarom dan niet in set ? :)overgens heb ik ze bij mijn huidige paard niet nodig dus gebruik ik ze zelde, mn bijrijdpaardje tikt vreselijk aan ( X-beentjes ) dus daar gebruik in ze wel bij :) ook stapt zijn met de achterbenen vaak in haar voor benen zonder beschermers,, en gaat onzeker lopen zonder bang om zichzelf te schoppen :)

Ik vind het ook onzin ik rij altijd met peesjes zoals Tat_jana al zegt ze tikt vreslijk aan ik heb ong 3 weken geleden nieuwe gekocht en ze zijn nu al niet nieuwe meer als ze buiten rijdt is ze net een eend whaha

priscie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:47

het ligt er ook aan van welk materiaal, maat, en dergelijke..elk merk heeft zijn eigen materialen en eigen bedoelingen..

Lissol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:49

Beschermers is beter.

Bandages vind ik zelf gewoon mooi!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:02

Lissol schreef:
Beschermers is beter.

Ehhhh, even lezen hiervoor misschien: het is dus bewezen dat dat niet zo is tenzij je paard zichzelf aantikt. Verder is het helemaal nergens voor nodig.

Mijn dochter reed altijd met peesjes, maar is gestopt na het lezen van allerlei artikelen erover én na advies van onze hoefsmit (aantikken wordt juist erger door peesbeschermers, omdat ze het niet meer voelen). Alleen als ze gaat springen of een buitenrit maakt op onbekend terrein (bos of zo) gaan de peesbeschermers nog om én soms een keer bandages voor een fotoshoot (maar daarna gaan ze ook meteen de kast weer in :D )

Loukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:00

Ik rijd ook met beenbeschermers omdat die sneller om te doen zijn. maar daaronder wordt het ook warm.
ik weet wel dat bandages erg kunnen gaan knellen als de benen nat worden. Gebruik sowieso nooit bandages

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:17

ik rij me paard ook meestal met beschermers of bandages

ik rij meer met beschermers omdat dat idd beter beschermt dan met bandages. Bandages gebruik ik meer als er fotos ofzo gemaakt worden.

sinds kort heb ik de 3 in 1 peesbeschermers van anky. en me paard zijn benen zijn er minder warm onder dan onder fleece of peesbescermers.

Met mennen heb ik zowel voor als achter peesbescherms puur omdat hij strijkt tijdens het mennen.