Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pienb schreef:laat me raden, die heeft ook lang engels gereden?
ik snap het niet. wat is het effect ervan? het doel? je paard kan hier nooit zacht in de mond van worden (in tegendeel) zal hier niet op afbuigen...
Wendy schreef:Paintlinger schreef:Hier geen aparte hoofdstellen, ik longeer óf aan een halster óf aan 1 bitring (wat ook omstreden is geloof ik)....en ik gebruik geen kinriempjes
Ik denk dat jij helemaal door pien dr keuring komt zo![]()
En wat is het nut van longeren met een halster dan? Dat snap ik dan weer niet

Sonja schreef:Ik weet niet hoeveel aanleuning jij hebt met longeren Wendy, dus geen idee waarom je het wel of niet zou doen.
Ik heb geen druk op de lijn als ik longeer.
Maar ik ben een dikke beul want ik zet stomweg op de eigen teugels bij. Tussen de voorbenen door, knoop op de rug en vooruit met de geit.
Stoom afblazen aan de lijn daar doe ik niet aan. Aan de lijn = werken en werken = braafzijn.
Longeren aan halster zie ik het nut niet van in. Energie ergens in pompen zonder te begrenzen vind ik nutteloos. Ik zet altijd bij als ik longeer.
Als 'ie moet hollen voor het hollen dan doet 'ie dat maar fijn zonder dat ik een lijntje vast moet houden
maar idd, longe = werken maar kan ook aan halster. bokken ed aan longe is 'not done')

) dus ik zou echt niet weten waarom de mond er bot van zou worden.
als ik nu aan bit dan gewoon binnenste ring, klik, klaar. maar liever aan halster.