Lenneke_ schreef:Misschien heb je ook iets aan minder goede, aan mijn paard gerelateerde ervaringen.
Ik heb in begin gereden met een Marylot crosslink. Riemen zitten gekruist van achter de oren, over de wang, onder de kaak door naar de andere kant en daar door een ring aan de zijkant van de neus.
Daar reageerde mijn paard dus echt niet goed op. Hij snapte er geen donder van en ging heel erg kantelen. Hij snapte gewoon niet wat ik bedoelde omdat er overal, aan alle kanten druk kwam op z'n hoofd.
De Marylot Crosslink wordt gemaakt omdat er veel vraag is naar een Biothane uitvoering van de Dr Cook. Omdat wij zelf de Dr Cook geen prettige optoming vinden, hebben we deze uitvoering zo gemaakt, dat iedereen die hem hebben wil, de biothane Dr Cook kan kopen. Maar omdat er niemand echt tevreden over is, hebben we hem zó gemaakt dat als je de kruisriempjes eraf haalt, je een hele goede side pull overhoudt. In combinatie met de bijgeleverder riempjes kun je er indien gewenst ook met bit meerijden...
Omdat het systeem van Dr Cook op zich niet verkeerd is, maar de gekruiste riempjes nu eenmaal niet werken (onze mening...), hebben we nu de Marylot Controler op de markt gebracht. Deze zou een verbetering kunnen zijn van de Marylot Crosslink en wordt onder dezelfde voorwaarde verkocht: Dus Controller + side pull + bithangers.
Zelf heb ik het idee aangebracht om een Marylot Multibridle op de markt te brengen, dus alle bovenstaanden in een. Kun je meerdere systemen in één hoofdstel tegelijk kopen en per stuk uit proberen, of verschillende systemen voor meerdere paarden gebruiken. Wordt nu over nagedacht