Past dit hoofstel mijn paard wel ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:48

@ mizora .. klopt de watertrens was erg dun inmiddels een andere..en de keelriem was me nog niet echt opgevallen( was de eerste keer dat ik het hoofdstel paste) haha..thanks ..ik bedoelde meer voor TS hoe hoog een neusriem hoort te zitten en bakstukken.had dat er iets duidelijker bij moeten vermelden ..die lijken bij TS weer iets te los te zitten... TS kon zo mischien een beetje mee kijken hoe ze haar hoofdstel ongeveer moet verstellen .;) was maar een voorbeeldje :P

maar het blijft moeilijk om het van een foto te beoordelen ..zoals Silence zegt ...laat er eens iemand naar kijken die er verstand van heeft..;) heb je meer aan dan hier een foto plaatsen en vragen

mispeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:58

Bedankt voor de tips. Ik ga er naar laten kijken. Ik vond het ook al zo raar zitten.

minkie

Re: Past dit hoofstel mijn paard wel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:22

Had je het niet beter aan je instructrice kunnen vragen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:21

itsmi schreef:
MarvanTom schreef:
@ itsmi: mijn reden mag je best weten. Geen idee of Billy er ook zo over denkt natuurlijk!
Paard ziet er qua haardracht goed geknot uit (op wedstrijd misschien?), met redelijk nauwkeurige vlechtmaat ertussen en dan zo'n neusriem?
De neusriem wordt gedragen als een trainingsneusriem ipv engelse optoming met aansnoer.
Ik ben geen fan van die flubberige gebogen frontriemen; zo'n frontriem heeft van origine eigenlijk een functie... ;)
De keelriem mag wat losser, 1 staande vuist eronder en dan issie wel goed. Maar door die flubber frontriem niet eens zo gek zo.
Deze neusriem hoort 2 dikke vingers onder het jukbeen te zitten, dus moet korter.

Het bit is eigen keus. Ik ken het paard niet.

De martingaal (is het voor springen soms?) is te los en heeft zo geen enkel effect, zoals getoond.
Beter afdoen dus.
Als deze echt nodig is (ik ken het paard niet), moeten de ringen als de halsstand normaal is, net de keelholte raken, zeg maar.
Op de foto lijkt paard het hoofd te dragen door aangespannen teugel en hangt de martingaal er als zinloze spaghetti bij...
Is het paard een hoofdgooier misschien?
Dan toch de maatstaven aanhouden. ;)

Okee het is raar dat zo'n goed/mooi paard enzo een vraag is over een hoofdstel tuurlijk. Maar dan hoef je dat toch niet meteen in het openbaar in twijfel te trekken? Of er iets achter te zoeken?

Ik val je verder niet aan hoor! Echt niet, en ik voel mij ook niet aangevallen verder! qua informatie ben ik het volledig met je eens! Alleen of het serieus bedoeld is of niet, we kunnen er toch gewoon op antwoorden? MIsschien hebben anderen er ook nog wat aan *D

Ik begrijp jou ook. ;)
Maar net als Billy lijkt het zo onwaarschijnlijk dat die vraag gesteld wordt.
Qua paard dan. Wat ikzelf zie is een getraind paard met een totaal verkeerde optoming.
Die combi lijkt niet te kloppen, begrijp je?
Door mijn uitleg qua optoming hoop ik dat TS er toch iets aan heeft om te verbeteren.
En ik heb antwoord gegeven op de vraag, dus eigenlijk verwacht ik nog een andere foto met een juiste optoming. :D
Dus TS: kon je er wat mee en hoe gaat het nu?